Burenergernissen #2

Ik heb dit wel gedaan toen ik wist dat ik ging verhuizen ja. En mijn mail doorgespit. En voorgedrukte lijstjes van Google afgewerkt. Ik zal vast nog iets vergeten zijn, maar heb denk ik wel t merendeel gehad. Maar ik kreeg van deze mensen ook dingen die in abonnementsvorm zaten, zij had een abonnement op scheermesjes en parfummetjes geloof ik want er kwamen van die kleine doosjes. Lijkt me dat je daar gewoon wel aan denkt om je adres te veranderen?

7 likes

Precies. Wij wonen al twee jaar in ons huis en krijg nog steeds tandartsrekeningen van de vorige bewoner. Hoe heb je dit nog steeds niet omgezet?

1 like

Ik doe er wel mijn best voor ja, en probeer de nieuwe bewoners zo min mogelijk tot last te zijn. Maar 100% zeker dat ze nog weleens iets van mij ontvangen. Maar als ik de irritaties altijd in dit topic lees is ieder poststuk van een vorige bewoner blijkbaar een grote last.
Ik stuur zelf alles eens in de zoveel tijd retour afzender, en na een paar maanden tyf ik alles weg. Ik snap dit probleem nooit zo.
@papierhier Maar dat is hun probleem toch? Gewoon weggooien.

2 likes

Natuurlijk kan er altijd wat nog verkeerd gaan, maar een pakketje van een bieb lijkt me toch wel apart om zomaar te ontvangen op je oude adres

2 likes

Nee want als een rekening een aantal keer niet betaald wordt krijg je gewoon een brief van de deurwaarder. Dat is dus ook al een keer gebeurd.

Dus? Die brief is toch ook niet voor jou bestemd? Nog steeds hun probleem.

Ja tot ze voor de deur staan? En dan kun je nog steeds aangeven dat degene die ze zoeken er niet meer woont, maar ik heb daar niet zo’n zin in.

2 likes

Ze komen niet zomaar en als je een melding maakt bij voorbaat komen ze niet. Wij kregen op ons nieuwe adress incassobrieven van de oude bewoner. Eerste 2 heb ik aan hem meegegeven maar ze bleven komen. Toen heb ik het opengemaakt en het desbetreffende bedrijf gebeld en gezegd dat wij het huis van die persoon hebben gekocht en dat dit dus niet naar het goede adress gaat. Daarna nooit meer iets gehoord & geen brieven meer ontvangen.

4 likes

Als de brief retour afzender stuurt, moet de deurwaarder de GBA gegevens checken. Dus als de oude bewoners niet meer op jouw adres ingeschreven staan, is het dan opgelost.

7 likes

Ik kreeg tot 2 jaar toe van de damvereniging nog post. Regelmatig retour gedaan dat bewoner verhuist was. Erna heb ik heel slecht, erop gezet bewoner overleden. Toen stopte ze wel met sturen.

11 likes

Zijn jullie de enige buren die hier last van hebben/logboek bijhouden?

1 like

Ja ik zou nu ook al een melding maken @Ovenschaal . Zeker als er ook een baby’tje in dat huis is

2 likes

Zulke harde muziek is toch al kindermishandeling. Ik zou zeker even bij de gemeente langsgaan als je er toch bent.

3 likes

Half 10 nog boren doe nrmll

3 likes

Mijn buurman die nogal stampt in huis en waarvan ik dus weleens tegen mijn vriend zei ‘loopt hij op klompen ofzo?’, die man loopt dus ECHT op klompen in huis. Heb even aangebeld en gevraagd of hij dat niet om 05:30 in de ochtend wil doen omdat wij er wakker van worden. En hij voelde zich helemaal schuldig. Dus eind goed, al goed.

44 likes

Hoe kom je erbij ook om binnen klompen te dragen. Is het ook nog in een appartement of valt dat nog mee?

Anders deze voor hem bestellen:

afbeelding

Wel de look, maar dan stil.

24 likes

Het is een, enorm lieve, gepensioneerde alleenstaande man die zijn dag volbrengt in zijn moestuin op het land van zijn dochter. Die denkt daar helemaal niet bij na. Dus ik kan er ook niet boos om worden. Alleen om 05.30 in de ochtend na de zoveelste dag wakker worden ervan had ik er wel genoeg van.

Maar die sloffen zijn wel een goeie tip! :blush:

11 likes

Buren die al heelde ochtend keihard de muziek aan hebben staan, ik wilde uitslapen :tired_face:

1 like

Buurman heeft geen goede dag vandaag. Hoor hem de heeele dag al boos schreeuwen.

2 likes

Steeds meer buren van me hebben een webcam voor de raam staan, gericht op de straat/ hun auto’s. Geen idee waarom want er zijn hier geen inbraken geweest maar het voelt echt heel erg als big brother is watching you als je door de straat loopt.