Wtf, schrikdraad tegen katten?! Wat is er mis met mensen? Er zijn zoveel manieren om katten uit/in je tuin te houden, zonder dat je ze hoeft te mishandelen… Gadverdamme.
Ik vind de reacties van iedereen richting jou best hard. Ik snap je wel. Zeker in een twee onder één kap wil je gewoon even weten wie je buren zijn en zou je verwachten dat ze komen kennismaken. Misschien moet je hierin zelf het initiatief nemen en even aanbellen. Wie weet wat daaruit voortkomt.
Haha wij hebben ooit ook schrikdraad gehad om de katten in de tuin te houden, toen we nog een klein postzegel tuintje hadden. Dit schrikdraad geeft een veel lagere schok als bijv draad om een paarden wei he. Het was zo ‘zielig’ dat één van de katten er gewoon schijt aan had en alsnog over de schutting klom door het draad heen.
Hier werkt het heel goed, ze heeft het een keer geprobeerd en daarna opgegeven.
@anon50301661 het bestaat al jaren, ik vond het een relatief goedkope oplossing die je naderhand ook weer makkelijk eraf haalt zonder dat je de schutting beschadigd. En eigenlijk vind ik het best een nette oplossing van die schrikdraad buurman, even een paar 100 euro aftikken om de katten van een ander uit je tuin te houden. Het had slechter gekund.
Dat is fijn! En inderdaad de situatie waar wij ook op gehoopt hadden. Helaas hebben wij bijzondere katten.
Mijn bovenbuurvrouw is tering vals aan het zingen, terwijl ze piano speelt (keyboard?) op dit uur van de dag. Ik wil slapen.
Sowieso denkt deze dame dat ze goed kan zingen, ze zingt regelmatig Mariah Carey / Whitney Houston achting repertoire, ondanks dat het zo vals is heeft ze wel volume, denk dat ik binnenkort eens aan ga bellen om te vragen of het na een uur of tien wat minder mag.
Ik ben niet 100% serieus, maar er zit een kern van waarheid in. Tuurlijk spreek ik met mijn naaste buren als ik ze tegenkom in de lift of op de gallerij, maar ik ben bijvoorbeeld niet langs gegaan om mezelf voor te stellen. Pakketjes neem ik niet aan omdat ik het niet chill vind, dat wachten daarna op iemand vind ik gewoon 10x niks.
Daarnaast zou ik mezelf heel erg opgelaten voelen als ik zou merken dat mijn buren telkens heel erg om een praatje verlegen zouden zitten. Dat is voor mij wel een reden om om te lopen ja. Dus het is 50/50 vanwege het sociaal wenselijke aspect.
Ik woon het langst van alle buren aan ‘mijn’ kant van de galerij en niemand heeft zich ooit voorgesteld, helemaal prima Ik zie ze überhaupt nooit.
Ik zie mijn buren alleen als ze een pakketje ophalen dat ik heb aangenomen, of andersom Daardoor weet ik van de meeste inmiddels wel hoe ze heten trouwens
En mijn bovenbuurman doet denk ik conservatorium of is professioneel pianist, hij oefent iig veel piano (bijna dagelijks). Maar hij is ook echt heel goed, dus vind het meestal wel fijn, mooie achtergrondmuziek. De enige keer dat ik het minder chill vond was toen hij letterlijk van elf uur 's ochtends tot half een 's nachts met alleen een paar korte pauzes speelde op een dag dat ik ziek in bed lag. En soms is het wel verwarrend als ik tv aan het kijken ben en er ineens lieflijke pianomuziek begint net in een hele spannende scène ofzo
Vinden jullie het aso als een hond uren lang blaft in een tuin? (Ik ben niet zo gek op honden) of vinden jullie het gewoon omgevings geluid, zoals fluitende vogels? En moet je er iets van zeggen? Ik vind het mega irritant maar vraag me af of het een legitieme ergernis is.
Nee ik vind het asociaal en zou er zeker iets van zeggen!
Ze hebben hem serieus net naar binnen gehaald haha!
Buren zijn aan het schreeuwen naar elkaar. Werd er net wakker van. Fijn. Vooral zij met haar irritant hoge piepstem, alsof Calimero boos is. Mens, hou gewoon je strot en ga slapen.
Ik als honden eigenaar vind dat echt irritant. Als mijn hond buiten of binnen blaft wordt ze gecorrigeerd.
Onze buren zijn een enorme verbouwing gestart, zijn al twee containers puin naar buiten gekomen en alle vloeren en plafonds zijn eruit. Ze hebben ons niks laten weten. Vind een briefje in de bus bij zo’n grote verbouwing toch wel normaal want het maakt veel lawaai. Ze zijn zelf ook uit het huis dus we kunnen ook niks vragen.
Niet asociaal, maar wel zielig voor de hond. Zijn de buren wel thuis wanneer dit gebeurt? Misschien weten ze niet dat hun hond niet alleen kan zijn.
Also… ik zie dat dit bericht al 10 dagen oud is. Zijn er updates?
Echttt tot diep in de nacht gisteren (en vaker) 20 keer achter elkaar smijten met een deur en ze willen het maar niet begrijpen?? Of ze snappen het écht niet. Maar wat kunnen we hier nog tegen doen want ik wil inbreken en al hun deuren uit het huis verwijderen.
Bij woningbouw melden
Die gaan toch niks doen?