Woon jij toevallig in Wageningen? Ik herken dit zo. Hier zijn ook allemaal bejaarden kwaad. Alles wordt gerenoveerd en dan mogen ze al tijdelijk in een leen woning en het is een groot gezeik want een deel wil niet meer terug omdat de nieuwe locatie beter is blablabla. En nieuwe locatie is dan echt 3 appartementen naar links ofzo, niet eens van een klein hok naar vrijstaande villa ofzo.
Nee niet eens, dit gaat over het hoge noorden. Ik denk dat de doelgroep echt teveel tijd over heeft haha.
Sowieso! Wel echt toevallig want hier word hetzelfde aantal complexen gerenoveerd, ook de kozijnen en balkons etc
Nee joh, al die renoveringen hebben best veel problemen. Zie het wel vaker bij regionaal nieuws. Woningbouwverenigingen krijgen opeens vergoeding en laten alles in 1 keer doen waardoor ze na jaren er eindelijk achterkomen dat ze geleidelijk de huizen hadden moeten onderhouden. Zeker als je in flats woont waar al meer dan 50 jaar geen goede onderhoudsbeurt is gepleegd. Hier is het na anderhalf jaar nog steeds drama.
Al zijn er ook buren die denken dat ze nu in een huis van de toekomst wonen. Oa buurvrouw die bij ons kwam klagen, omdat haar verwarming niet tot 25 graden verwarmt. Ja nogal logisch als het buiten boven de 15 graden geweest is.
Tuurlijk gaat het bij sommigen goed, maar die renoveringen worden zo snel en goedkoop mogelijk gedaan waardoor sommige huizen tochten, omdat ze de huizen niet opgemeten hebben etc. Etc.
Bij de buren schuin boven mij gaat de muziek net kei hard aan. Vreeeees echt dat ze weer een feestje hebben. Vorige keer bleef de muziek kei hard tot 4 doorgaan, heel mijn muur en plafond trilden van het gespring/gedans. Ze hadden het raam aan de achterkant open staan, dat is schuin boven mijn slaapkamer raam. Iedereen ging daar telkens roken en dan gooiden ze de peuken naar beneden in de bosjes. Zo aso maar ook gewoon gevaarlijk?? En de muziek galmde aan de achterkant dus kei hard over de binnenplaats.
Heb toen om half 2 geklaagd door mijn raam open te doen en te vragen of dat ze hun raam dicht konden doen. Voordat ik dat ĂŒberhaupt kon vragen kreeg ik de inhoud van een flesje bier over me heen gegooid, ik zeik nat en mân hele huis en raam onder het bier. Toen ben ik dus heel kwaad midden in de nacht naar beneden gegaan, was ook echt op een donderdag. Meisje dat open deed helemaal excuus maken voor haar dronken vrienden etc. Nummer vragen zodat ze kon appen over het raam schoon maken etc. Nou NIKS meer gehoord en de muziek ging dus door tot diep in de nacht.
Ik ben nu al ZO geĂŻrriteerd omdat ze de vorige keer niks opgelost heeft en nu niet eens ff heeft laten weten dat er weer een feestje zal zijn. Weet iemand hier toevallig wat te doen als het dus weer zo hard blijft en tot zo laat? Vind de politie bellen zo heftig, dat adviseerden vrienden me toen achteraf, maar kan je die ĂŒberhaupt bellen voor zoiets? Wilde haar sowieso ff appen als het weer chaos gaat zijn want heb haar nr dus. Hoop gewoon dat ze de stad in gaan ofzo en niet thuis blijven feesten met zân allen
Mijn buren hebben de muzidk weer eens aan staan.
Gisteren was daar de meest verstandige dochter nog thuis die er wat van zegt, vandaag is ze er helaas niet.
De dochter is ook de enige die de honden opvoed e.d.
Kleine ergernis met wat hier bovenstaat, maar mijn onderburen branden wierrook en nu alles op staat ruik ik dat zo sterk in mijn huiskamer. Zo niet fijn.
Ah super fijn! Dankjewel voor jullie reacties. Ik voel me ook echt vet lame dat er bier over me heen is gegooid en ik dat daarna maar heb gelaten. Heb zelf met gevaar voor eigen leven mân raam proberen te zemen vanuit de binnenkant want alles stonk en plakte volledig door het bierâŠ
@anon50301661 ik ga nu idd een berichtje sturen en bel de politie als het irritant blijft. Dan benoem ik ook gewoon hoe dat ze vorige keer gegaan is, dat ik het netjes wilde vragen en bier over me heen kreeg.
