Mijn buurman vindt 22.15 blijkbaar het ideale tijdstip om te gaan boren.
Gedwongen een āsay my nameā remix met heel veel cowbell die twee verdiepingen hoger afgespeeld mee te luisteren. Het was zo rustig de laatste tijd. En net kwam er ook al iets met veel bongoās voorbij wat moest ik toch zonder mijn koptelefoon.
Oh het was absoluut deze
Ik woon in een best rustig buurtje, en mijn buurvrouwen zijn echt top. Maar nu hebben ze hun huis onderverhuurd voor een jaar en zitten er mensen in die bij elke dag dat het 15+ graden is buiten zitten en lelijke muziek draaien tot 11 uur 's avonds. En ik ben echt verwend met alle stille buren, maar ik vind het echt irritant worden. Ik wil zelf al niet meer buiten zitten door het lawaai en slapen vind ik ook lastig, maar gelukkig slaap ik zelden zo vroeg.
Heel herkenbaar. De huizen in de straat achter ons worden gesloopt en worden nu anti kraak verhuurd. Er wonen bijna allemaal studenten die zodra het enigszins kan buiten zitten en irritant veel lawaai maken, hard praten, vreselijk irritante muziek draaien en vooral in het weekend echt tot heel laat daar zitten. Het was echt een heel rustig buurtje maar nu⦠al onze buren klagen en we hebben ook met hun en de verhuurders gepraat maar ja helpt niet zoveel. Gelukkig alleen deze zomer nog, volgend jaar is het gesloopt.
Iemand in de straat heeft een busje en die laat hij haast elke dag voordat hij ergens naartoe gaat een half uur of langer draaien PRECIES onder mijn raam terwijl hij zelf binnen koffie gaat drinken of weet ik veel wat. Zo fucking irritant dat geluid en los daarvan stinkt het ook nog een uur in de wind.
Maar die mensen zijn dus totaal niet voor rede vatbaar en als je al scheef naar ze kijkt wordt je al zo ongeveer bedreigd dus ze erop aanspreken heeft geen zin.
Politie is al een keer voor iets anders geweest. Toen hebben die er wat van gezegd omdat ze zelf zagen dat dat ding 3 kwartier stond te draaien, maar zelfs dat had amper effect. En inmiddels durven die zelf geeneens meer te komen volgens mij want toen er een tijdje terug een knokpartij was zeiden ze niet te komen omdat het anders zou escaleren?? Echt wtf
Ze hebben ook van die kleine keffers. Die blaffen vaak uren aan het stuk. Zelfs als hun zelf thuis zijn. Snap echt niet dat ze daar zelf niet gek van worden. En gisteren toen ik buiten zat rook ik constant hondenpoep omdat ze die honden dus ook nooit uitlaten en hun tuin dus als schijtveld wordt gebruikt
Mn buren hebben echt al maandenlang allebei een harde hoest/kuch en ze houden van chillen in de tuin, dus hoor ze dus echt zo vaak die hele longen naar buiten trompetteren. Vraag me echt af of ze iets serieus hebben of stiekem shag roken
Hopelijk stapt er een keer iemand in die bus met draaiende motor en rijdt ermee weg en zet hem een paar straten verderop. Zou jij kunnen doen
Ik hoest ook al weken en geloof me, tis voor de hoester rotter dan voor de buurtjes .
Haha nee dat durf ik niet. Ze hebben cameraās hangen dus dat zien ze sowieso. Maar hoop altijd wel dat iemand het een keer wĆ©l durft
Ik zie net dat mn buren een tikibar in de tuin hebben gebouwd⦠beter is er geen hawaiifeest aanstaande
Bij mijn buurvrouw 2 deuren verderop zijn ze de badkamer aan het slopen en ik ga zo zelf de deur uit, maarrrr⦠hoe heerlijk is het dat de buren die tussen ons in zitten met hun nachtelijke gespook en geschreeuw nu geen oog dicht doen?
Hier zoiets met bij mn schuin achterburen. Die vrouw niest altijd echt ZO HARD. Bizar
Ik wilde gewoon slapen na mān nachtdienst maar mān buurman is naast mijn raam zān buiten muren aan het schuren en schilderen.
Wij haten onze buurvrouw. En nu heeft ze zon vliegen tegen houd ding voor dr deur. Maar dat zijn van die losse draadjes. En dat halve ding vliegt steeds over de schutting. Nu knippen we er steeds stiekem draadjes vanaf hahaha. Om mn moeder te quoten " Dat doet een mens goed"
Wij hebben in de directe omgeving twee verschillende buren die een instrument bespelen: een drummer en iemand die de klarinet bespeelt. Op zich al irritant, maar de klarinetspeler is ondertussen al een uur hetzelfde irritante riedeltje aan het spelen terwijl ik me op werk probeer te focussen. Stop hiermee, Octo
De buren die in gebreke zijn gesteld beginnen nu overdag zodanig harde muziek te draaien in achtertuin dat wij dit binnenshuis horen.
Volgens de woningbouwvereniging zijn dit leefgeluiden want overdag.
Om moedeloos van te worden.
Wat vreselijk zeg! Je voelt je vast machteloos. Wat bezielt sommige mensenā¦
Nou, daās wel een beetje makkelijk van de woningbouw, want overdag kan er ook sprake zijn van geluidsoverlast. Normale leefgeluiden zijn geluiden als het sluiten van een deur, spelende kinderen, hoesten etc. Te harde muziek is geen normaal leefgeluid.
Maar ja, dat is de theorie. In de praktijk kun je er waarschijnlijk weinig tegen doen, ook omdat de woningbouw hier kennelijk niets aan wil doen.
Ben je nog het mediationgesprek met ze aangegaan?
Mini ergernis vergeleken met jullie maar kwam net een buurman tegen zegt hij: jij bent altijd thuis hĆØ!? Wat boeit jouw dat