Is niet alleen asociaal en troep, maar gewoon geweldpleging
Ze klinken echt precies als mijn oude buren. Zij hadden ook meerdere keren per week feestjes. Vooral in de zomer werd je daar gek van, want ze stonden natuurlijk op het balkon waardoor je alles mega goed hoorde. Toppunt was toen mijn vriend en de onderbuurvrouw gingen aanbellen en ik ze op het balkon hoorde zeggen: âzijn dat de buren? Ik ga Ă©cht niet open doen hoor.â Toen ben ik via ons balkon gaan vragen of ze iig naar binnen konden gaan, maar toen deden ze ook net alsof ze me niet konden horen of zien, terwijl ik 2 meter van ze af stond.
Uiteindelijk stopte het pas nadat het meerdere keren was voorgekomen dat iemand anders van zijn balkon schreeuwde dat ze muziek uit moest. Erg ongemakkelijk ook.
Ja dat zou je zeggen maar van alle bizarre voorstellen die ze hebben gedaan willen ze een soort onderbouwing. Inclusief een poll voor/ tegen/ anders in de groeps app.
Ik heb nu inderdaad in de groepsapp in zân algemeenheid gereageerd dat alle buren naar mijn weten blij zijn met hoe de buurt nu is en dat ze de veranderingen gewoon fijn op hun eigen erf mogen houden.
Wat ik dan het allerstomste vindt zijn die duimpjes omhoog van andere buren die dus niks concreets tegen deze mensen durven te zeggen maar er met elkaar wel constant over hebben.
@Musa wat bij mij hielp toen de bewoners zelf geen respons gaven, is de eigenaar van het pand contacteren dat je veel overlast hebt en ook dat de politie betrokken is geweest
Ik zag net mensen naar buiten lopen met een hondje. Dat hondje herkende ik maar die mensen niet. Denk dat ze aan het oppassen ofzo zijn. Alleen toen liep ik in de hal en lag er echt zoân klein plasje tegen de muur aan
Een buur gebruikt om medicinale redenen wiet voor het slapen gaan maar dat ruik je bij ons heel goed in de slaapkamers. Voelt zo lullig om er wat van te zeggen want het is al sinds we hier wonen en wel gelijk netjes aangegeven. Maar hebben nu natuurlijk ook een kleine baby en lijkt wel vaker/erger dan voorheen.
Ooo wij hebben dit ook. Tenminste, situatie is iets anders, eindresultaat hetzelfde. Twee puberzonen (17 en 19 ofzoiets) die het hele weekend door en soms ook doordeweeks jointjes zitten te roken. Zij doen het wel buiten, maar met dit mooie weer zitten we natuurlijk continue in de tuin. De lucht waait ook naar binnen, dus steeds als ze er weer eentje opsteken moet ik de deur+roosters weer dichtdoen. Wij wonen hier pas net, dus voelt ook zo stom om dan gelijk te gaan lopen klagen. Maar het is echt mega irritant.
Klein leed gezien de verhalen hierboven (hoe kut!) maar ik erger me aan de buurvrouw als ze tot ver in de nacht kakelend in de hottub in hun tuin zit en niet eens moeite doet om een beetje zachtjes te doen. Maar dat is gelukkig af en toe.
Hoe kan het dat je het vooral op de slaapkamers goed ruikt? Rookt je buur dat jointje dan ook op zijn/haar slaapkamer?
Misschien dat je dan zou kunnen vragen om het in een andere ruimte te doen.
Ruik je het trouwens de hele dag door of ook echt alleen 's avonds?
Ja goede vraag, ik denk dat er gerookt wordt vanaf het balkon dat schuin onder onze slaapkamer zit. Dan is de oplossing makkelijk want we hebben allemaal meerdere verdiepingen met op elke verdieping een balkon. Ik ga eens kijken! Het is iig alleen s avonds. Dus het kan ook zijn dat we het in de slaapkamers ruiken omdat we dan zelf altijd al in bed liggen maar we het bv in de woonkamer ook zouden hebben geroken.
Nou dit lijkt me ook erg irritant zeg
Iemand is hier op het pleintje achter mijn huis aan het voetballen met drie kleine kinderen. Het galmt enorm. Mijn vriend zegt raam dicht en oordoppen in maar ik wil er echt wat van gaan zeggen. Kinderen krijsen ook enorm hard.
Om kwart voor 12??
Ja
Gelukkig gingen ze kort daarna naar binnen maar echt heel bizar.
Ik denk dat je coulant genoeg geweest bent naar je buren toe. Mijn tip is om voortaan de politie te bellen, zij noteren ook elke melding. Je buren hebben gewoon schijt aan je en respect is ver te zoeken zo te lezen met dat bier incident.
Zijn ze het later wezen schoonmaken? Heb ook eens gehad dat mijn hond in de lift kotste en dat ik hem eerst ff naae buiten liet en daarna als een malle ben gaan haasten om alles schoon te maken
Nee, vanochtend lag het nog. Nu echt zoân opgedroogde plek
Bah wat vies! Gaat ook zo lekker meuren dan. Onbegrijpelijk dat je dat dan maar gewoon laat liggen
Als het hondje bij diegene in de keuken zou piesen zouden ze het ook direct opruimenâŠ
Ons buurmeisje van twee gilt en krijst letterlijk de hele dag door. Haar ouders laten haar met die tantrums gewoon buiten in de tuin lopen en doen er eigenlijk niks aan om het te stoppen. Het is net alsof ze het zelf al niet meer horen, ze brengen haar niet tot bedaren maar halen haar dus ook niet naar binnen. Ik ben nu op een punt dat ik het echt niet meer trek, kan niet in mân eigen tuin zitten zonder dat gegil maar ook binnen hoor ik het. Moet verdorie alle ramen en deuren al dichtdoen om het een beetje te filteren maar kom op zeg, het is zomer. En bij hen staat ook de hele dag alles open dus je hoort het 100%. Het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen en heb er knallende koppijn van. âT is echt zoân trigger geworden. Zelfs de vrienden en familie die ik hier over de vloer had hebben zich geĂ«rgerd⊠Maarja, in hoeverre mag je ouders hier op aanspreken? En als je dat al doet, hoe?! Ben namelijk echt op het punt dat ik een keer wat over de schutting heel schreeuw uit âwanhoopâ. Heb echt geen zin in ruzie, maar dit is gewoon niet meer vol te houden .
Er is een grote kans dat ze er niks aan kunnen doen, maar je kan best (aardig) vragen of ze een beetje rekening kunnen houden door haar niet in de tuin te laten gillen vind ik.