Burenergernissen #2

Lekkage in de keuken, ze konden niet koken door de zooi

2 likes

Er is niet gesproken over sushi bestellen, dat is er in de berichten van gemaakt. Het ging om thuisbezorgd en 2x de schoonmaker laten komen en dat wilde ze aan de bovenburen vragen om te vergoeden

Ik begrijp dat eten bestellen + vragen om te vergoeden nog beter dan die schoonmaker. Je kan ook zelf schoonmaken (uitzonderingen daargelaten) en moeten je buren er dan voor boeten dat je het niet zelf wil doen? Maar ook ik heb het originele bericht niet gelezen.

2 likes

Nee vragen om thuisbezorgd te laten vergoeden is net zo goed waanzin. Net als zeggen: kan ik mn rekeningnummer mailen en zeggen voor het geval jullie iets ter compensatie willen overmaken.

Sorry hoor maar wat is er mis met je als je denkt dat dit een normale manier van omgaan met elkaar is als de buren een lekkage hebben gehad? Alsof zij blij zijn met zo’n situatie en dit expres veroorzaakt hebben.

63 likes

Ik zou als buur ook denken ā€œkrijg de tering (of een lekkage)ā€. Alsof iemand ook maar om deze situatie heeft gevraagd? Lekkages gebeuren meestal buiten de macht van bewoners om. Alleen de eigenaar van het pand kan je wellicht aansprakelijk stellen, maar je buren? Dan ben je echt niet helemaal lekker bij je paasei hoor. Sla liever de handen ineen om je huurbaas, VVE of welke eigenaar van het pand dan ook aan te schrijven.

17 likes

Wil je die even sturen.

8 likes

Is in deze ook niet nodig, want er werd aangegeven dat de buren en hun verzekering de volledige schade van de lekkage op zich nemen en de bijbehorende reparaties worden verzorgd. T ging echt alleen over de onkosten van de thuisbezorgd en schoonmaakster

3 likes

Gisteravond wederom overlast door buurtbewoners en zie net dat de woning naast ons te huur staat. :cry: Ben nu al bang voor wat er mogelijk gaat wonen.

2 likes

Ik vind het wel meevallen als van Thuisbezorgd bestellen sushi bestellen is gemaakt
Dan moet het fluisterspel wel hier stoppen ja haha

1 like

o ik dacht dat er een opblaaszwembad boven stond en dat kapot was gegaan, vond het al raar dat de buren zoveel sympathie kregen

zwembad lek → verdronken cavia → sushi boat → schoonmaakploeg —> tikkie voor emotionele schade

19 likes

Eens! Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, maar ik kan het nog beter begrijpen dan die schoonmaker. Dat bedoelde ik meer.

2 likes

OkƩ niet echt buren maar wel in die categorie.

Wij wonen sinds oktober in een nieuw huis. De vorige eigenaren van dit huis wonen nog in hetzelfde dorp, op 10 minuten lopen, maar niet op route naar bijvoorbeeld de winkels of de sportschool voor ons. Sinds we hier wonen komt er met enige regelmaat nog post van hen. Reclame gooi ik weg, maar pakketjes en brieven leg ik apart. Hij is 1x een stapeltje komen halen nadat ik erover had geappt. Daarna heb ik 1x geappt van ā€œer is post voor je, ik doe t binnenkort bij jullie door de busā€, en daarna nog een keer dingen bij hen door de bus gedaan met een groot kruis door het adres in de hoop dat ze zich zouden realiseren dat het adres nog veranderd moet worden.

Nou nu is er weer een pakketje (chocoladecadeau) en een brief van de lokale bieb gekomen. Ik heb een tijd geleden al een foto geappt met ā€œer is hier weer post van jullie, wat wil je dat ik ermee doe, en misschien handig als je bij de bieb je adres nog verandertā€ en heb daar geen reactie op gehad. Heb eigenlijk geen zin om t weer bij ze te brengen, ik blijf bezig. Dit is toch heel irritant? Of stel ik me aan. Heb de neiging om die chocola zelf op te eten haha

3 likes

Nee. Het is bijna een halfjaar dat je constant aan hun denkt. Normaal gesproken weet je niet wie de vorige eigenaren van het huis waren en had je alles gewoon retour gestuurd. Je hebt lang genoeg je best gedaan om hun post op orde te brengen. Nu is het de beurt aan hun om hun adres eens goed door te geven.
Geniet van je chocola!

25 likes

Ik vind het al heel aardig dat je het telkens bij hun nieuwe huis hebt afgegeven. Als zij hun post willen mogen ze er ook zelf moeite voor doen. Ik zou een appje sturen dat ze nog een week hebben om het op te halen en je het anders retour gaat sturen. Misschien reageren ze dan wel.

9 likes

Ik was echt na twee keer gestopt hiermee, chocola lekker zelf opeten en alles wat er nog aan post en pakketten komt zou ik weggooien of retour afzender.

24 likes

Wij hebben het een half jaar lang zelf opgehaald bij de nieuwe bewoner. Zodat we wisten welke post daar bog kwam en dat meteen konden aanpassen. Maar na 6mnd heb ik hem gezegd dat hij het gewoon retour afzender mag doen. Zou er eigenlijk geen woorden meer aan vuil maken en alles retour afzender verhuisd op de post schrijven. En de chocolade opeten ofcourse :disguised_face:

3 likes

Ik heb dit ook gehad. Ik kreeg zelfs gegevens van haar ziekenhuis opgestuurd. Toen ben ik er eens voor gaan zitten en heb ik alle post met een groot kruis erop en ā€˜retour afzender/geadresseerde onbekend’ weer in de brievenbus gedaan. Toen werd het aanzienlijk minder. De post die ik nog had heb ik nog lang in mn auto gehad omdat ik die allemaal (ook allemaal nutteloze dingen, die ze volgens mij liever kwijt dan rijk was) in haar brievenbus wilde doen. Maar ja, wat levert mij dat op. Dus heb het niet gedaan. Ze had mn nummer intussen al wel geblokt, want ze had wel door hoe irritant het was.

Kortom: dingen die je kunt gebruiken lekker gebruiken en de test zou ik dus retour afzender doen. En hun een bericht sturen dat je alle post die je krijgt terugstuurt of niet aanneemt.

2 likes

Ik heb dit ook gehad bij ons huis. Retour afzender werkte niet en bij hun in de brievenbus (bij ons was het veel dichterbij) hebben ze waarschijnlijk niet eens doorgehad dat wij het er in deden ipv de postcode. Dus een keer aangebeld en de post gegeven en even gekletst en daarna bijna nooit meer wat gehad.

1 like

Maar houden jullie een lijst bij met alle instanties waar je ooit post van krijgt en zet je dat op de dag van verhuizing meteen om?
Ik heb mijn shit ook echt niet zo goed together hoor. :cry:

8 likes

Maar als de nieuwe bewoner na een paar maanden nog steeds met jouw post komt ga je toch ff een middagje ervoor zitten?

18 likes