Burenergernissen #2

Ik lees tbh ook nergens in jouw eigen handelen terug dat jij/jullie een echte poging hebben gedaan tot kennismaking toch? Maar alleen ingevulde ideeën.

Als jij wilt kennismaken zou ik het simpelweg zelf initiëren, dat is nog niet gedaan. Niet afwachten en denken dat zij hetzelfde verwachten

18 likes

Als ik weg ga om boodschappen te doen of wat dan ook dan ga ik echt niet staan wachten omdat mijn buurvrouw aankomt? Ze kunnen toch niet ruiken dat jullie willen praten?

Ik snap dat het misschien al lullig voelt als er geen reactie op je kaartje komt, maar als je iemand wil spreken kun je ook zelf aanbellen. En als die vrachtwagen er 1 keer staat, lekker boeiend. Zolang het niet dagelijks is.

16 likes

Dat is zeker zo maar ik begin gewoon te twijfelen of ze wel contact willen doordat het die paar keer zo vreemd ging. We reden onze oprit op en ze keken ons aan waarop ik mijn hand opstak als vriendelijk gebaar. Ze keken ons aan, geen hand of knikje maar gewoon instappen en wegrijden.
Als het aan ons had gelegen hadden we graag kennisgemaakt met ze. Dat was onze bedoeling echt.

3 likes

Gaat ie lekker Calypso

3 likes

Dan bel je toch een keer aan als je weet dat ze thuis zijn, in plaats van te verwachten dat zij op jullie gaan staan wachten als ze duidelijk iets anders van plan zijn?

Wat die vrachtwagen betreft, zoals je het schrijft is het 1x gebeurd, en heb je er verder geen last van gehad behalve dat ‘er ineens een enorm gevaarte voor je deur staat’, je maakt je echt druk om helemaal niks. Als het nou dagelijks of wekelijks was, maar kom op, 1 keertje, get over it.

18 likes

Tja ik benader het niet uit onwil. Blijkbaar is dit geen prioriteit inderdaad maar dat zou ik ze niet kwalijk nemen. Misschien hebben ze niet eerder in een buurt met zoveel sociale controle en eisen gewoond. In de flat waar ik eerst woonde kende ik mijn buren ook niet. Als het echt zo belangrijk is moet je zelf een eerste stap zetten bij sommige buren :woman_shrugging:t3:

3 likes

Ja sorry ik snap niet waarom je je nieuwe buren met een kaartje welkom zou heten ipv gewoon even aanbellen als je toch bij hun voordeur staat :sweat_smile:

10 likes

Www.vivaforum.nl

17 likes

Roddelen over andermans relatie haha

1 like

Ja dif dus, kaartje zou ik super ongemakkelijk vinden want je kunt niet een kaartje terugdoen, je wordt bijna gedwongen om zelf een praatje te maken. En ja klein ding voor sommigen maar anderen kunnen dit een groter ding vinden, en niet iedereen wil dat dus. Ik woon in een straat waar iedereen praatjes maakt, sta ik met mn reet omhoog onkruid te verwijderen komen de buren kletsen, shoot me

6 likes

Maar wie zegt dat deze mensen egocentrisch zijn? Misschien zijn het hele aardige en behulpzame mensen als je ze wat vraagt. Ik praat ook niet graag met mijn buren, maar als ze mijn hulp nodig hebben sta ik zo voor ze klaar.
Sommige mensen zijn gewoon wat meer op zichzelf of wat schuwer. Is toch niet zo vreemd als iemand dat fijn vindt? Misschien zijn ze door de drukte van de verhuizing en het wennen er nog niet aan toegekomen. Wie weet… Als ze behoefte aan contact hebben komen ze vanzelf wel

7 likes

Zo irritant als buren je in hun burenruzies proberen te betrekken. Kreeg een briefje in de bus dat de buren van nummer zoveel een schrikdraad op hun schutting hadden bevestigd en dat de briefschrijvers (de buren van de schrikdraad buren dus) het daar absoluut niet mee eens waren want het was ook hun schutting en hun katten moeten daar gewoon kunnen lopen en ter info dat mijn kat ernstig gewond/gestrest/getraumatiseerd zou raken als ze ermee in aanraking kwam en dat wij ook ons beklag moeten doen bij de woningbouwvereniging enzovoort enzovoort.

Waarschijnlijk niet gezien dat wij ook schrikdraad op de schutting hebben :unamused:

15 likes

Ik moest hier hard op om lachen hahah wat slecht.

2 likes

Wow nooit geweten dat mensen schrikdraad op de schutting doen, lijkt me eigenlijk ook best sneu voor een kat of vogel of whatever die er tegenaan komt?

Ik ken dit alleen van schapen of koeien in de wei eigenlijk.

4 likes

Mensen hebben de illusie dat ze in een wereld leven zonder dieren

En ja ik begrijp dat kattenpoep kut is in je tuin. Maar het eerste waar ik ook aan denk zijn die arme vogeltjes die daar tegenaan komen
Dat dat legaal is joh :face_with_raised_eyebrow:

14 likes

Ja dit vroeg ik me ook gelijk af?

2 likes

Je kan je tuin ook gewoon GuantánamoBayen met zo’n schuin stuk op je schutting. Durven katten niet overheen te springen, vogels kunnen er gewoon op landen en niemand krijgt een shock :scream:

13 likes

Ik zou ook niet willen kennismaken. Ik wil niks met mn buren te maken hebben, lekker rustig.

3 likes

Oh zie je hier heel veel. Wij hebben dat ook zodat de poes de tuin niet uit kan en er geen vreemde katten in haar tuin kunnen.

2 likes

Die kunnen er gewoon op zitten, zij maken alleen contact met een de schrikdraad en niet met de aarddraad en dan volgt er geen schokje.

3 likes