Burenergernissen #2

Hahaha ja zo zou je het wel kunnen omschrijven :smiling_face_with_tear:
Ja het is gewoon zo bijzonder. We proberen ons er niet door te laten beïnvloeden, maar ik word gewoon helemaal gestoord nu van die vent. Buurt bemiddeling inschakelen? Hij schreeuwt namelijk alleen. Heeft geen normale stem. O man ben ff blij hier m’n frustratie eruit te typen, onze omgeving is er ook allang klaar mee.

1 like

Misschien eerst vragen of hij wil stoppen met jullie tuin vervuilen en wil stoppen met schreeuwen? Werkt denk ik het beste als je hem op heterdaad betrapt.

Niet echt een ergernis maar maar een ‘he hoe kan dit’.

Ik heb nu al een tijd een soort van nieuwe bovenbuurman. Toen hij hier kwam wonen hoorde ik ineens geluiden wanneer hij gaat douchen, naar de wc etc. Bij de vorige bovenburen hoorde ik alleen gestamp en dat soort dingen. In het begin wel wennen en een beetje vervelend maar okay (ben wel paar keer mijn bed uitgegaan omdat ik dacht dat er bij mij ergens nog een kraan openstond).
MAAR ineens realiseerde ik mij een half jaar geleden ofzo van wat het geluid is weg? Misschien meer spullen in zijn woning, beter geïsoleerd geen idee maar fijn!

Tot vorige week!! Ik hoor hem weer douchen, naar de wc gaan en zijn ochtendjoel (vermoed een zeer enerverende dagstart). Met vrienden heb ik al de meest spannende scenario’s bedacht maar hij zal vast een tijd op vakantie o.i.d. zijn geweest.

3 likes

De schoorsteenveger was hier net en toen hij het dak af was, sprak de buurman hem aan. Hij vroeg of ie niet ff een bonnetje kon krijgen, zo onderhands, want hij had de schoorsteen zelf al geveegd en hij had alleen ff een bonnetje nodig voor de verzekering. Schoorsteenveger weigerde uiteraard, want als er brand uitbreekt en buurman zwaait met dat bonnetje, kloppen ze bij hem aan.

Gelukkig zitten er twee opritten tussen onze huizen, want moet er niet aan denken dat fik in het huis van de buurman ons huis ook meeneemt, omdat hij te gierig is om een schoorsteenveger te betalen.

16 likes

Hondsbrutaal dit… dat je ook denkt dat zo’n man wel ff een bonnetje geeft :thinking:

7 likes

Aaahh zo gierig hahah schaamteloos ook, aan een hardwerkende veger vragen

4 likes

Het 36 jarige kind van m’n buurvrouw houdt weer eens een feestje en dat gaat altijd met zo veel gegil en geschreeuw… en er aanbellen helpt niks en dan gaat ze het alleen maar meer op de spits drijven :skull:

2 likes

Mijn buurman heeft zijn bladblazer er weer bij gepakt. Echt alle mensen ga gewoon harken en bezemen ipv zo veel herrie maken voor een paar bladeren.

8 likes

Ik snap ook sowieso niet waarom veel mensen het een goed idee vinden om NU de bladeren op te ruimen? De volgende dag ligt het er toch weer. Wacht dan totdat het allemaal gevallen is? Of zie ik iets over het hoofd?

Uiteraard, als het op de stoep ligt waardoor mensen kunnen vallen, dan snap ik het, maar ze zijn in mijn buurt ook alle hoeken van de tuin aan het doen :confused:

10 likes

dit. bladeren zijn zo goed voor de aarde

10 likes

36 jarig… kind…?

Zo gedraagt ze zich in elk geval. Als een kind. Maar had haar beter dochter van oid kunnen noemen. Was echter erg moe en dan is iets verwoorden wat moeilijk, ik ben ernstig en chronisch ziek waardoor ik niet functioneer met zo weinig slaap.

Ik heb om half 3 vannacht daar aangebeld en toen heeft ze me de huid vol gescholden :joy: politie weigerde te komen en om 4 uur werd de buurman aan de andere kant het zat en belde aan. Die schold ze ook de huid vol maar hij is terug gaan bekvechten en toen kon ik om half 5 eindelijk slapen. De boze buurman ging alleen om 8:30 zagen en schuren in de tuin dus toen was ik weer wakker :smiling_face_with_tear:

2 likes

Niet om een geval van mijn cavia is doder dan de jouwe te maken, maar de gemeente komt hier 4 van de 5 doordeweekse ochtenden om 07:30 met zo’n stofzuigauto’tje het parkeerterrein schoonmaken en onze slaapkamer zit aan die kant. I feel your pain :sob:

4 likes

Even na 02.00 en wederom worden we gewekt door zeer luide muziek/geschreeuw in achtertuin buurtbewoners. Kind wakker…

:sob:

Politie is zojuist gearriveerd.

Hele poos is het goed geweest tot nu.

Nee nee, ik vroeg me af of die moeder haar zo noemt.
Mijn buurvrouw noemt haar zoon van in de 40 het kind. Als hij wil bbq’en terwijl onze was hangt, moeten we niet zeuren.
“Het kind wil ook wat.”

Volgende keer ook opnemen wanneer je langs de deur gaat (als je nog durft). Dan heb je ook bewijs voor de politie. Hopelijk houdt ze gauw op met dit puberaal gedrag

Ohhh ja ze noemt haar dochter kind en haar zoon die iets jonger is, maar wel normaal, gewoon bij zijn naam :joy:

Volgende keer neem ik het op of bel ik gewoon net zo lang de politie tot ze hopelijk komen.

1 like

Echt elke avond klinkt het alsof mijn bovenbuurvrouw der huis aan het verbouwen is :woman_shrugging:t2:

4 likes

Ik word al een week wakker van de wekker van de buren om 7:30. Hoe hard heb je je wekker dan wel niet staan :scream: weet ook niet welke buren, maar goed. Gaat ook echt 5 min lang af. Maarja misschien is diegene wel slechthorend en heeft moeite met opstaan.

Klinkt alsof het een wekker is die ze vergeten zijn uit te zetten? Dat ze überhaupt niet thuis/in die kamer zijn

4 likes

Nee zijn wel thuis want ik hoor ze daarna gewoon wakker zijn zeg maar, maar van een wekker word ik automatisch wakker, van een deur die ze wat te hard dichtdoen of weet ik veel wat niet per se.

2 likes