Nee maar dus waarschijnlijk wel een trap verplaatsen en sowieso alle deuren en deurposten schuren in een huis van 100 jaar oud. Dus dat gaat denk ik ook wel wat geluidsoverlast veroorzaken. Misschien dat we een soort combinatie kunnen doen van doosje merci en dan die doppen ofzo. En stiekem hoop ik dat het hagenezen de humor er wel van in zien, haha.
We zijn vorig jaar verhuisd naar ons nieuwe huis, en dit was dus de eerste zomer hier. Nu hebben we een tuintje, maar helaas lukt het niet echt om ervan te genieten omdat onze buren eigenlijk zowat buiten leven. Ze hebben drie pubers met elk ook weer een vriendje en vriendinnetje. Het punt is dat ze elke dag thuis zijn en dan ook van 17:00-23:00 buiten zitten met zijn allen te borrelen, ook doordeweeks. Ik kan hun gesprekken letterlijk verstaan omdat vooral de pubers ontzettend hard praten, maar ook schelden, boeren en scheten laten. Ik weet nu dus ook alles van hun leven haha. Wel apart eigenlijk want toen ik een puber was wilde ik echt niet elke avond met mijn ouders hangen. Het verpest wel een beetje ons woongenot, want als wij met zijn twee buiten willen zitten kunnen we elkaar niet verstaan. Ik dacht eigenlijk ook dat het etiquette was om als je buiten zit je stemvolume wat naar beneden te doen⊠zo heb ik het iig wel geleerd vroeger. Maargoed, wil het vooral even kwijt want denk niet dat hier iets tegen te doen valtâŠ
Ja, goeie zo! Ik zou ook voor de Merci gaan en zonder de oordoppen, scheelt weer voor het milieu ook.
zou ik doen!
misschien wel eerst aankloppen ipv in de bus doen, omdat het live denk ik leuker overkomt dan wanneer je het in de brievenbus krijgt.
en je contactgegevens erbij doen misschien? onze klussende nieuwe buren kwamen zo even polsen of wij op dagen thuiswerken/een baby hebben die moet slapen/of er andere dingen waren waar ze binnen het redelijke, rekening mee konden houden
ik denk dat die oordoppen echt overbodig gaan zijn voor wat je gaat doen, misschien als je grote breekwerken ed gaat doen maar dan nog lijkt het me raar overkomen als mijn nieuwe buur plots oordoppen komt brengen omdat ze veel lawaai gaan maken :â)
Dat is wel echt heel irritant, maar volgens mij is het niet echt etiquette om in je eigen tuin niet op normaal stemvolume te praten?
Ja geen idee hoor, miss ook kwestie van opgroeien? Ik kan me nog herinneren van toen ik puber was dat mijn ouders regelmatig zeiden dat ik te hard praatte. Als ik nu mijn stemvolume vergelijk met toen is het iig een stuk zachter. De ouders van de pubers praten zelf ook echt veel zachter, dus dat is positief, nog maar een paar jaar volhouden tot ze uit huis zijn . Hopelijk blijven ze niet tot hun 30e thuis wonen.
Hebben wij dezelfde buurman?
Etiquette denk ik niet, alleen wij praten vaak wel op een gedemptere toon. Mân buurman hoeft niet mee te luisteren in mijn gesprekken.
Onze buurjongen (gok rond de 23 jaar) geeft weer een feestje. Hij woont nog bij zijn ouders.
Afgelopen jaren een aantal keer geklaagd, bv tijdens een feestje op woensdagnacht om 1:00.
Of op een zaterdagavond wanneer er na de nodige drank harde muziek gedraaid wordt inclusief hard geschreeuw, rond een uurtje of 00:00.
Nu ook weer harde muziek en luid meezingen.
Ik wil geen zeikerd zijn maar hoop dat ze zo aftaaien naar de stad.
Morgen tussen 6 en 6:30 weer uit bed door mân kinderen.
Wat is een acceptabele tijd op zaterdagavond?
Ik denk een stuk of 4 a 5 x per jaar. Nadat we hebben geklaagd worden we nu altijd netjes ingelicht. Dat scheelt een hoop.
Heb de airco aangezet, oordoppen in en toen viel ik in slaap
Ik zit rustig te chillen op mân balkon, kijk ik opzij, zie ik de schuinonderburen over de balkonrand loeren met een verrekijker??? Op het moment dat ik keek was het niet mijn kant op, maar hoezo ga je vanaf je balkon naar mensen zitten loeren met een verrekijker?
De achterburen hebben een feestje in de tuin inclusief silent disco. Alsjeblieft zet dan gewoon de muziek aan want dit kattengejank is niet om aan te horen
Maar dan staat de muziek iig niet te hard
Haha net als mn onderbuurmeisje dat eerder dit jaar ook zoân silent disco feestje gaf die mij op een gegeven moment appte om te vragen of ik erg veel last van hen had - ze had zich namelijk van tevoren niet gerealiseerd dat een silent disco niet per se stil is voor de omgeving
Mn nieuwe buren brengen ook een soort soap met zich mee. Hoorde gister de kinderen tegen elkaar praten.
âWaarom stotter jij zoâŠâ
âDat doe ik sinds dat ik weet dat opa mn vader is en niet papaâ
Oke dan.
Omdat mensen dan heel vals met de muziek mee gaan kraaien en doordat ze zichzelf niet horen dat waarschijnlijk best wel hard is
Ligt er een beetje aan hoe je het brengt denk ik.
Als je erbij zegt âDeze zijn voor nood, samen met mijn telefoonnummer, voor als de overlast echt te erg wordt.â Zal het best mee vallen toch?
Precies, ik ga niet alleen oordoppen in de brievenbus doen én ook zeker niet met het idee dat we dan lekker veel herrie kunnen gaan maken.
Nog even als reactie op de rest, nee het wordt geen mega verbouwing, maar bij alle verhuizingen komt geluid kijken en ik wil dus als ijsbreker iets geven. Ik neem de tips van hier zeker mee, zoals persoonlijk overhandigen, doosje merci erbij etc. De boodschap erbij gaat ook echt niet worden âânou je hebt doppen, verder je mond houdenââ.
En wat betreft hoeveel geluid het gaat zijn, het huis waar we gaan wonen in een portiek woning van 100 jaar oud, dus denk dat de kleinste klus al voor herrie zal zorgen. Ze hebben onlangs bij ons boven verbouwd en had soms het idee dat ze bijna door het plafond kwam zo hard dreunt alles door in deze huizen.
Ik vind het wel een aardig idee hoor, op mij zou je een goede eerste indruk maken.