Sinds 1december nieuwe buren (2/1 kap koopwoning). Elk weekend de 3 kinderen over de vloer uit zijn 1e huwelijk.
Nog geen enkele keer gesproken met ze ondanks dat ik direct een kaartje in de brievenbus heb gedaan met ‘welkom in de straat’. Als we ze zien dan maken ze geen aanstalten om kennis te maken. Erger zelfs: ze stappen in hun auto en rijden gewoon weg op het moment dat wij met de auto de oprit oprijden en ze kunnen weten dat we ook gaan uitstappen zodat een praatje dan snel gemaakt is.
In elk geval: we ervaren vanaf het begin ontzettend veel overlast van ze. Hard met de deuren slaan, de trap op- en af rennen en springen van de laatste paar treden. Constant luidruchtig praten en heel vaak erg harde muziek draaien (waaronder hardstyle en het Hollandse levenslied … wat een combi). Zij is 4 dagen per week vrachtwagenchauffeur en heeft deze laatst zelfs meegenomen naar huis om thuis te kunnen slapen. Staat er ineens een enorm gevaarte voor je deur (niet de oplegger, alleen voorste deel met de slaapcabine). Dit mag punt 1 niet eens want het is een woonwijk en punt 2 vind ik het asociaal gedrag. Het zegt in mijn ogen veel over iemand die dit doet.
We hebben hiervoor 12 jaar enorm rustige buren gehad waar we echt bijna nooit iets hoorden.
Wijzelf (ouders en kind van 11 jaar) zijn ook rustig (althans dat denken we toch). We slaan niet met de deuren en zijn allemaal rustige karakters.
We worden echt knettergek inmiddels van alle geluiden. Maar we hebben ze dus nog niet ontmoet na 3 maanden. Ik vind het nu erg stom om zelf te gaan kennismaken maar dan ook gelijk mijn beklag te gaan doen. Kennismaken wordt zo gelijk een beladen moment.
Dat het doordeweeks erg rustig is omdat de kinderen er dan niet zijn en ze veel werken maakt het ook lastig. Want dan wonen we relatief erg rustig. Maar dat moet natuurlijk ook geen excuus zijn om dan in het weekend zoveel lawaai te maken of het te tolereren van onze kant.
Hoe te handelen?