Dit is natuurlijk superfijn, maar in 010 betalen we 2 tot 3x zoveel als de meeste gemeentes hè. Elk jaar iets van 200-300 euro extra. Laat mij dan maar 1x in de zoveel jaar 25 euro betalen ![]()
Ik betaal juist echt veel liever via de afvalstoffenheffing. Mensen die dat niet kunnen betalen kunnen een kwijtschelding krijgen en de stad blijft schoner (denk ik)
In de vorige gemeente waar ik woonde had je een pas en kon je best veel kilo’s gratis wegbrengen.
Maar in deze gemeente zijn er alleen particuliere bedrijven waar je het heen kunt brengen.
Afgelopen week had ik 9 zakken bouwstof. 260 kilo. €74. ![]()
Ik snap eigenlijk sowieso de logica niet van dat afval dat in vuilniszakken past wel inbegrepen zou zijn en grotere dingen niet. Als afval verwerken een publieke zaak is en we allemaal niet in de zooi willen leven dan moet dat toch niet uitmaken. Ik denk ook niet dat per keer betalen ook maar iets van een ontmoedigend effect heeft, alleen maar meer sluikstort.
Ze gaan het hier trouwens veranderen van standaard ophalen naar bellen als ze moeten komen en ik houd mijn hart vast. Het staat hier twee keer per week vol met spullen, en als ik hoor hoe vaak Buurman Hans™ nu al vanaf zijn balkon staat te discussiëren met mensen (‘no the grof vuil comes on Monday you have to wait for your afval!!’) denk ik zomaar dat dit problemen gaat opleveren.
Wij betalen volgens mij wel een hogere belasting/heffing. Maar je kan altijd grofvuil gratis wegbrengen, je hoeft geen afspraak te maken daarvoor. En het kan ook gratis opgehaald worden.
Hier betalen we €25 voor ophalen (brengen is wel gratis en je kan een aanhanger lenen, maarja moet je wel een auto en trekhaak hebben) en de afvalstoffenheffing is maar 25€ goedkoper dan in Rotterdam voor een 1persoons huishouden
. Voor gezinnen is t dan wel weer bijna 100€ goedkoper want wat een marge hanteert Rotterdam daar, damn.
Maar het resultaat van die 25€ is gewoon meer dumpingen, maar ook onveiligere situaties. Een bezoeker van mijn werk ging verhuizen uit dr huis en ze had 7 bankstellen staan binnen, omdat ze nooit afgevoerd konden worden want geld.
En de ambtenaren op deze afdeling zijn ook zoo gepriviligeerd “iedereen kent toch wel iemand met een auto met trekhaak die je even helpt??”. (sorry het zit me hoog, maargoed wij rijden maandelijks naar de stort zo ongeveer
)
Er staat hier al 4 weken op een parkeerplek een caravan. Geen idee van welke buur, maar ik vind het dus schijtirritant. We hebbben niet mega veel plek, wel net genoeg maar toch. Ergens twijfel ik om een melding te maken bij de gemeente, maar voel me dan ook echt een hele zure vrouw haha
Ja eens hoor voor het grotere geheel is dit veel beter en ontkom je er niet aan in een grote stad. 450 euro vind ik altijd wel een heftige rekening.
Is er geen buurt/straat app? Misschien kan je eerst daar de vraag in stellen.
Ben niet snel van politie/handhaving/gemeente inschakelen maar zeker als je niet weet wie de eigenaar is vind ik het na 4 weken gewoon legit om die te bellen hoor
Ik heb dat al eens gedaan. Er is hier echt een gebrek aan parkeerplekken en je mag er maar 72 uur staan, volgens mij. Maar dat is afhankelijk van de algemene plaatselijke verordening van je gemeente. Ik hoop wel dat ze eerst hebben gewaarschuwd en niet meteen een boete hebben uitgedeeld.
Hier in de wijk word vrij fanatiek boete geschreven. Dus ik gok dat ze hem dan vrij vlot te pakken hebben.
Dit ja. Eerst even de vraag stellen, of een briefje achterlaten op die caravan. Als je binnen een week geen reactie hebt melden.
Ik denk dat mijn buurman en ik alle twee leed zijn. Mijn buurman is altijd buiten als je iets gaat doen. Dus net moest mijn man met een zaag wat doen in de voortuin en dan is hij gelijk buiten met als excuus de vraag of we puinzakken nodig hebben. Nee bedankt. Maar vervolgens gaat hij lekker leunen tegen de deurpost en kijken wat we aan het doen zijn. M’n man krijgt daar de zenuwen van, en ik wil naar de stort en niet naar de eerste hulp. Dus ik heb m’n buurman gezegd dat hij weer naar binnen moest omdat m’n man de zenuwen ervan krijgt. Ging hij lachen en bleef hij staan dus toen heb ik het herhaald zonder te lachen en droop ie af. Nu vindt mn man dat ik onaardig was, m’n buurman vast ook en ik denk alleen maar krijgt allemaal lekker de tyfus.
(ik moet ongesteld worden en ben echt in staat om alles in de fik te zetten).
Ik vind jou geen leed hoor, ga lekker ergens anders naar kijken zou ik denken. Zou dat ook super irritant vinden.
Irritante buurman hoor, maar waarom jij je er dan mee gaat bemoeien zou ik me ook afvragen als ik een van die mannen was. Zeker als je je al zo rot voelt lekker binnen blijven met een kop thee en die kerels het zelf laten oplossen ![]()
Ik hielp met het hout op z’n plek houden tijdens het zagen. Dus ik was de stagiaire die daar niet wilde zijn haha.