Thanks, ik ga bellen!
Mijn buurvrouw is al een uur lang méga hard en méga vals aan het meezingen met van die uitbundige ballads Ze begon met One Moment in Time van Whitney Houston, en is na die 10 keer herhaald te hebben overgestapt op The Voice Within van Christina Aguilera haha echt, meid wat kies je toch uit
Echt een niksige ergernis eigenlijk ook want dit doet ze één keer per maand een paar uur ofzo dus het valt reuze mee. Maar ze mag nu wel ophouden vind ik
Paar weken geleden heeft ze trouwens een uur lang Go Easy on me van Adele gezongen, dat was zo mogelijk nog erger, die uithalen
Ahahaha klinkt als mijn vorige buurvrouw. Naast dat het irritant was kreeg ik er ook altijd onwijs plaatsvervangende schaamte van. Alsof je iets heel intiems van iemand hoort.
Ik woon dus in een best gehorige galerijflat, en al een tijdje zoo vaak muziek van de onderburen. Op zoân hoog geluidsniveau dat ik de vloer hoor trillen en de muziek bijna woord voor woord versta. Zaterdagavond paar uurtjes, zondagmiddag de gehele middag en nu net ook al een uur. Ik probeer hier te leren maar dat gaat gewoon niet. Dus had het opgenomen en laten horen aan hen en gevraagd of het zachter mocht, en dat ze misschien niet horen hoe gehorig het is maar dat het echt heftig is. Hele familie deed open (ouders spreken gebrekkig NL) en ze reageerden op zich vriendelijk maar ook wel alsof ze het niet begrepen: we zijn toch vrij, het is toch middag en geen avond. Blablabla. Nou ja die zoon die het zo hard draaide zei wel sorry en nu staat het uit maar heb er weinig vertrouwen in, zal vast binnenkort weer net zo hard staan.
Wel trots dat ik ben langsgegaan, vond het doodeng dat ik daar zo voor die hele familie stond. Was helemaal aan het shaken: die vader zei nog ârustigâ. hahaha.
Ik haat scooters echt zo erg. Het meest overlastgevende vervoersmiddel. Wat een klotegeluid.
Een vraag of dat klopt.
We hebben een buurman die geen enkele dagbesteding heeft en verknocht is op zijn bladblazer en het schoonhouden van zijn tuintje en stoep.
Onze tuin (met enorme heg) grenst aan een openbare stoep. Na een aantal live events (geboorte eerste baby en overlijden van vader van mijn man binnen 1 maand en sowieso gewoon het leven) was het laatste waar we aan dachten om de stoep bij te houden afgelopen zomer⊠Wel hadden we een grote poort laten plaatsen om oa. onze buurman uit onze net nieuw aangelegde tuin te houden.
Afgelopen week stond onze buurman elke dag met die bladblazer te blazen en blaast zo ook alle bladeren van het gemeentetuintje onder onze poort door (prima, liggen we verder niet wakker van aangezien er meer blaadjes in de tuin liggen). Mijn man sprak m van de week aan met de complimenten dat hij zo ontzettend zân best doet om de boel netjes te houden. Hij riep boos terug, en nu jullie nog!!!
Is het zo dat wij de stoep van de gemeente moeten vrijhouden??? Ik word door t internet niet wijzer van.
Ik kwam hierop door de bovenste posts. De buurman hengst elke ochtend met zân scooter heel hard en roept ook elke ochtend van alles als het raam open staat (geen idee wat ook haha).
Volgens mij weet je zelf het antwoord wel
Natuurlijk is dat niet verplicht
Ik sprak een keer mijn opa hierover (ja goede bron) en hij vertelde dat dat vroeger heel normaal was dat iedereen de stoep voor zân eigen huis bijhield. Misschien dat je buurman er daarom over begint. Maar verplicht heb ik ook niet gehoord.
Volgens mij ben je wel verantwoordelijk om het veilig te houden, heb geen bron want mijn bron is mijn ouders maar bijv met vriezend weer om te strooien etc.
Dit dacht ik ook inderdaad. Dat met sneeuw e.d. wel gezorgd moet worden dat het veilig blijft en je daar ook echt verantwoordelijk voor bent als er daadwerkelijk een ongeval plaatsvindt.
Dat was vroeger wel zo, maar inmiddels alweer heel wat jaren niet meer.
Bij ons is het vanuit de VvE wel verplicht om het overpad netjes en schoon te houden. Dus idd geen gladde bladeren of ijs, kattenkots en scheve tegels. Maar de gemeente komt gewoon voor de stoep, dus onkruid en eens in de zoveel tijd schoonmaak.
Sorry, maar ik zou me bozer om die bladblazer maken. Waarom heb je als individu een bladblazer?! Koop gewoon een bezem. Jeetje mina, dan ben je nog sneller klaar ook. Twee keer vegen en je stoep is schoon ipv 10 minuten blazen.
Tegenover mij woont een vrouw die ongeveer om de dag de bladeren tot nét buiten haar tuin blaast met een bladblazer. Die bladeren liggen er door de wind natuurlijk meteen weer in, maar goed
Thanks allemaal. Precies wat ik inderdaad dacht. Nou veiligheid enz zorgen we wel voor. Hadden zelfs in april de stratenmaker de oneffenheden in de gemeentestoep laten wegwerken door dat straatwerk ook opnieuw te laten leggen. Het gaat puur omdat het niet netjes bijgehouden eruit ziet. Lees: onkruid vrij en met de hoge druk reiniger bewerkt.
Hij start elke ochtend om 8 uur met bladblazen. Hij blaast het blad van de bomen in de gemeentetuin in onze tuin. Het is ook meer dat ik na 10 jaar naast deze vent te wonen het nu gewoon beu ben en aan mezelf begin te twijfelen. Hij staat ook de stoep bij te werken met een hogedrukreiniger. Onkruid wat tussen de tegels groeit trekt hij eruit en legt hij voor onze poort neer. Als wij het dan in zijn ogen niet snel genoeg opruimen (we zien het niet omdat dit de andere kant van de poort is) blaast hij het onder de poort door. Als we in de tuin zitten dan roept hij elke keer dat we het moeten opruimen. We negeren het. Maar na die opmerking van hem laatst ben ik echt klaar met hem en ben ik bijna geneigd stappen te ondernemen. Maarja wat dan.
Ok, dit is wel heel raar dan. Netjes houden hoeft inderdaad niet. En best asociaal dat het door de buurman zo aangepakt wordt. Hoeveel extra moeite is het dan om het in de container te gooien in plaats van kinderachtig bij jullie voor de poort?
Deze meneer heeft echt teveel tijd.
ik vind dit vooral heel raar, wat is zijn probleem???
Ik las dit net en ik moest echt hardop lachen sorry
Maar in deze quote stond even geen âbladblazerâ dus ik zag het al voor me dat zoân boze buurman onkruid onder je schutting door blaast als een soort grote boze wolf