Burenergernissen #2

Gesprek staat op de planning, echter heeft de woningbouwvereniging laten weten dat dit nog wel even kon duren.
Dit zou onder andere te maken hebben met tijd en beschikbaarheid. :unamused:

Erg frustrerend want ondertussen stapelen de meldingen zich weer op, zeker met het huidige weer.

Snap het ook niet meer.

We zijn talloze meldingen verder maar er gebeurd precies niets.

:sob:

4 likes

Mijn buren zijn heel lief hoor (80+) maar mijn buurvrouw is zoooo nieuwsgierig. Als wij in de tuin zitten staat ze altijd in mum van tijd op haar balkon zogenaamd was op te hangen om vervolgens hele verhalen op te hangen. En dat meerdere keren per dag… soms probeer ik haar te negeren maar dan roept ze ons gewoon :sob:

3 likes

Miss Marple in real life :male_detective:

4 likes

Ik zou bijna wasknijpers kopen en die cadeau geven omdat ze je haar zo vaak de was op ziet hangen.

4 likes

Jaa dat is het ook hoor denk ik en dat is natuurlijk heel sneu. Maar het is soms wel een beetje vermoeiend :sweat_smile:

5 likes

:male_detective:ā€:female_sign:

5 likes

Oh vreselijk. Je hebt toch ook geen idee of iemand blij is om zo vaak/altijd thuis te zijn/er iets anders aan de hand is. Die vraag zou voor mij op dit moment echt wel pijnlijk zijn. De wereld gaat verder dan alleen je eigen referentiekader :sweat_smile:

3 likes

Haha echt hĆØ. Ik heb op dit moment maar 1 kantoordag en zit echt te kijken of ik projecten kan krijgen met meer kantoordagen dus zit ook niet voor me plezier de hele dag thuis :sweat_smile:

1 like

Maar ik hoor nooit iemand klagen dat ik de pakketjes allemaal aanneem

4 likes

Shitzooi de buren gingen iets meer dan een week op vakantie en wij gingen voor hen twee keer een vuilnisbak buiten zetten, groen en grijs. De buurman had ook gevraagd of we als we wilden de plantjes een slok wilden geven als het nodig was dus heb halverwege de week in de achtertuin gekeken maar dat was okƩ. Helemaal vergeten voor te kijken want dat geef ik nooit water maar nu liep ik net langs en is de conifeer half bruin en een paar andere planten helemaal verlept.

1 like

Misschien is het minder erg dan het lijkt. Sommige planten doen super dramatisch als ze dorst hebben. Gewoon nu water geven en je hebt kans dat die wel bij trekken.
Van coniferen weet ik niet heel veel maar ik zou verwachten dat die echt wel een weekje weinig/geen water moeten kunnen hebben. Misschien heb je geluk en heeft die gewoon beestjes

4 likes

Ja ik hoop het! Nu heeft die buurman een grote obsessie met zijn afvalbakken en dat hebben we gelukkig wel goed gedaan haha. En anders haal ik wel een nieuw plantje voor hem om het goed te maken.

2 likes

Oh shit ik hoorde hem net over z’n planten praten… dat veel zo uitgedroogd is ondanks dat hij het gisteren water had gegeven nadat hij terug was gekomen.

Niet jouw verantwoordelijkheid lijkt mij. Afvalbakken lijkt me logisch en concreet, maar plantjes ā€œeen slok water geven wanneer het nodig isā€ is super vaag. Dan had hij gewoon preciezer moeten aangeven op welke dagen welke planten hoeveel water moeten hebben.

15 likes

Lief dankje, ik ben echt het type chaos in mijn tuin dus dat had absoluut geholpen.

2 likes

:laughing: Maar hoe komen ze aan Lil Kleine dan? Is dat zo’n wereldster?

3 likes

Oh wist ik niet! Je hebt hier in een park ook iets voor kinderen om te dansen, dan druk je op een knop en dan krijg je steeds een ander liedje voor 30 sec. Daar kwam op een gegeven moment ook een Nederlands liedje langs, iets met schud je billen. Was ik toen ook heel verbaasd over :smile:

2 likes

Ik heb ooit met een Duitse student gedate die de muziek van Lil’ Kleine gebruikte om beter Nederlands te leren. Wordt blijkbaar best veel gedaan.

3 likes

We zijn dit jaar verhuisd en hebben onlangs een reservesleutel aan de buurman gegeven voor noodgevallen. Overal in het huis hebben we bewegingssensoren en via onze home automation krijgen we een telegram berichtje als er beweging is gedetecteerd en wij zijn niet thuis. We zijn nu op vakantie (dat weet hij) en krijgen eerst een foto van onze beveiligingscam dat de buurman voor de deur staat. Vervolgens:

• I have detected motion in the hallway downstairs!
  • I have detected motion in the kitchen!
  • I have detected motion in the hallway upstairs!
  • I have detected motion in the bathroom!

De cheeky bastard zit gewoon rond te neuzen in ons huis :cold_sweat:

18 likes