Burenergernissen #2

Toen ik vaak last had van m’n buren dacht ik ook vaak “Oke ik ga zo aanbellen”. Maar eigenlijk moet je meteen gaan want je ligt jezelf toch op te vreten. Hoe is het gegaan?

2 likes

De woningbouw zou dit ook al aan haar doorgeven maar daar heb ik weinig vertrouwen in… En zie idd steeds zo’n lampje aanflitsen als ik ook maar iets doe. Moet over twee weken terugbellen en als daar weer niets uit is gekomen ga ik inderdaad kijken of ik een klacht kan indienen.

@anon50301661 het is mij al door het hoofd geschoten om eens als ik een weekend weg ben wanneer ik thuiskom via de brandtrap te gaan en dan draadje van de camera door te knippen. Dan word ik ook niet gefilmd namelijk :sneaky:

8 likes

Oke de leuke buren hebben de speakers weer ontdekt. Leuk dat ze nu keihard naar Adele willen luisteren, maar luister dan ajb wel het liedje helemaal af, want ik word erg aggressief van halve liedjes luisteren. Zeker als je het zo hard draait en meekrijst om me te stangen.

4 likes

Of een foto maken van de hal en die op de camera plakken

27 likes

Haha of een foto van een oog die haar dan de hele tijd aanstaart :joy:

3 likes

Wij hebben buurtbewoners die werkelijk in hun achtertuin leven. Op elk vrij moment en elke avond zitten zij in de achtertuin. Weer of geen weer. Voorheen ook met de radio aan (wat binnen hoorbaar was) sinds we hebben geklaagd bij de bewoners en instanties is dat verleden tijd.

Echter leven ze nog steeds in de achtertuin en wordt er wekelijks na 22.00 dusdanig hard gepraat/geklust dat mijn zoon er wakker van wordt. (Slaapt aan tuin zijde)

Zoals gezegd is bewoner op de hoogte van het feit dat we overlast ervaren maar blijkbaar valt het kwartje niet.

We weten niet goed wat te doen, iemand tips?

In dit geval (is vast niet wat je wil horen) zou ik slaapkamers ruilen. Het kan veel stress schelen voordat er (als al) er überhaupt een oplossing komt, en ik zou geen zin hebben om daarop te wachten!

Oh shit, ja dat is dan echt lastig! Zijn het types die er voor open staan om eens goed het gesprek aan te gaan? :sweat_smile: vast niet hè.

1 like

Je moet even de verordeningen van jouw gemeente opzoeken. In mijn gemeente is het altijd verboden overlast te veroorzaken, daar zijn geen tijden aan verbonden.
Ik zou het idd bij de wijkagent aankaarten.

2 likes

Vuurwerk en dat er dan een heel irritant autoalarm vijf minuten lang afgaat.

Ik ben altijd zo bang dat onze auto eraan gaat door dat kutvuurwerk.

2 likes

Heeft iemand ervaring met burenbemiddeling? Onze buren hebben heel veel problemen met ons (o.a. dat we nooit thuis zijn, dat we van ons garagepad een tuin hebben gemaakt, dat de voortuin een moestuin is, en dit is slechts een kleine greep…). Wij hebben problemen met dat het onduidelijk is wat nu precies het probleem is en dat ze ipv met ons te praten de wijkagent langs laten komen en nu burenbemiddeling gebeld hebben. Over een maand hebben we samen met burenbemiddeling een gesprek met hen.

Vandaag is er echter iets gebeurd waar ik mij echt niet prettig bij voel. In het kort: mijn buurman probeert mijn vriend en mij tegen elkaar op te zetten, en dreigde met wanneer burenbemiddeling niet zou werken hij naar de vrederechter zou gaan en dat dat ons veel geld aan advocaten zou gaan kosten.

Denken jullie dat ik dit het beste aan burenbemiddeling kan laten weten? Heeft iemand ooit aan burenbemiddeling gedaan, en heeft dat bij jullie iets (positiefs) opgeleverd?

1 like

Waar wil hij dan concreet mee naar de rechter stappen? Als je niets verkeerds doet lijkt me dit dreigen en zou ik zeer zeker bij de wijkagent/ bemiddelaar neerleggen.

Ik kan me er vrij weinig bij voorstellen dat mensen hierover de wijkagent bellen en een burenbemiddelaar? Wat bizar. Je noemt hier net dingen waarbij ik me niet bedenken hoe je ze tot last bent. Zijn er geen andere dingen aan de hand?

6 likes

Ik denk dat hij naar de rechter wil stappen met het feit dat we van de oprit een tuin gemaakt hebben. Maar dat mag (dat wordt zelfs aangemoedigt vanuit de gemeente). Dus ze hebben concreet niets om mee naar de rechter te stappen (de wijkagent is ook al eens langsgeweest en heeft aangegeven dat we niet iets doen dat strafbaar is). Dus echt iets te vrezen voor de rechter hebben we niet. Maar ik kan niet zo goed omgaan met dit soort stress, wil eigenlijk wel graag goed met mijn buren om kunnen gaan. Maar ben bang dat ik dat gewoon niet meer moet willen.

2 likes

Huh hoe kunnen je buren klagen dat jullie niet thuis zijn? Willen ze dat een wijk agent jullie in huis gaat op sluiten?

Die andere dingen gaan ook nergens over. Ik zou ipv dat ze over jullie steeds mensen bellen toch ook even zelf met bijv je rechtsbijstand bellen. Zodat je zelf ook op papier hebt staan wat voor belachelijke dingen je buren zeggen + je eigen persoon die je bij staat op het moment dat er bemiddeling komt of dat er weer een wijk agent langs komt.

2 likes

Ik ook niet, ik geloof dat de wijkagent er wel echt klaar mee was. We zijn niet de eerste buren waar hij haar over gebeld heeft maar ze zegt wel dat ze nog nooit zo vasthoudend geweest zijn.

1 like

@Foefjeisthuis ze vinden het ongezellig dat we nooit thuis zijn want ze willen af en toe wat met ons drinken… denk ook dat ze vrij eenzaam zijn op dit moment. Maar nou ja, ik hoef niet perse iets te drinken met mensen die de wijkagent op ons af sturen.

Ga eens checken of we rechtsbijstand hebben! Dankjullie wel jn ieder geval. Mijn verhaal kwijt kunnen lucht al wel wat op!

9 likes

Ja dat is heel vervelend voor hun maar jullie wonen daar niet als een vermaak voor de buren. En als ze dan ook nog over jullie oprit etc gaan zeuren bij een wijkagent zou ik inderdaad ook denken joe geen zin in.

8 likes

Ja je hebt gelijk. Ga proberen met die instelling burenbemiddeling in te gaan!

1 like

Maar waarom moet jij burenbemiddeling doen? Die lui vallen jou lastig over petty dingen.

2 likes