Burenergernissen #2

Wat is de etiquette van je voorstellen aan de nieuwe buren? Als je zelf de nieuwe buur bent zegmaar. Ik ben bij de directe buren links en rechts geweest op de dag van verhuizing, maar de rest van het rijtje/straat niet. Moet ik dat nog doen?

5 likes

Ik heb destijds hetzelfde gedaan als jij, alleen de directe buren links en rechts.

4 likes

Ja heb ik ook zo gedaan! En met een van de buren nog een avondje afgesproken. Nu besef ik me opeens dat we dat nog steeds moeten doen met de andere buren maar ik vind die niet zo heel leuk haha. Zijn een beetje zeikerds.

3 likes

Vriend woont in een enorm gehorig huis en de buurvrouw heeft altijd tering veel lawaai s’nachts. Als haar partner er is dan is het nog vele malen erger. Vannacht om 2.30 hadden ze zo veel lawaai dat we allebei rechtop in bed zaten. Vriend heeft een boos appje gestuurd of het wat zachter kon, ze heeft niet gereageerd 🥹

Mijn onderburen zijn nog aan het boren. Echt een beetje asociaal vind ik. Naast hun woont ook een gezin met jonge kinderen.

Oh iemand in de facebook groep heeft er wat over gezegd. Ik hoop op een rel :popcorn:

4 likes

Mn buren zijn na al een half jaar hout in de tuin te hebben liggen eindelijk begonnen aan een overkapping maken. De opbrengst na een hele ochtend: een paal staat. Dat wordt een lang weekend.

Kun je eindelijk genieten van het feit dat een weekend lang duurt in plaats van zo om is.

8 likes

Ik ben al drie keer langsgeweest bij de buren om een pakketje op te halen waarvan ik niet eens zeker weet of ze hem hebben (er stond een niet bestaan huisnummer bij PostNL) maar ze openen de deur niet. Terwijl ik door het gordijn van hun keukenraam kan zien dat ze in de keuken bezig zijn en daar ook gewoon praten en de deurbel doet het ook gewoon.

Zo raar en asociaal :woman_shrugging: en ik heb geen nummer want ze wonen er tijdelijk. Dat je een keertje niet open doet snap ik wel want je bent maar net naakt of wat dan ook. Maar drie keer??

2 likes

Zou wel wonderlijk zijn als ze dan wel voor de pakketbezorger opendoen. Misschien dat het toch bij andere buren ligt?

5 likes

Onze overburen doen nooit open en dat terwijl ik die mensen al ken sinds de basisschool. Een keer gehad dat ik 8 keer had aangebeld in de periode van een paar dagen en gewoon niks? Terwijl allebei de auto’s er stonden en ze nota bene een ring deurbel hebben en kunnen zien dat ik het ben. Negende keer deed de zoon open die ik echt nog nooit ontmoet had en daar helemaal niet meer woont.

Na een tijdje voelde het echt ongemakkelijk om te blijven proberen, alsof ik ze echt aan het lastigvallen was en ze daarom niet open deden. Heel raar

3 likes

Ik hoorde al twee avonden op rij een vaag dreunend geluid van de buren ook om half 12 in de nacht. Kon het geluid niet plaatsen, maar dacht dat het het roeiapparaat van de buren was.
Nu hoorde mijn man het geluid ook weer vandaag en heeft toen de buren geappt van, joh, wat is dat geluid?
Hebben ze op de overloop een boksbal opgehangen :person_facepalming:
En soms voordat de buurman gaat slapen ramt ie er nog even een paar keer tegen…

6 likes

Ze hebben al vaker pakketjes voor ons aangenomen. Ik wil het gewoon 100% zeker weten voordat ik ga klagen bij PostNL of waar ik heb besteld. Want niemand anders in mijn straat heeft het pakket :woman_shrugging:

@papierhier oh dat is helemaal ongemakkelijk ja, dat ze jou ook steeds kunnen zien.

4 likes

Kan je niet gewoon ff bellen

4 likes

Wie?

6 likes

… De buren? Huistelefoons en de Telefoongids bestaan nog toch

1 like

Nou nee, ik ken niemand onder de 50 die dat nog heeft en als ik Google vind ik ze ook niet.

61 likes

Lollll sorry hoor.

3 likes

Briefje door de brievenbus met je vraag over het pakket en je telefoonnummer ook nog een optie.

4 likes

Ja ga ik doen. Ik laat mijn man nog één keer aanbellen en anders doe ik dat.

2 likes

Mijn onderbuurman heeft weer eens visite en ipv dat hij vanavond op een normale tijd de muziek aanzet tot nu, zet hij NU de muziek aan terwijl het de hele avond niet aan is geweest.

Echt soms denk ik waar is het basic fatsoen van mensen hoor

2 likes