Nee ik app nu met een vriendin hierover en die geeft aan dat zij in mijn situatie bang zou zijn dat hij ineens snachts naast je bed staat ofzo… zo goed kennen we hem natuurlijk ook niet. We gaan toch de sleutel terug vragen. De sloten zijn een paar weken terug vervangen, maar de sleutel kan gelukkig alleen bijgedrukt worden met onze legitimatie.
Ik snap het helemaal. Je klinkt conflictmijdend naar je buurman en daar is niets mis mee maar je mag wel voor jezelf opkomen en je grenzen aangeven. Dit is is niet een foutje of een ongeluk maar bewust en stiekem ongevraagd iemands huis binnengaan en rondneuzen. Ik betwijfel of hij de post echt heeft verplaatst of dat hij van plan was zijn bezoekje geheim te houden, anders bespreek je het wel vantevoren.
En bedenk: als je schoonmoeder dit stiekem zou doen zou je het ook niet goed vinden.
Met zoveel bewaking in je huis heb je toch sowieso geen buurman nodig met een reservesleutel?
Maar die beveiliging laat je toch niet binnen als je je sleutel vergeten bent?
Ik dacht dat de enige reden om je sleutel in de vakantie uit te lenen aan je buren was om je huis in de gaten te houden en eventueel je planten water te geven (maar dat zag ik in dit verhaal niet staan). Ik zou dan gewoon die reservesleutel aan familie of vrienden geven die in dezelfde plaats wonen dan een vage buurman.
Volgens mij heeft ze de sleutel niet uitgeleend voor de vakantie, maar gewoon voor het geval ze een keer zichzelf buiten gesloten hebben.
Niet iedereen heeft vrienden en/of familie in dezelfde woonplaats.
Ah oke dan heb ik het verkeerd gelezen.
Ughh onze buren hebben (weer) slaande ruzie met veel geschreeuw. Zo vervelend (voor hen, maar ook voor ons…)
Ik ben echt benieuwd of de post daadwerkelijk op tafel ligt en de bananen weg zijn gegooid (want dan zou hij het dus niet zo ‘stiekem’ hebben bedoeld). Als hij daar niet eerlijk over was is ie de lul haha, want door jullie systeem kan hij dat natuurlijk niet alsnog even doen😅
Hier dacht ik ook meteen over na ja! Hij weet nu dat ie niet zomaar meer binnen kan zonder dat ze het doorhebben. Dus als hij dat niet gedaan heeft is ie sws de lul dat het onzin was wat hij uitkraamde
Ik heb ook wel eens de katten van onze buren (beide kanten) verzorgd toen ze met vakantie waren. Het kwam echt niet in me op om dan naar boven te gaan ofzo. Ook geen lades of kasten geopend waar ik niets te zoeken had… Gewoon je ding doen en daarna weer weg. WTF echt een naar idee dat iemand zomaar door je huis gaat. Wie weet waar hij allemaal bij gezeten heeft als hij met zo’n gemak overal maar heen loopt
Bij ons verzorgd de buurvrouw onze huisdieren. Maar we kennen hun erg goed en komen zelfs op verjaardagen. Ze doet ook de gordijnen open en dicht. Lichtjes aan en uit. Maar haar vertrouw ik wel (ze kan zelfs te trap niet op)
Maar als ik bij mijn andere buurvrouw de kat verzorg zit ik nog even op de grond te kroelen met dat beest, ga niet eens op de bank zitten
Herkenbaar ja! Ik zat ook altijd op de grond hahaha
Ik heb een paar weken terug de katten van vrienden verzorgd. Toen ben ik wel enkele keren naar boven gelopen om te checken of er geen viezigheid/kots/gevangen vogels toevallig boven lagen. Uiteraard nergens aangezeten, maar vind het wel netjes om even te checken (als de katten zelf ook boven mogen komen natuurlijk, anders heb je er echt niks te zoeken).
Deze katten kwamen idd niet buiten of de deur naar boven was en bleef dicht. Dus ook geen reden om op de slaapkamers te komen
Ik ben echt te invested in deze saga en kan niet wachten tot we horen of de bananen zijn weggegooid
Een buurvrouw liep vandaag zomaar via de achterdeur, door ons huis, naar de voordeur, omdat het sneller was.
“Ik ga even via jullie huis.”
Euh… wat?
Uhhhhhh hoe kan dat nou? Heb je daar niet meteen wat van gezegd? Dit is echt meer dan alleen een ergenis.
wtf
Ze wilde van het balkon naar de galerij, maar haar balkondeur zat op slot. Dus kon ze zo bij ons binnen.
Mijn vader zat op de bank en voor hij wat kon zeggen, was ze al weg.
Wtf waar halen mensen het gore lef vandaan om dit soort dingen zomaar te doen? Hoe werken je hersens dan, vraag ik me af - waarschijnlijk niet