Opzet berichtje?
Hi, ik vind het vervelend om je te berichten maar vroeg me af of dat je weer een feestje hebt vanavond? Als dat het geval is, zou je dan het raam achter dicht willen houden en rekening kunnen houden met het geluidsniveau van de muziek? We wonen in oude panden dus alles is echt mega gehorig. Aan de voorkant hoor ik namelijk alles ook helemaal door de muur en het plafond heen. Muziek maar ook geschreeuw en hard gebonk/gedans. Ik heb de vorige keer echt tot half 4 last gehad omdat echt alles in mijn huis staat te trillen, dat is nog los van het bier dat je vrienden over me heen hebben gegooid⊠Begrijp het volledig dat je gezellig wil feesten en dat moet ook zeker kunnen, maar vanaf een bepaald tijdstip zou het wel fijn zijn als we een beetje rekening met elkaar kunnen houden. Groetjes en veel plezier vnv!
Wat betreft anderen die last hebben⊠er zitten hier kantoorpanden en 3 studentenhuizen. Verder nog 2 bordelen. En ik denk maar een paar appartementen waar mensen wonen haha. Kan me voorstellen dat sommige mensen zelf ook op pad zijn in het weekend, dus denk dat het best wel kan dat er maar 3-4 mensen echt last hebben? Maar goed dat is nog steeds idioot natuurlijk. Vind het ook ronduit aso dat ze na de vorige keer niet ff iets heeft gedaan om excuus te maken en me nu vooraf even informeert ofzo. Dus ze kan het krijgen ook hoor haha. Maar wil het ook niet kut maken voor mezelf zeg maarâŠ
Ja ik weet het haha. Maar ik wil ook niet de zure buur zijn, als er dan een keer een pakket daar ligt ofzo of weet ik veel wat. Dus liever netjes en aardig blijven ipv heel chagrijnig en direct? Heb het berichtje wel iets aangepast en net verstuurd! Ga voor mezelf even een tijdstip bedenken waarop ik evt dus de politie zou bellen, afhankelijk van af ze dus iets doet met dat berichtje. Ik vind het sowieso echt aso om als je met zo veel woningen dicht op elkaar zit zulke feestjes te houden? Je woonsituatie laat dat gewoon niet toe dus vier het lekker in de kroeg ofzo?
@Musa Je kan hier zeker de politie voor bellen! En het scheelt per gemeente of er tijdstippen gebonden zijn aan geluidsoverlast. In mijn gemeente is het altijd verboden overlast te veroorzaken, er zijn hier geen aparte regels na 22u.
Mijn ervaring is echter dat de politie het in het weekend meestal veel te druk heeft om op dit soort meldingen af te gaan, vooral oo een warme zomeravond. Ik heb ooit wel 4 keer gebeld vanaf een uur of 21u omdat ik mijn huis uit werd getrild door een disco bij de buren, maar de politie kwam pas om half 4. Of soms gewoon nooit, omdat niemand anders belde en ze daarom concludeerden dat het wel meeviel. Maar uiteindelijk heeft zelf geregeld aanbellen en de politie die een paar keer toch langskwam wel effect gehad, want ik heb al een paar jaar geen echt grote last meer van ze. Dus zeker ook appen of even aanbellen.
Helaas is er bij mij nu al voor de tweede avond een luidruchtig feest bij achterburen. Ik wil zo graag mijn ramen open doen voor wat frissere lucht
Nee dit is top advies. Ik heb dit een periode echt gedaan en het werkt! Pro tip: leg de box bovenop een kast. Krijg je geen lamme arm
Nou even een update, had haar geappt en reageerde ze dat zij niet thuis is en het door zou sturen naar haar huisgenoten. Dat is nu inmiddels 2 uur geleden. Muziek gaat steeds harder en het raam staat nog steeds open. Heb haar een half uur geleden geappt met de vraag of ze contact had gehad en dat het raam nog steeds open staat en dat dit ontzettend irritant is, geen reactie op. Het is nu half 1 dus ga gewoon de politie bellen. Echt helemaal klaar mee.
Edit: kreeg een vet lieve man aan de telefoon! Hij was ook in shock toen ik vertelde dat ik dus de vorige keer bier over me heen had gekregen. Vond dat ik het nu netjes gedaan had door even te berichten eerst en hij zei normaal adviseren we inderdaad om even langs te gaan bijv. maar in dit geval is het iets dat wij beter op kunnen pakken. Hij ging de melding nu uit zetten maar zei dat het druk was, als het over een uur nog gaande was moest ik weer terug bellen. Het bier gooien ging hij niet in de melding zetten zodat collegaâs ter plaatse dat niet bijv zouden benoemen en dat ze dan dus konden linken dat ik gebeld heb. Hij zei nu kan het een melding zijn die overal vandaan gekomen is dus mochten ze er naar vragen dan kun je zeggen dat jij het niet bent geweest.
Thanks voor alle support en tips hier!
Hoop voor je dat ze langs zijn geweest en je niet weer tot 4 hebt wakker gelegen. Echt vervelend als je zelf probeert een vriendelijke, begripvolle buur te zijn maar er dan zo met je om gegaan word
Mijn buurmeisje gaf gisteren een feestje (doet ze altijd als haar ouders weg zijn), maar nu gingen de dronken pubers om 2 uur âs nachts trompet spelen. Ik gok dat niet veel buren lekker hebben geslapen haha.
Trompet ook echt Dat is wel intens. Al klinkt het mooi als je het goed kan.
Wij wonen op een hoekhuis en hebben naast ons ( dus waar dan het volgende huis naast ons begint- ook een hoekhuis dus) nieuwe buren gekregen die sinds ze in de buurtapp zitten echt gewoon allerlei âideeĂ«nâ hebben voor de buurt.
Ze willen bijvoorbeeld extra lantaarnpalen of een suggestie dat mensen lampen in hun voortuin zitten â want het is zo donker snachts-joh) en nu hebben ze aan ons gevraagd - echt hou je vast- of het niet leuk is als wij aan de zijkant van het huis misschien iets van kunst willen ( â want het is zoân groot kaal vlakâ). Bijvoorbeeld een muur schildering of een kunstwerk aan de muur.
ik heb gewoon echt geen idee hoe hier normaal op te reageren.
Geen idee of ze langs zijn geweest. Ik heb uiteindelijk mijn ventilator vol aan gezet, luisterboek op mijn telefoon en een slaappil genomen . Ben denk ik rond 2 in slaap gevallen en toen was het sowieso nog wel gaande, maar weet niet tot hoe laat.
Buurvrouw die mijn appjes kreeg en zei dat ze niet thuis was heeft niet meer gereageerd en ook niet gelezen dat ik om 12 dus appte van hey joh heb je contact gehad? Er is niets gebeurd nl en het raam staat ook nog open. Dus denk serieus bewust genegeerd.
Het is idd precies wat je zegt wat ik zo kut vind, ik probeer gewoon chill te zijn maar zij doen zĂł aso en gaan gewoon heel kut met me om. Waardoor ik me super ongemakkelijk/bezwaard/zeikerig voel. Ik vind een feestje ook echt niet erg, maar laat het ff weten en zet vanaf 1 de muziek wat zachter ofzo. Vind dat nog heel coulant zelfs? Vind het ook aso dat ze na dat bier incident niks heeft gedaan, ik had toen dus aangebeld en met haar gepraat en nummers uitgewisseld. Ze zou dan even contacten om vanuit hun raam een emmer sop er overheen te gooien omdat er een raampje boven zit waar ik moeilijk bij kan. NIKS gehoord, dus heb dat bovenraam zelf vanuit binnen toen na een paar dagen maar schoon proberen te maken, lukte voor de helft. Heel mijn raam klemt en plakt nog steeds als ik het open wil doen. Er zit allemaal bier IN mijn verwarming en dat krijg ik er dus niet tussen uit. Ik had echt op zijn minst een reep chocolade in de brievenbus gegooid en geappt om te vragen wat ik kon doen qua schoonmaak als zoiets andersom zou gebeuren. Zij negeren het hele gebeuren en geven een paar weken later gewoon weer een feestje zonder ook maar ergens rekening mee te houden.
