Het klinkt uit hoe je het beschrijft alsof hij flinke mentale problemen heeft als hij zich zo gedraagt, en daar geen (goede) hulp bij krijgt. Lijkt me dat je daar best een beetje medelijden mee kunt hebben
Ik ben ook verbaasd dat die kat dan niet steeds zwanger wordt eigenlijk.
Ja ik ook, ze heeft vorige jaren altijd een nestje gehad maar dit jaar niets. Misschien zijn alle katers hier in de buurt gecastreerd. Ik ken eigenlijk niemand met een kater die ze niet hebben laten helpen
Zo annoying! Ze werken hier aan de straat al 6 weken. Waarom beginnen ze altijd met iets wat het hardste geluid maakt om 07:00 uur? Ijzer slaan ofzo. Gisteren was ik voor zeven uur wakker in alle rust en dan 7 uur stipt extreem geluid.
Ik woon in een kleine studio van 24 m2. Ik heb vaak bij mijn voorste ramen altijd maar de gordijnen dicht door de hitte en door het gebrek aan privacy (buren gaan daar altijd voor zitten.) Had ik net aan de zijkant mijn raam open staan voor de koelte, gingen buren daar precies voor hun stoel neerzetten en wijntjes drinken. Nou heb gevraagd of ze een stukje verder wilde gaan zitten, nog steeds irritant geluid, maar nog een beetje wooncomfort
Edit: en nu gaan ze ook nog roken. Ik snap niet dat je zo weinig rekening met elkaar kunt houden.
Wat was dan de overlast als jullie fietsen op jullie eigen plek staan? Ik snap die betonnen balken niet
Misschien komen die andere kinderen wel op hun plek. Zou ook niet zo staan te springen met kinderfietjes bij mijn auto
Maar wat is er zo erg om even naar die buren te gaan voor navraag? Kan je gelijk uitleggen dat het niet de bedoeling is.
Maar is het niet de buren hun goedrecht om hun eigen parkeerplaats af te bakenen? Ik ken ook van die huizen waar de garage eronder zit en open is voor het hele blok waar sommige bewoners hun eigen plekje omheind hebben en sommige niet.
Ik denk dat ik nu ook eindelijk het bericht van @Ohappyday snap dat de buren geen overlast ervaren van de spullen van Ohappyday maar dat de buren bang zijn dat de buurtkinderen aan hun spullen komen of de auto kunnen beschadigen dus dat ze het willen afschermen. Daar is toch niks mis mee?
Het lijkt mij ook dat de verhuurder dit in de huurovereenkomst heeft gezet. Is het een grote verhuurder? Je kan altijd even contact opnemen en vragen wie de vertegenwoordiger is van jullie complex en vragen of diegene dit nog even wilt doorgeven aan de huurders. Zeker omdat je kinderen rond hebt lopen!
Nee we zijn een vve van iets van 23 woning eigenaren, waarvan er een paar hun huis verhuren. En we hebben een bedrijf die onze vve zaken regelt, en een paar bewoners zijn voorzitter van de vve. Dus ik denk dat ik gewoon bij dat bedrijf moet zijn of misschien de voorzitters. Maar misschien dat die (zijn gewoon buurvrouwen van me) dan denken van jezus je kan het toch zelf zeggen tegen zeā¦
en dat is ook wel zo, maar toch vind ik het niet mijn taak (dat is ws iets principieels van me, en ook angst om slechte relatie met buren te krijgen ofzo).
Iedereen zijn eigen manier maar ik zou het echt laf vinden als ik zoiets via via moet vernemen terwijl de buren even aan hadden kunnen bellen. Waarschijnlijk zijn ze zich van geen kwaad bewust, dat hun bbq schade veroorzaakt heeft. En dan kun je tenminste nog iets afspreken over een schadevergoeding o.i.d.
Zeggen dat het niet jouw taak is is gewoon een excuus om het te kunnen vermijden
Maar nu heb je echt je kans gemist. Als je een vergoeding of iets had willen hebben of had gewild dat ze het echt niet meer doen had je dat moeten regelen op het moment dat je hem aansprak. Nu heb je zijn sorry geaccepteerd. Als je op een manier een conflict met mij zou willen starten zou je nu via de lijn van macht moeten regelen dat ik er een standje voor krijg of erop wordt aangesproken. Ik denk dat aanbellen en vragen of ze niet meer willen bbq en voor tig keer minder kans op conflict zorgt dan klikken bij de huurbaas.
@Croky Je kunt er toch evt op terugkomen bij die buur? Eenmaal excuses aanvaard en akkoord gegaan wil niet zeggen dat je nergens meer op terug mag komen. Aanbellen en zeggen dat je het fijn vond dat hij de moeite wil doen voor een scherm, maar dat je er nog eens over nagedacht hebt en dus toch liever hebt dat ze helemaal niet meer bbqen. En dan dat je uit de vve vergadering hebt vernomen dat bbqen niet ook mag, en dat je ze dat ook meteen even laat weten omdat je ook niet wilt dat zij er gezeik mee krijgen als ze het toch doen. En er dan voor het gemak maar gewoon vanuit gaan dat ze indd niet wisten dat het niet mocht, het brengen uit de hoek dat je ze een dienst bewijst.
Omdat ik er vanuit ging toen ik haar berichten las dat de buren ergens last van hadden, namelijk van de fietsjes. Dus dan zou ik voor de lieve vrede even navraag gaan doen om zo misverstanden uit de lucht te helpen. Ook omdat @Ohappyday het niet snapt, kleine moeite om even na vraag te gaan doen waarom het precies is en er mogelijk een ergenis is
Haha iemand klaagt dat het gras in de binnentuin niet meer groen is en dat het dagelijks gesproeid moet worden door de verhuurder. Ja ehh het regent vandaag voor het eerst sinds meer dan een maand, hoe verwacht je dan dat het groen blijft? En net alsof de verhuurder hier dagelijks een tuinman gaat laten sproeien. Echt overal is het gras bruin, wordt vanzelf wel weer groen als het een paar keer flink regent
Misschien kon hij zijn werk niet loslaten
Mijn buurjongen kijkt me altijd zo awkward aan. Ik vraag me dan altijd af wat hij allemaal gehoord heeft