Burenergernissen (Deel 1)

Ze doen het toch. Soort constructie hebben ze bedacht dat ze wel opnonze balken leunen. Net gezegd dat ik geen toestemming ervoor geef en geen vertrouwen heb., maar gaan toch door :cry:
Takke herrie en dan ook nog zo.

Heb heel petty lang staan kijken en foto’s en filmpjes gemaalt als bewijs. Iets van schade en ik ga het verhalen.

Ze zijn nog niet klaar maar moet echt eten :crazy_face:

1 like

Heb je evt. rechtsbijstand die je kunt inschakelen? Ik zou me niet zomaar gewonnen geven in zo’n geval. Fucking asociaal ook!

6 likes

Ik zou het sowieso aangeven, ze mogen niet zomaar bouwen / steunen op iets dat van jou is.

10 likes

Ik zou ze echt met een bezem ervan af jagen, wat is dit nou weer voor asociaal gedrag als je al duidelijk hebt gezegd dat het niet kan en mag. Opbokken

16 likes

Ik heb geen rechtsbijstand maar ga denk ik toch maar afsluiten ook ivm toekomst.

Ze zijn volgens mij bijna klaar met dat stuk. Ik heb mijn man gebeld en hij zij kwaad is nu al geschied we wachten wel tot er schade is.

Ik wilde ze ook wel eraf jagen maar band ook oke houden met de buren. We moeten hier nog wel lang wonen.

Het zou anders zijn als we gewoon waren ingelicht en er gewoon gevraagd werd om iets te doen ipv gewoon te doen.
Neiging om klacht in te dienen bij dat bedrijf maar zonde van energie als er nog niks is.

Edit. Stiekem hoop ik dat ie erdoor heen flikkert…

Je kan, los van eventuele schade, toch sowieso een klacht indienen dat je er geen toestemming voor hebt gegeven en ze alsnog op jullie overkapping gingen staan? Denk dat je daarmee al prima grond hebt om in elk geval bij het bedrijf een klacht in te dienen.

17 likes

Maar je wil toch juist schade voorkomen in plaats van afwachten tot het er is? Denk dat de band er stukken slechter aan toe zal zijn op het moment dat er inderdaad schade gemaakt is en jullie dat samen moeten gaan afhandelen. Nog los van alle stress en regelwerk die je daarbij zou krijgen.

Net als @anon50301661 zegt. Nu de gemeente inlichten. Melding doen en vragen naar de omgevingsvergunning.
Gemeente kan een bouwstop opleggen om te inspecteren of alles wel gaat zoals vergund.

Een aanbouw tot een bepaalde diepte is wel vergunningsvrij, maar 9 van de 10 keer maken ze daardoor ook een sparing in de betaande achtergevel en daarvoor moet je een vergunning aanvragen (wijziging in de constructie)

1 like

Ja is toch omgekeerde wereld dat jij je mond houdt om de band goed te houden terwijl zij andersom dikke schijt daar aan hebben door dit soort acties.

7 likes

Ik heb gezegd geen toestemming en ze gingen door. Ik heb ook gezegd dat ik alle schade zal verhalen. Als ze niet luisteren weet ik het ook niet.
Ze zijn daarmee nu klaar en constructie is ook weg.
Ik overleg vanavond met mn man om klacht in te dienen bij het bedrijf. Alles komt op mij daarmee altijd neer mbt dit soort dingen, man is er wat makkelijker mee. Ik vind het gewoon kut dat ik in deze situatie zit. En ook irritant dat ik dan die band ok moet houden maar het nog vervelender als het er niet is.

Ik heb gegoogled en staat wel een vergunning op nummer ernaast, dus weet niet of het voor hetzelfde is of een typfout is. maar volgens mij mogen ze ook precies dat aan/uitbouwen vergunningsvrij.

De buren zelf zijn trouwens nergens te bekennen nu. Anders was ik daar wel heen gegaan. Net zoals de vorige keer.

