Wij hebben dit een soort van meegemaakt; maar dan waren wij de “slechte” buren. Dus even ons verhaal over een soort gelijken situatie; alleen om een andere kant te belichten.
Er was een cv monteur een nieuwe cv aan het installeren, deze waren via het plat dak van de buren op ons dak gegaan. De buurvrouw is helemaal uit haar naad gegaan tegen hem omdat ie geen toestemming had gevraagd en ze dat niet wou hebben. De monteur zei pas na zijn werkzaamheden dat mijn buurvrouw een viswijf was, de buurvrouw is ook niet naar ons gegaan (pas toen de monteur weg was kwam ze klagen) en dat terwijl ik gewoon de hele dag thuis was. Die man is voor mij aan het werk, was naar mij gegaan en dan had ik het kunnen regelen met hem.
Nu lees ik niet in je berichten of je buren thuis waren en of je dit met hun of alleen met de bouwvakkers heb geregeld, maar ik vind deze situatie toch erg lijken op de jouwe maar dan totaal vanaf de andere kant bekeken. Een ander inzicht is daarin nooit verkeerd om te horen.
Na dit voorval is de relatie ook niet goed gekomen met de buurvrouw. We woonde er nog maar net op dat moment. Heel jammer, omdat wij hier gewoon niets aan hebben kunnen doen op dat moment en het niet zo had hoeven lopen.