Burenergernissen (Deel 1)

Er is geen gang! Onze deuren zijn gewoon naast elkaar buiten. Maar ik ben hem nog niet tegen gekomen en dat wil ik ook niet, echt zo awkward :confounded: terwijl het eigenlijk nergens op slaat want ik heb niks fout gedaan.

En ja dat zou je denken maar in mijn vorige huurcontract stond ook iets over overlast maar in de praktijk kon de huurbaas daar ook niet zoveel aan doen als die mensen niet meewerken :sob:

En inderdaad fijn dat je bijval hebt van de buurman dan weten ze in ieder geval dat het een serieus probleem is.

We hebben contact! Echt een uur lang zitten klagen over de app dat het zo belachelijk is en wat ze allemaal doet. Hij kan gewoon haar muziek shazamen in z’n huis. Echt erg.

@Echo Ik hoop echt dat ie een beetje dimt. Zou je verhuizen overwegen anders?

3 likes

Ja 1000%

Elke keer met geluidsoverlast ga ik kijken of er een leuk appartement te huur staat. Ik had destijds keuze uit 3 appartementen en de andere 2 waren vrijstaand en nu kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet 1 van die 2 heb gekozen. En ik wil sowieso graag iets van een balkon of tuintje dus ik wil hier sowieso niet jaren blijven.

1 like

Ik woon hier nog niet zo lang en ben nu de badkamer aan het verbouwen komt een buur zich voorstellen en even praatje maken en probeert zich vervolgens zelf uit te nodigen om binnen te komen in mijn huis. Heb hem afgewimpeld dat het rommelig nu is en ik straks weg moet maar wtf. Hij kon ook al aan mij vertellen dat ik twee katten heb en veel planten. Waarom ben je zo op mij aan het letten? Ik voelde mij minder bekeken toen ik aan een galerij woonde en de buurvrouw zo m’n slaapkamer in kon kijken.

Haha dit doe ik ook altijd meteen als ik weer geluidsoverlast heb, zo kut eigenlijk. Als een hyena meteen kijken of ik niet direct ergens anders kan gaan wonen volgende week echt lol. En als er geen last van heb, bijv overdag, dan is het ook niet belangrijk genoeg meer

5 likes

Haha ja ik kan nu (nog) niet verhuizen dus slaat ook nergens op. Net als dat ik een keer boos was op mijn werk en in mijn pauze op allemaal vacatures had gereageerd :joy:

7 likes

2 dagen later en ze zijn nog steeds de kast in elkaar aan het zetten :thumbsup:

Hoe acceptabel is met een soort drilboor op de muur ‘s avonds na 21.00? Onze buren zijn aan het verbouwen (al maanden eigenlijk) en ze gaan ook vaak in de avond door, maar ook best lang. Ik heb er niet zo’n last van, schrik me alleen steeds de pleuris als ze naast mn oor de muur in gaan. Super gehorige huizen dus je hoort alles. Maar mijn vriend is mega geïrriteerd en wil dan langs gaan om er wat van te zeggen… en ik zeg dan ah joh laat zitten we hoeven nog niet naar bed of we hoeven niet te concentreren op werk ofzo nu dus ja wat is er nou eigenlijk aan de hand, etc :sweat_smile: Wat zouden jullie doen? Wij hebben geen kinderen, aan de andere kant van de verbouwing wonen wel (kleine) kinderen maar die mensen hebben denk ik ook nooit geklaagd, dus het voelt ook nog eens mega zeikerig als wij wel wat zouden zeggen.

Ik vind het wel normaal om er iets van te zeggen eigenlijk. Zeker als het zulk lawaai is nog redelijk laat. Misschien stoppen ze niet direct maar het is al fijn om in ieder geval een seintje te krijgen van tevoren/iets van hun planning te weten toch?

3 likes

Ja boeiend dat die andere buren niets zeggen. Het is ook jullie tijd om te ontspannen en ik zou dat niet kunnen met een drillboor bij mijn hoofd.

5 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ook @Evenveel en @tessel , jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Ze zijn nu vertrokken (ze wonen er nog niet) maar ik zal eens kijken of onze gemeente daar ook iets over online heeft staan, ik wist eigenlijk helemaal niet dat er zulke duidelijke regels voor zijn. We hebben ook gewoon contact met ze normaal gesproken en dat maakt het misschien wel lastiger om erover te beginnen. Maar het wordt wel tijd…

Je kunt altijd nog een briefje met de regels door de brievenbus doen als je het gesprek aangaan lastig vindt.

2 likes

Sorry dubbelpost maar ik kwam door het linkje van Bergamot bij deze tabel terecht, ik had echt geeeen idee dat voor dit soort dingen regels waren wat betreft de hoeveelheid dagen dat je een bepaald aantal decibel mag produceren!

hahaha sorry maar ik geniet wel van je op je zaken zitten

2 likes

Omgg mn moeder had de popo gebeld omdat mn buurvrouw dr honden uren lang lawaai aan t maken waren. En nu staan ze daar. Ik krijg hier helemaal zenuw van van deze sensatie.

Omg ze belde aan om wat vragen te stellen en ze wachten haar op. Ik zit natuurlijk voor t raam nu alles in de gate te houden.

5 likes

Blaffen ze in de tuin oid? Wat zei de politie?

Jaa maar ook in huis (ze heeft 10 honden in een rijtjes huis. Die uit roemenie komen en hier zogenaamd een huisje zoeken maar de honden die ze niet kwijt kan houd ze. En die laat ze niet uit enzo echt een gezellige boel)

De politie had haar gebelt dat ze thuis moest komen. En ze zeiden dat ze t doorgingen geven aan de dierenpolitie.

Love your mom. Het is in mijn vorige woning ook echt meermaals in de straat hoog opgelopen ivm blaffende honden. Uuuuuuuren lang elke dag is echt om gek van te worden. Hopelijk helpt het!

2 likes

Jaa mn moeder kreeg helemaal hoofdpijn van de schrik nrt omdat het helemaal niks voor hasr id om zo te klikken mja we worden echt gek.

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Burenergernissen (Deel 2).