Burenergernissen #2

Bij ons komen ze standaard twee keer in de week omdat de buurt anders totaal dichtgroeit. Wel handig maar ook treurig om te zien hoeveel er wordt weggepleurd.

7 likes

In een stad met 60.000 inwoners. Dus niet bepaald klein denk ik? Maar je moet dan een afspraak maken met de gemeente

2 likes

60 tot 110 euro :cry:, het was eerst gratis

Maar je kunt wel gratis een elektrische bakfiets lenen om het weg te brengen

3 likes

Had geen idee dus even opgezocht. Damn. Ga het iig nooit laten ophalen :sweat_smile:.

2 likes

Betaal je het anders via afvalstoffenheffing?

1 like

Dat zou ik echt niet weten, niet een level van volwassenkennis die ik ooit zal bezitten denk ik.

4 likes

Toevallig woont een collega in een grotere gemeente waar je het gratis kan laten ophalen, maar dan zit t wel in de gemeentelijke belastingen die daardoor gewoon voor iedereen hoger zijn

4 likes

Je hebt in onze gemeente zoveel kilo (geloof 100) per jaar gratis op een pas. Maar moet je wel zelf brengen naar de stort.

2 likes

Ik denk het wel idd, die zijn hier wel aan de prijs geloof ik. Maar wel een goed systeem voor een buurt waar veel mensen dicht op elkaar wonen en er anders wss gewoon shit op straat komt. Plus het heeft een soort kringloop functie want veel is al weg voor de vuilniswagen komt.

2 likes

In je tuin? Lijkt me heel lastig hardmaken wat vuilnis is. Ik zou dan echt zeggen dat het moderne kunstsculpturem zijn ofzo die daar bewust geplaatst zijn.

2 likes

Is er geen minima regeling of een vrijwilligersorganisatie die het tegen een kleine vergoeding of gratis ophalen? Die heb je in mijn stad wel :blush:

2 likes

Eerste 2m3 gratis, soms mag je dat in overleg verdubbelen en daarna per 2m3 voor 36 euro. En woon in een stad met bijna 200.000 inwoners

4 likes

Je moet zelf naar de milieustraat rijden en dan kijkt er een mannetje half wat je in je auto hebt en roept hij een bedrag. Kan 5 euro zijn, kan 60 euro zijn :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Ja er was vorig jaar zelfs een nieuwsartikel over de enorme hoogte van een berg grof vuil in m’n buurt

Ben heel benieuwd hoe het gaat als er vanaf volgend jaar gebeld moet worden om het op te laten halen :joy:

Hier wordt niks opgehaald maar moet je het zelf weg brengen naar de stort. Das pas kut haha.

1 like

mijn stad heeft dus geen vaste dagen meer sinds al vrij lang en dat vind ik echt jammer, vroeger ging ik nog wel eens met vriendinnen rondfietsen en kijken of er nog wat leuks stond. mn eerste antikraakwoningen stonden vol met spullen van de straat

5 likes

Je moet hier bellen om een afspraak te maken en dan komen ze max 2 m3 grofvuil of 1 electrisch apparaat ophalen per afspraak en dat kost je 20 euro.
De milieustraat is wel gratis maar ja dan moet je het dus wel zelf (kunnen) brengen.

2 likes

In mn vorige woonplaats was de vuilstort ‘gratis’ (zit natuurlijk in gemeentebelasting verwerkt) maar nu moeten we best veel betalen en dat vind ik echt kut. Alleen karton is gratis.

De stort is echt mn favo uitje, vind het heerlijk om dingen in die grote containers te gooien

3 likes

Jaaaaa love de stort!!

2 likes

Omg ik realiseer nu pas hoe blessed ik ben, vorige week donderdag of vrijdag een afspraak gemaakt voor vandaag. Je zet het tussen 6 en 8 op de dag zelf buiten en dan wordt het gratis opgehaald. Ik stond nog bij mijn grofvuil toen een medewerker van de gemeente kwam voorrijden. Wat een service 🥹🙏

5 likes