Burenergernissen #2

Iemand is hier op het pleintje achter mijn huis aan het voetballen met drie kleine kinderen. Het galmt enorm. Mijn vriend zegt raam dicht en oordoppen in maar ik wil er echt wat van gaan zeggen. Kinderen krijsen ook enorm hard.

2 likes

Om kwart voor 12??

6 likes

Ja :cry:
Gelukkig gingen ze kort daarna naar binnen maar echt heel bizar.

Ik denk dat je coulant genoeg geweest bent naar je buren toe. Mijn tip is om voortaan de politie te bellen, zij noteren ook elke melding. Je buren hebben gewoon schijt aan je en respect is ver te zoeken zo te lezen met dat bier incident.

5 likes

Zijn ze het later wezen schoonmaken? Heb ook eens gehad dat mijn hond in de lift kotste en dat ik hem eerst ff naae buiten liet en daarna als een malle ben gaan haasten om alles schoon te maken

Nee, vanochtend lag het nog. Nu echt zo’n opgedroogde plek :tired_face:

Bah wat vies! Gaat ook zo lekker meuren dan. Onbegrijpelijk dat je dat dan maar gewoon laat liggen :nauseated_face:
Als het hondje bij diegene in de keuken zou piesen zouden ze het ook direct opruimen

3 likes

Ons buurmeisje van twee gilt en krijst letterlijk de hele dag door. Haar ouders laten haar met die tantrums gewoon buiten in de tuin lopen en doen er eigenlijk niks aan om het te stoppen. Het is net alsof ze het zelf al niet meer horen, ze brengen haar niet tot bedaren maar halen haar dus ook niet naar binnen. Ik ben nu op een punt dat ik het echt niet meer trek, kan niet in m’n eigen tuin zitten zonder dat gegil maar ook binnen hoor ik het. Moet verdorie alle ramen en deuren al dichtdoen om het een beetje te filteren maar kom op zeg, het is zomer. En bij hen staat ook de hele dag alles open dus je hoort het 100%. Het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen en heb er knallende koppijn van. ‘T is echt zo’n trigger geworden. Zelfs de vrienden en familie die ik hier over de vloer had hebben zich geĂ«rgerd
 Maarja, in hoeverre mag je ouders hier op aanspreken? En als je dat al doet, hoe?! Ben namelijk echt op het punt dat ik een keer wat over de schutting heel schreeuw uit ‘wanhoop’. Heb echt geen zin in ruzie, maar dit is gewoon niet meer vol te houden :cold_sweat:.

7 likes

Er is een grote kans dat ze er niks aan kunnen doen, maar je kan best (aardig) vragen of ze een beetje rekening kunnen houden door haar niet in de tuin te laten gillen vind ik.

7 likes

Ik vind dit eigenlijk best zorgelijk klinken als ik het zo lees maar ik ken de situatie verder natuurlijk niet. Maar ze laten haar regelmatig huilen en gillen in de tuin zonder er zelf bij te zijn of iets te doen terwijl dat meisje nog maar 2 is? En blijkbaar dus zo vaak en veel dat jij er last van hebt en zelfs je ramen dicht moet doen. Ik vind dat echt niet oke klinken. Ik weet ook niet zo goed wat je zou kunnen doen, lastig hoor
 Misschien voorzichtig eens benoemen dat het erg gehorig is oid en dan hopen dat er een beetje een gesprek op gang komt

9 likes

Dat klinkt zorgelijk inderdaad. Het klinkt mi niet ‘normaal’ . Met name het gedeelte een 2 jarige buiten alleen laten gillen en huilen. Een kind heeft nog veel hulp nodig bij het reguleren van emoties. Dit klinkt niet helemaal veilig (maar weet inderdaad ook niet het hele verhaal). Misschien denken ze dat negeren de beste optie is. Hoe lang speelt dit al?

3 likes

Ze kunnen haar binnenhalen en troosten?

Als mijn kind huilde dan haalde ik haar sowieso meteen naar binnen en deed de tuindeur dicht. Dat gehuil draagt echt ver door al die tuinen heen.

11 likes

@Sproetjes @June
Naja haar moeder is wel heel lief voor haar hoor, haar vader is nogal een aparte man. Maar weet er te weinig van om te oordelen, zorgelijk vind ik het verder niet of zo. Vraag me vooral af waarom ze dit zo aanpakken. Ze loopt ook niet in haar uppie buiten hoor, haar ouders of broer zijn er vaak wel bij maar heb ze haar vrijwel nooit horen corrigeren in zo’n hysterische bui. Ze negeren haar gewoon lijkt het, vind het knap. Dat ik er nu echt last van heb is sinds het moment dat het weer dusdanig mooi werd dit jaar en ze meer in de tuin te vinden zijn. Vorig jaar zomer was ze kleiner en jankte ze ook veel, dan gingen haar ouders rondjes met haar lopen om het huis in de draagzak. Ook fucking irritant, maar dit is x10. Snap gewoon niet dat je de hele buurt wil opzadelen met je hysterische koter, doe haar dan naar binnen en corrigeer dat kind. Als het mijn kind was zou ik dat namelijk echt geen relaxt idee vinden.

1 like

Ja natuurlijk, maar je weet niet wat erachter zit. Misschien zijn die ouders ook wel ten einde raad.

Edit: verder helemaal mee eens dat ze haar niet in de tuin moeten laten gillen.

3 likes

Oh dit klinkt inderdaad al anders. Een driftbui kun je niet straffen of corrigeren. Dan word het erger. Ook als je geduld verliest (wat elke ouder natuurlijk overkomt) ik doe altijd emoties benoemen en binnen uitrazen (niet negeren). Driftbuien horen bij ontwikkeling van het kind. En boosheid uiten hoort ook bij de ontwikkeling en moet een emotie zijn die er mag zijn (wat in onze maatschappij al niet zo geaccpteerd is). Maar ze moeten haar dan niet buiten laten uitrazen (zou echt niet in mij opkomen iig). Ik denk dat je dit best kunt bespreken met ze. 2 was hier ook wel een pittige leeftijd, ze kon niet niet goed praten en duidelijk maken wat ze wilde wat voor frustratie zorgt. Gelukkig gaat het wel voorbij. Maakt het niet minder vervelend voor je.

6 likes

Mijn buurman is weer eens boos op de wereld en ik hoor al ruim 2 uur een continue schreeuwerige spoken word sessie. Best knap dat hij het zo volhoudt en vraag me af hoe hij ademhaalt maar aaaaaaaaaarhhhhggggg. Het komt ook dwars door het geluid van de tv

1 like

Ik snap de buren ergernis volledig maar vind dit ergens ook heel triest.

4 likes

Er zijn werklui al 5 dagen voegen aan het uitslijpen bij de overburen. Al 5 dagen lang, van 8-5 :tired_face: Het geluid is zo doordringend, no escaping it!

2 likes

Dit is een vent die al meerdere buren heeft bedreigd. Medelijden is niet nodig

Mijn overburen hebben een krolse kat en ik word helemaal gek, ze worden er ook gek van denk ik dus vooral in de nacht doen ze haar naar buiten. Ik slaap er zo slecht van. Ik heb toch maar vriendelijk gevraagd of ze de kat in de nacht binnen willen houden maar ze zeggen dat ze dat zelf mogen bepalen. Echt ongemakkelijk dit. Dit is nu al bijna 10 dagen aan de gang en al het hele voorjaar om de zoveel weken.

2 likes