Burenergernissen #2

Ik word zo gestoord van mensen die de stoep gebruiken als vuilstort. Op een random dag je vuil buitenzetten in 15 verkeerde zakken waardoor het niet meegenomen gaat worden en daar weken blijft staan. En dan ook nog zo dom zijn om post met je naam en adres in een doorzichtige zak erbij te doen. Maar heb de kracht er niet voor om weer te klagen bij handhaving.

7 likes

Ben je ziek? :open_mouth:

8 likes

Die hele lockdown vind ik zelf nog wel prima te doen, maar wel echt jammer dat AL m’n buren ook thuis zitten en een enorme takke-herrie zitten te maken.

9 likes

Irritant he! Mijn buurvrouw beukte altijd keihard tegen de plinten aan, x100. Elk weekend :sob:

1 like

We hebben parkeerhavens voor ons huis en vorig jaar kwam onze buurman twee keer klagen dat ik zogenaamd te dicht op de rand van het parkeervak stond waardoor hij niet kon fileparkeren in het vak achter mij. Die rand zegt weinig want die parkeervakken zijn gigantisch en als je kan autorijden pas je daar zat tussen. Bullshit dus. Het ergste vond ik nog dat ā€˜ie tijdens oud en nieuw vorig jaar half bezopen, grappend tegen mijn vriend zei ā€˜dat hij mij moest leren parkeren’, terwijl het aan zijn eigen skills ligt en niet aan de mijne. Maargoed, heb sinds dien geprobeerd er rekening mee te houden. Alleen hij parkeert nu zelf telkens super dicht op mij, ook nu weer. Ik kom er wel uit, maar als het andersom was had hij hier weer aan de deur gestaan. Zo kinderachtig als ik ben heb er ik nu en de vorige keer foto’s van gemaakt en als hij nog een keer zeikt druk ik hem die onder z’n neus. Overigens zijn het hele aardige mensen maar dit trek ik slecht.

10 likes

Ik krijg eerder het gevoel in deze context dat hij dat misschien juist bewust doet haha.

9 likes

Onze nieuwe buren leven s’nachts en vinden het heel normaal om midden in de nacht herrie te maken. Ook stofzuigen vinden ze blijkbaar heel normaal om 02.30. Ik denk dat ik ze zo maar eens ga trakteren op een uurtje harde muziek. :fu:

3 likes

Mijne stofzuigt helaas 1-2x per week maar daarvan denk ik ook altijd hoe doe je dit? Ik hoor geluiden alsof hij met het platte stuk van de stofzuiger op de grond slaat, continue bonzen alsof het stofzuiger wagentje overal tegen op knalt en het hoogtepunt is altijd alsof hij een meubel omhoog gooit en snel er onder zuigt voor het meubel met een klap weer op de grond beland.
Hahaha echt hoe dan :joy:

Ik stofzuig behoorlijk grondig maar ik maak voor mijn gevoel niet zulke geluiden.

4 likes

Zou kunnen, maar zo’n type is het niet echt. Zijn vrouw rijdt ook in die auto en daar kan ik heel goed mee. Dus ga er vanuit dat het niet bewust is :sweat_smile:.

Zijn wij buren? Ik hoor t ook 🄲

1 like

Onze buren doen dit ook! Boren nooit in ƩƩn keer door, altijd die korte stukjes. Super irritant en volgens mij is het ook beter om gewoon ƩƩn keer door te zetten

4 likes

Kind van de bovenburen is al een uur door het huis aan het springen en rennen :sob:

1 like

Ik ben gisteren weer naar de bovenburen (2 verdiepingen boven mij zelfs) gelopen omdat de muziek zo hard staat dat het door mijn NC koptelefoon heengaat en ik echt wat dingen af wilde maken voor werk. Eindelijk deed er iemand open (vorige keren werd er niet open gedaan of zou me ook niets verbazen als ze de bel niet hoorde) en werd de muziek zachter gezet. Nu is het om hetzelfde tijdstip weer raak. Ik kijk echt niet uit naar oud en nieuw morgen.

1 like

Politie bellen en bij de buren dreigen met woningbouw oid inschakelen? Weet niet maar ik lees dit al vaker bij jou vgm, hoe hou je het vol :frowning:

1 like

Het is zo raar dat het echt in fases lijkt te gaan. Laatst twee weken niets en dan is het weer een week lang ā€˜raak’ heb de woningbouw al een bericht gestuurd maar die zeggen alleen ā€˜bel zelf maar aan want anders escaleert het als wij ingrijpen’. Ik vlucht nu maar vaak naar mijn woonkamer maar als ik aan het werk ben is dat wat lastiger :sweat_smile: Ik weet ook gewoon niet zo goed wat er nu anders is dan (ik gok) vorig jaar. Hiervoor woonde er een stel met kinderen die hoorde ik nooit (ja af en toe gebonk). Enige wat ik kan bedenken is dat het nu totaal niet geĆÆsoleerd is. Of die mensen van twee verdiepingen boven mij zijn ook nieuw.

2 likes

Oh misschien andere vloer, dat die van het gezin met kinderen beter isoleerde… wat vervelend joh. Misschien werkt het om een brief te schrijven?

2 likes

Ik hoop ergens dat ik volgend jaar weer iets vaker naar kantoor kan gaan… Denk dat dat ook al een hoop gaat schelen.

2 likes

Werd vannacht wakker en toen was ie ook nog bezig en nu weer. Zou zo graag mijn bovenburen een keer een dag niet horen en niet continu mijn noice cancelling koptelefoon op moeten. Ookal hoor ik ze daar alsnog doorheen.

4 likes

Ugh, dit is zo frustrerend he? De buren bij mijn ouders hebben ook kindjes die CONSTANT aan het stampen zijn. Toen ik daar nog woonde ergerde ik me daar dood aan en ben zo blij dat ik het niet meer aan hoef te horen. Laatst was ik weer bij mijn ouders en ik hoorde het direct toen ik binnenkwam. Constant dat vervelende gestamp en gedreun, het lijkt ook niet op te houden, alsof die kinderen nooit moe worden. Ik moet dan ook altijd denken aan hoe ik dit vroeger nooit had gemogen toen ik nog een kind was. Als ik wilde springen en stampen ging ik maar naar buiten.

4 likes

Ja het is echt vreselijk, zeker nu ie heel de dag thuis is. Maar dat is ook het probleem als ie geen school heeft, is hij heel de dag binnen en gaan ze nooit met hem naar buiten ofzo. Volgens mij heeft hij gewoon veel te veel energie die ie niet kwijt kan en daarom maar gaat rennen en springen door het huis :weary:

1 like