Ik overweeg om komende week even langs te gaan om dit te bespreken met ze. Ook uit te leggen dat mân huis nog steeds niet schoon is na dat bier gooien en dat ik echt niet snap dat je zo met je buren om gaat. Aan de andere kant denk ik dat het ze gewoon echt niet boeit en ik mezelf daarmee alleen maar voor lul zet. Stomme is ook dat ik net 30 ben en zij alle 3 begin 20, dus niet eens dat we zo ver uit elkaar liggen. Het zijn alleen van die typische corporale meisjes met dito vrienden, zo van pappie heeft dit appartement geregeld en wij hoeven nooit in ons leven rekening te houden met wie dan ook want we komen toch overal wel mee weg. Wat dat betreft is denk ik telkens de politie bellen een betere oplossing want worden ze eindelijk eens geconfronteerd met hun kut gedrag.
Los van dat het eerste feestje met bier gooien natuurlijk super asociaal is kan het toch zo zijn dat de buurvrouw waarmee je contact had echt niet thuis was en het feestje van een van haar huisgenoten was? Dus misschien heeft ze ze wel geappt maar is zij daarna gewoon gaan slapen en is dat waarom ze jouw appjes om 12 uur niet meer gelezen heeft. Zou er niet automatisch vanuit gaan dat ze je bewust genegeerd heeft. Als mijn huisgenoten een feestje zouden geven waar ik niet bij ben zou ik me daar ook niet uitgebreid mee gaan bemoeien, behalve de boodschap doorgeven aan de feestende huisgenoten. Ik zou ervan uitgaan dat ze er iets mee doen maar zo niet zou ik me ook niet verantwoordelijk voelen om dat te checken oid als ik zelf niet thuis ben.
Voor het biergooi incident vind ik eerlijk gezegd dat je misschien wel wat hoge verwachtingen hebt. Het is natuurlijk mega asociaal van de biergooier en kan echt niet, maar (als ik terugdenk aan 20 jarige ik) zou de kous voor mij na uitgebreide excuses wel af zijn. Qua schoonmaak zou ik toch denken van het is maar bier, even een doekje erover en het is weg. Dat het in de praktijk lastiger is blijkbaar daar denkt ze waarschijnlijk niet over na.
Doet overigens niet af aan de overlast die ze geven hoor, daar zou ik ze zeker op aan blijven spreken en indien nodig inderdaad politie inschakelen.
Hmm nou ja ik zou wel ff zorgen dat mân huisgenoten dat echt regelen? Zeker als je de vorige keer zoân overlast veroorzaakt hebt?
Wat betreft het bier gooien, ja ik zou dat zelf 10 jaar geleden dus ook gewoon veel netter opgelost hebben. Wij gaven met ons studentenhuis ook feestjes, dan gingen we een week vooraf briefjes in de brievenbus doen bij 8-10 huizen en ging de muziek na 11 zachter en ramen/deuren dicht houden, dan maar binnen roken. Ik vind oh ja sorry wat stom dat een vriend van me bier over je gegooid heeft, we appen morgen en dan even contact over of ik er een emmer over kan gooien (en dan vervolgens niets meer laten horen) nou niet echt een uitgebreide excuses hoor haha. Ook al zou ik er geen last meer van hebben qua plakkend raam en stinkende verwarming dan vind ik het nog steeds heel heftig om midden in de nacht een fles bier over je heen gegooid te krijgen, ik stond daar midden in de nacht op een fucking donderdag aan de deur nat van het bier, zat in mân haar etc. Moest vervolgens mân muren, vloer en vensterbank midden in de nacht schoon maken en zelf douchen omdat ik stonk en plakte omdat zij een feestje hebben
Ja maar praktisch gezien: hoe moet je dat regelen als je niet thuis bent? Je kan toch gewoon niet veel meer doen dan het doorsturen. Als je huisgenoten daar dan niet op reageren of niet naar handelen houdt het toch een beetje op?
Ja dat bier incident is gewoon echt super asociaal en niet goed te praten hoor. En hoe jij het zou doen dat zou een hele nette manier van zoiets afhandelen zijn. Ik denk alleen terug aan mijzelf als begin twintiger en ik denk dat ik dan misschien ook gedacht had dat excuses aanbieden voldoende zou zijn omdat je misschien nog wat minder stilstaat bij de troep die het geeft.
Maar waarom beloof je het dan op te lossen? Ik vind dit niet te omschrijven asociaal en vind niet dat met een laf excuus de kous af is eerlijk gezegd.