Burenergernissen #2

Ik huur sinds kort een flatje die best wel achterstallig is onderhouden. Er moet het een en ander aan worden opgeknapt door zowel mezelf als de woningbouw, waar we nu ook mee bezig zijn. Tot nu toe hebben we voornamelijk schoongemaakt en geschilderd, wat dus geluidsloos is. Echter heeft mijn stiefvader binnen een dag een wandje in mijn woonkamer geplaatst waar wat timmer en boorwerk voor nodig was op dat moment. Staat om 17:00 de boven buurvrouw op de stoep… tot hoelaat we die dag nog door zouden gaan en of we weten wanneer we helemaal klaar zijn met timmeren. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind dat zo overdreven? Je hoort ons letterlijk nooit en de eerste dag dat er enigzins wat te horen valt kom je al polshoogte nemen :roll_eyes: Nu voel ik me direct bezwaard omdat de woningbouw de 10e mijn wc komt renoveren. Gets

8 likes

Ik had dit ook in mijn eerste huisje, buurvrouw kwam vragen hoe lang het nog ging duren.

Mijn vader helemaal over de zeik (niet tegen haar maar kan een uur thuis lopen mopperen)

Dag laten komt ze weer langs zichzelf voorstellen. En zegt ze, “ ja ik moest zelf ook nog iets klussen en dan stofzuigen dus dacht dan kan ik dat mooi tegelijkertijd doen!”

Haha dus soms is het veel minder overdreven dan je dacht

4 likes

Misschien niet handig van haar dat ze zo komt maar misschien weet ze dat hele huis achterstallig is en benieuwd is of alles gedaan wordt of dit alleen vandaag.
Ikzelf heb veel in de herrie van verbouwende buren gezeten (nu nog) en het is fijn om te weten hoe lang iets duurt. Zeker ivm thuiswerken enzo. Ze gaven niks aan maar huis trilde en kon niet eens bellen met collega’s. Als ik het weet ga ik ergens anders werken. Ene buur heeft jaar geduurd en andere 1.5 maand en nu zijn weer andere buren bezig. Al bijna 2 jaar in verbouwing van andere.

Dus zou gewoon naar haar toe gaan en zeggen of een briefje, de 10e komt de woningbouw de wc renoveren en evt. Hoe lang het duurt.

3 likes

Misschien wil ze het alleen weten zodat ze haar eigen plannen erop kan afstemmen, ik hoor nog niet echt dat ze klaagt ofzo dus zo stom of raar vind ik het niet van d’r eigenlijk. Zeker nu met thuiswerken enzo vind ik het wel een logische vraag, kan ze desnoods regelen om ergens anders te werken.

2 likes

@Lemongrab Dat het achterstallig is onderhouden wist ze niet, ze was daar erg verbaasd over en kende de vorige bewoner ook niet. Ik vind het ook echt logisch dat ze rekening wilt houden met de duur van het opknappen, maar dat ze dit vraagt na een halve middag vind ik nogal snel ofzo. Maar misschien ligt dat aan mij! Haha. Ik voelde me er ook wel lullig onder, want ik haaat het als ik andere mensen tot last ben :joy: Ik denk dat een briefje in de bus doen een goede is, maar hoe ver moet je dan gaan? Het gaat om verdieping 6 van de 11 en 7 kwam dus aan de deur. Ik zou echt denken dat de naaste buren genoeg zijn.

1 like

De buurman heeft gebruikt en is nu al uren non-stop een ritmische monoloog aan het houden

Probeert hij te rappen?

1 like

Nee hij was tegen lucht aan het praten op een zeikerige en bozige toon. Af en toe ging hij ook schreeuwen.
En met een irritant ritme in zijn manier van praten. Beetje alsof je continu een galopperend paard op de achtergrond hoort, maar dan een lage stem.

Ik ervaar steeds meer overlast van de honden van onze buren. Ze hebben een roedel. Ik ben thuis aan het werk en ze gaan deze ochtend al voor de derde keer in een halfuur te keer. Enorm geblaf in de schuur naast ons. Binnenkort toch maar even aankaarten bij de buren.

3 likes

Wij zijn 6 weken geleden verhuisd, en vielen vooral voor de rust in dit huis. Het gezin naast ons hebben 3 pubers en die hoorden we eigenlijk nooit, maar sinds 2 weken horen we ze veel praten (!) met vrienden etc. Zal wel door de lockdown komen… natuurlijk moet dit gewoon kunnen, gezelligheid in je eigen huis.

Maar ik erger me vooral aan mezelf dat ik dan meteen in paniek schiet dat ik wat hoor, ook omdat in ons vorige huis bij de buren de ouder uit huis ging en het huis achterliet aan haar puberdochter die er een studenten huis van maakte. Dus nu ben ik meteen weer bang dat dat hier dan ook gebeurd😅. Eigenlijk wil ik nu aanbellen en vragen: wonen je ouders hier nog wel!!?!!! Echt omg op mezelf.

7 likes

Het was ook gewoon kerstvakantie he…

2 likes

Geen idee of het zou werken, maar zou een rolluik installeren het geluid misschien tegenhouden?

Oh pfff, wat rot :frowning:

1 like

IK voel me hier echt als ´die irritante buur´, haha.
Ik heb ook vaak de muziek wat harder staan, als ik alleen thuis ben en aan het poetsen ben bijvoorbeeld. Zo hard dat ik zelf af en toe denk ´Doe eens normaal´.

Onze tuin is een ravage. Beide geen groene vingers, onkruid tot ons middel… Terwijl de rest van die perfect bijgehouden tuintjes heeft.

1 like

Als je muziek af en toe hard staat is het toch geen probleem. Al snap ik niet wat fijn is aan zo hard muziek luisteren.

En mbt je tuin. Tja, niet iedereen heeft tijd voor perfecte fijntjes toch. En wat onkruid is ook fijn voor het milieu.

1 like

sorry maar ik vind dat je een beetje neerbuigend doet over deze ‘meneer’. vervelend dat je hier last van hebt en je kind ook natuurlijk, maar als hij problemen heeft en in de schuur slaapt (?) lijkt me dat er meer aan de hand is. kan je zoon niet aan de andere kant van het huis slapen?

13 likes

Aangezien je aan hebt gegeven dat je last van de muziek had en daar rekening mee wordt gehouden, lijkt het mij alsof hij gewoon open staat voor een gesprek. Ik zou gewoon even netjes aanbellen en aangeven dat het fijn is dat de muziek zachter is maar dat er savonds laat alsnog veel harde geluiden zijn en of hij daar rekening mee kan houden ivm slapend kind.

Wat hij verder in zijn achtertuin doet of waar hij slaapt moet hij lekker zelf weten :sweat_smile:

1 like

Als ik zo’n tuin zie, vraag ik me altijd af wat je motivatie is geweest om die tuin te willen? of huur of koop je dan een huis met een tuin die er ‘helaas’ bij zit?

1 like

Ik vond je post ook niet neerbuigend. Hebben je andere buren er ook overlast van? Of is dat juist de reden dat hij nu buiten gamet omdat het anders thuis teveel overlast geeft en ook door de muren heen komt voor de directe buren?

1 like

Ja je kan moeilijk bij de aankoop zeggen dat je de tuin er niet bij hoeft :joy:

4 likes