Burenergernissen #2

Het lijkt mij ook dat de verhuurder dit in de huurovereenkomst heeft gezet. Is het een grote verhuurder? Je kan altijd even contact opnemen en vragen wie de vertegenwoordiger is van jullie complex en vragen of diegene dit nog even wilt doorgeven aan de huurders. Zeker omdat je kinderen rond hebt lopen!

2 likes

Nee we zijn een vve van iets van 23 woning eigenaren, waarvan er een paar hun huis verhuren. En we hebben een bedrijf die onze vve zaken regelt, en een paar bewoners zijn voorzitter van de vve. Dus ik denk dat ik gewoon bij dat bedrijf moet zijn of misschien de voorzitters. Maar misschien dat die (zijn gewoon buurvrouwen van me) dan denken van jezus je kan het toch zelf zeggen tegen ze…
en dat is ook wel zo, maar toch vind ik het niet mijn taak (dat is ws iets principieels van me, en ook angst om slechte relatie met buren te krijgen ofzo).

4 likes

Zeggen dat het niet jouw taak is is gewoon een excuus om het te kunnen vermijden

2 likes

Maar nu heb je echt je kans gemist. Als je een vergoeding of iets had willen hebben of had gewild dat ze het echt niet meer doen had je dat moeten regelen op het moment dat je hem aansprak. Nu heb je zijn sorry geaccepteerd. Als je op een manier een conflict met mij zou willen starten zou je nu via de lijn van macht moeten regelen dat ik er een standje voor krijg of erop wordt aangesproken. Ik denk dat aanbellen en vragen of ze niet meer willen bbq en voor tig keer minder kans op conflict zorgt dan klikken bij de huurbaas.

5 likes

@Croky Je kunt er toch evt op terugkomen bij die buur? Eenmaal excuses aanvaard en akkoord gegaan wil niet zeggen dat je nergens meer op terug mag komen. Aanbellen en zeggen dat je het fijn vond dat hij de moeite wil doen voor een scherm, maar dat je er nog eens over nagedacht hebt en dus toch liever hebt dat ze helemaal niet meer bbqen. En dan dat je uit de vve vergadering hebt vernomen dat bbqen niet ook mag, en dat je ze dat ook meteen even laat weten omdat je ook niet wilt dat zij er gezeik mee krijgen als ze het toch doen. En er dan voor het gemak maar gewoon vanuit gaan dat ze indd niet wisten dat het niet mocht, het brengen uit de hoek dat je ze een dienst bewijst.

26 likes

Omdat ik er vanuit ging toen ik haar berichten las dat de buren ergens last van hadden, namelijk van de fietsjes. Dus dan zou ik voor de lieve vrede even navraag gaan doen om zo misverstanden uit de lucht te helpen. Ook omdat @Ohappyday het niet snapt, kleine moeite om even na vraag te gaan doen waarom het precies is en er mogelijk een ergenis is

3 likes

Haha iemand klaagt dat het gras in de binnentuin niet meer groen is en dat het dagelijks gesproeid moet worden door de verhuurder. Ja ehh het regent vandaag voor het eerst sinds meer dan een maand, hoe verwacht je dan dat het groen blijft? En net alsof de verhuurder hier dagelijks een tuinman gaat laten sproeien. Echt overal is het gras bruin, wordt vanzelf wel weer groen als het een paar keer flink regent

14 likes

Misschien kon hij zijn werk niet loslaten

20 likes

tumblr_dd6825e939f4c85295380232995b3b43_ee1ae0a3_500

20 likes

Mijn buurjongen kijkt me altijd zo awkward aan. Ik vraag me dan altijd af wat hij allemaal gehoord heeft :joy:

5 likes

Iemand die onder ons woont steekt de laatste tijd zo veel wierrook aan dat we het in de woonkamer kunnen ruiken en het is zo fucking goor :sob:

Iemand z’n hond heeft in de lift geplast. Kan een keer gebeuren natuurlijk, maar ruim het gewoon op joh in plaats van dat je het lekker op laat drogen waardoor die hele lift naar pis meurt :cry:

Buren die tegels zagen. De. Hele. Dag. Waarom altijd als het mooi weer is?

1 like

Het leeft in de zomer echt te erg hier. Al die kindjes zijn nog in de speeltuin voor de deur aan het spelen en voetballen en dat hoor je wel gewoon. En ik wil zo al proberen te slapen want morgen werk :tired_face:

3 likes

Buurman heeft weer zijn irritante vriendin op bezoek die zo irritant hard lacht. Kutwijf. :triumph: Ze zitten buiten maar zelfs binnen hoor ik haar altijd. Gelukkig is deze vriendin er niet héél vaak.

3 likes

dit heb ik ook precies meegemaakt in m’n vorige woning. Buren met een superrrrr irritante vriendin die altijd op bezoek kwam, dat gelach ging echt door merg en been. Hoor het nu nog. Zo heftig en hysterisch en zooo luid :woozy_face: ik voel je helemaal

4 likes

Ik heb hier achter ook zo’n buurman die hele dagen bezig is met tegels zagen. Je zou toch denken dat je op een gegeven moment uitgezaagd bent. Tenzij hij de hele wijk wil voorzien van tegels. :expressionless:

Ik heb een buurman die of de hele verdomde zondag bezig is met een bladblazer of met een elektrische heggenschaar en dan gerust tot 23.00. Laatst even vriendelijk gevraagd of ie nog lang bezig dacht te zijn aangezien hier de eerste wekker al om 05.00 gaat.

5 likes

Ik snap dit ook nooit, van die kinderen vanaf 5 jaar oud die dan om half 10 's avonds nog buiten spelen. Ik weet niet hoor maar ik moest gewoon om 8 uur naar bed, zomer en winter. Plus het is als ouder ook wel lekker om je handen ff vrij te hebben in de avond toch

10 likes

Meer een ergernis aan de tuinmannen van het wooncomplex;

Iemands kat heeft een duif te pakken gekregen en vermoord. De dode duif ligt temidden van zijn veertjes op het grasveldje. Niemand ruimt het op want niemand voelt zich verantwoordelijk. Ik ook niet. (Ik woon ook niet aan de tuin, heb geen kat en heb ook geen kindjes die ik de tuin zouden willen spelen die ik voor dit nare aangezicht wil behoeden)

De tuinmannen komen om het gras te maaien.
Ze maaien gewoon helemaal over de duif heen en laten de stukjes duif liggen. Ik ben echt met stomheid geslagen?!?!

1 like

Ja duidelijk, dit is het probleem dus :sweat_smile: ook de tuinmannen zullen dit zo denken

18 likes