3 likes

Wat klote zeg!
Heb je wel foto’s van alles gemaakt? Zou zeker een klacht indienen.
Schade kan pas stukken later ontstaan en als er dan niks vastligt is het lastig om er nog op terug te komen.

3 likes

Ik wil geen rijdende rechter taferelen. We hebben laten weten dat we er last van hebben en fijn zou zijn als ze het hadden gecommuniceerd maar als je dan ok terug krijgt stopt het. Meer energie stop ik er niet in.
Band is mbt hoi doei en keer pakketje aannemen voor elkaar.

@FrozenFlame ik heb gefilmd en foto’s.

@anon50301661 haha ja ik ga mn partner vragen. Ik heb geen nummer. ik kan niet altijd rustig blijven en voel dat mn hormonen weer gaan spelen (net zwanger).

3 likes

Dat iets vergunningsvrij is betekend niet dat ze dan niet aan bepaalde voorwaarden hoeven te voldoen. As je het meld bij de gemeente en ze komen langs dan vragen ze om een constructieberekening. Die MOET je sowieso hebben.
(Wij hebben wel eens die mensen aan de telefoon. Lachen want die krijg je niet meer binnen een week)

Maar goed, er moet dus op tekening of in berekening aangegeven staan dat ze jouw muur gebruiken als oplegging.

5 likes

Nee ze gebruiken onze afscheidingsmuur (die op onze helft staat) niet als muur. Daar is het te slap voor, het is wel van baksteen maar net een schutting.
Ze moesten er bij om die andere muur af te maken(zit paar cm maar tussen) en soort afwatering. Die afwatering zit wel aan ons muurtje vast. Maar hoe langer ik erover nadenk, mag dat ook niet want geen toestemming en onze muur. Maar weet niet wat zonder dat stukje dakleer gevolgen zijn voor ons.

Ik ga mn pa vragen om te kijken want hij snapt of wel of niet nodig is. En anders idd de gemeente bellen.

3 likes

Doe je goed!
En desnoods stuur je even een foto naar mij PB. Ik heb hier een kantoor vol kenners.
:grin:

2 likes

Bedankt!
Hij heeft foto bekeken en is wel nodig ivm vocht en schimmel maar zou wel in overleg moeten.

1 like

Tja je zou bijna zeggen tegen die bouwvakkers.
Kom binnen, welkom hier is een bakkie koffie leg mij het eens allemaal goed uit.

2 likes

Ik heb nu alweer helaas een paar weken ELKE DAG last van m’n seksende buurvrouw. Het is gewoon alsof ik ernaast lig. Ze is ervan op de hoogte dat er overlast is, maar het boeit haar blijkbaar niet… Heb nu ƩƩn keer op de muur gebonkt en toen was ze voor die keer stil, maar daarna begint het weer.

Ik weet dat haar onderbuurman bij de woningbouw over haar heeft geklaagd en dat ze daar behoorlijk onverschillig op reageerde toen er iemand van de woningbouw met haar kwam praten.

Pfff ik verlies er echt slaap door en slaap met oordoppen, maar ik word nog steeds wakker van haar gekrijs en kan daarna ook niet meer in slaap vallen. Ik weet echt niet wat ik moet doen:( Heb een studio en kan m’n bed ook niet ergens anders heen verplaatsen. Plus net was ik maar opgestaan en ik hoor haar ook in m’n zitgedeelte :roll_eyes:

3 likes

Ook bij de woningbouw klagen zodat daar ook vastgelegd is dat er meerdere mensen last van hebben?

Als op de muur kloppen hielp kun je dat misschien vaker doen?

6 likes

Ja, ik zit er nu ook over te denken om de woningbouw maar in te schakelen… Ze zien m’n mail al aankomen 🄲 Volgens mij had de buurman over muziekoverlast geklaagd, maargoed. Overlast is overlast.

Ughhhh zo naar :sob: