Burenergernissen #2

Nee hij zingt ook musical liedjes en volgens mij is hij schilder van beroep :joy:

2 likes

Wellicht dat ze ze dan alleen laten in bv een bench of woonkamer, als ze zelf naar de slaapkamer gaan. Dat kan een reden zijn dat honden gaan blaffen. Wel mega irritant

3 likes

Mijn buren (straat verderop maar hun tuin grenst aan mijn tuin) hadden deze week zoveel herrie. Muziek met harde dreun, hard praten (om boven de muziek uit te komen) en schreeuwende kinderen die geen enkele keer werden gecorrigeerd. Ik laat het in het weekend altijd gaan maar dit was maandagnacht om 00:30. Ik heb toen aangebeld en gezegd dat ik dacht dat ze het waarschijnlijk niet door hadden maar dat de muziek heel erg doordreunde en ook met rolluiken dicht ik ze nog kon horen roepen. Ze hebben de muziek toen wat zachter gezet en ik hoorde ze niet meer roepen.
Volgende dag/nacht: precies hetzelfde!!! Ongelooflijk, ook weer gewacht tot na twaalven en weer aangebeld. Ik baal er zoooo van dat ik meerdere keren blijkbaar aan moet bellen en supervriendelijk ben maar dat ze zelf niet kunnen bedenken dat dit doordeweeks niet okĆ© is (niet de eerste keer dat het zo gaat en mijn naaste buren durven niet eens meer aan te bellen). Ik heb nu voor mezelf de grens gesteld dat ik nog 1x bel en dan aangeef dat ik een melding ga maken. Je raad het al… alweer keiharde muziek. Dus ik zit nu moed te verzamelen om zo maar weer aan te gaan bellen :cry:

9 likes

Ik las dit als een vloekwoord haha. Bekt nog best lekker denk ik

6 likes

Vreselijk zeg! Hoe reageren die mensen dan als je er iets van zegt? Ik vind het na 2 avonden trouwens echt wel geoorloofd om de politie te bellen!

6 likes

Nou, het stopte vannacht natuurlijk weer niet. Dus ik ben weer naar ze toe gegaan. Ik heb gezegd dat ik in het begin me wel kon voorstellen dat ze niet in de gaten hadden dat de muziek zo hard doordreunde maar dat ik dat nu vaak genoeg had aangegeven. Ook aangeven dat meerdere buren er last van hadden en dat ik de volgende keer wel een melding zal maken, zeker doordeweeks.
Ze begon een beetje te sputteren en vond wel dat buren tegen elkaars leefgeluiden moesten kunnen. Gezegd dat ik het helemaal met haar eens was maar dat ik doordeweeks 's nachts keiharde muziek daar niet onder vond vallen.

Ik ben verder wel afredropen hoor :disappointed: ik merkte dat ze wat boos op mij was en ik durf/wil niet zo’n hele discussie met de buren aangaan. Ik ben heel rustig en vriendelijk gebleven maar probleem is ook wel dat ik daarna nog heel lang wakker lig van de stress en ook wel een beetje van slag ben.

40 likes

Pff een van mijn buren heeft sinds een tijdje zo’n Harley Davidsonachtige motor en dat ding maakt zo’n tyfusherrie, niet normaal. Ik heb nog nooit zo’n luide motor gehoord. Echt alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is ofzo, wtf. Soms laat hij dat ding ook lekker even warmlopen of er komen vrienden langs die dan op dat ding willen rijden, waardoor je een uur in die herrie zit, zo irritant.

2 likes

Nou vooral dit, de hond van mijn buren blaft ook vaak en super hard, ook gewoon om 2 uur ā€˜s nachts en dan denk ik echt hallo, als IK er wakker van word, hoezo jullie zelf niet. Kan me wel voorstellen dat je bij een puppy, of als je de hond net hebt, denkt ik laat m blaffen want hij moet leren om alleen te zijn, maar na 2 jaar nog steeds echt Pff.

4 likes

Zo’n kutargument dit altijd van mensen met luide muziek. Muziek op normaal volume op een normale tijd is leefgeluid, niet als het meerdere huizen verderop nog doordreunt en al helemaal niet na 12 uur.

Zou de volgende de politie bellen, die hebben vgm wel graag dat je het eerst zelf probeert op te lossen maar dat heb je nu al meerdere keren gedaan.

5 likes

Post lag inderdaad op tafel en bananen waren weggegooid! Dus het was in ieder geval nooit z’n bedoeling geweest om stiekem ons huis in te gaan. Maar de sleutel hebben we terug :muscle:

54 likes

Ja hij is echt heel lief want zij schreeuwt naar hem en dan gaat hij zo ā€˜schat doe rustig’ zeggen enz. Mijn vriend had me al 300x de deur uit gezet als ik zo zou doen

2 likes

Buren zijn aan het sporten… samen in huis. Lekker stamp stamp kleine stap grote stap. Laatst al aangebeld om aan te geven dat het echt een rotgeluid is om naar te luisteren. Zelf vond ze dat het onder leefgeluiden viel.

En eerlijk het is ook gewoon dat ik hun sowieso niet meer kan verdragen. Dus dit kan er dan gewoon niet bij. Iedere avond ruikt mijn hele huis naar de wietlucht. 'S morgens proberen ze niet eens zachtjes te doen (om 6u). Alles is luid. Hoe ze praten, hoe ze lopen, hoe ze deuren dicht gooien. En nu dus sporten.

3 likes

Huh, nooit z’n bedoeling? Maar hij is toch naar binnen gegaan zonder dat jullie daarom gevraagd hadden? En in de slaapkamer hoefde hij toch geen bananen te zoeken? Wel prettig dat die sleutel terug is

10 likes

Uhgg mijn buren vonden het vannacht om 4 uur wel een goed tijdstip om de container van straat te halen. Wij slapen aan de voorkant, met dit weer met raam open en ik ben een lichte slaper. Lekker die rammelde container dan te moeten horen terwijl die er letterlijk al de hele dag staat :rage:
En daarna was het ook nog tijd om te n**ken dus kon ik ook nog lekker naar hun klapperende bed en het gekreun van de buurvrouw luisteren
Echt niet tof als je al een paar nachten slecht slaapt en nu eindelijk een keer beter :roll_eyes:

3 likes

Volgens mij bedoelt ze nooit de bedoeling om het stiekem te doen aangezien de post op tafel ligt en de bananen weg zijn wat ze natuurlijk dan gemerkt zou hebben. Dus het was niet zijn bedoeling dat het stiekem was. Wel schandalig dat het ongevraagd is natuurlijk. Fijn dat je je sleutel al terug hebt!

Ik hoopte op leuke nieuwe buren. Maar het zijn tokkies met 4 kinderen en een trampoline…

14 likes

21 likes

Ik ga die vent gelijk bellen. Die mensen denken namelijk dat ze een vrijstaand huis hebben gekocht ofzo. Ze klussen elke avond tot 11 uur savonds.
In een huis waar alleen een likje verf op moet en klaar… dus was ze aan t doen zijn…

7 likes

Er is serieus iemand aan het trommelen nu.

3 likes

Maar dit is jouw mening toch? Echt wel super vervelend dat ze tot 23u door klussen, dat is echt gewoon aso.

10 likes