Burenergernissen (Deel 1)

Ik heb ook zo een buurman gehad die of door het raam stond te kijken of anders zijn camerabeelden in de gaten hield of de plek voor zijn deur vrij kwam en ging hij zn auto van een andere plek halen om zn auto op die vrije plek te zetten.

Ik kan me nog een keer herinneren dat ie zn auto aan het halen was en ik in de tussentijd thuis kwam en op die plek geparkeerd had #genieten

82 likes

Hahah heerlijk :joy::joy:

1 like

hahaha die auto verhalen, heerlijk dat mensen zo kunnen zijn.

2 likes

Bij mijn schoonouders zet iemand bloempotten op de parkeerplek voor huis als ze weggaat. :woman_facepalming:t3:

16 likes

Toen ik net een auto had gekocht werd ik ook door de buurvrouw aangesproken en vertelde ze me “Oh NOG een auto in de straat, dat wordt moeilijk met parkeren!!!”

Mevrouw, jullie hebben zelf ook 2 auto’s. Dan mag ons gezin ook 2 auto’s. Haar man zet zijn auto ook altijd zo dat alleen haar kleine autootje er nog bij past, maar mijn auto is ook klein. Mijn doel is nog dus om een keer mijn auto daar tussen proppen… alleen kan ik niet goed fileparkeren dus het zal voorlopig een droom blijven (huilen)

22 likes

Ik vind het sowieso asociaal om te vragen of je op de plek van iemand mag staan (mits je echt een dringende reden hebt). Wij hadden het hier laatst ook, dat we de auto uitstappen en iemand meteen vraagt: “BLIJF JE DAAR LANG STAAN???” ja want ik woon hier. Doei.

18 likes

Wtf

Heeft iemand al eens teruggekrast?

Onze auto’s zijn weleens besmeurd. Van de buren zelfs keer met poep.

En dreigement hebben we ook ontvangen van 1.
Die heeft later wel excuses aangeboden. Maar blijft rare vent.

1 like

Ik moet bekennen dat ik ook wel eens onze scooter op het parkeervak voor ons huis zet als we bv boodschappen gaan doen.
Reden: mijn buren hebben 6!!! autos en houden nooit rekening met de andere buren. Ze moeten alle 6 zo dicht mogelijk voor het huis zijn geparkeerd. En als zo’n kutauto voor je deur staat duurt het soms wel weer weken voordat ze in dat ding rijden.
De rest vd straat heeft ook 2-3 autos dus er is altijd een te kort aan parkeerplekken. Omdat wij ‘maar’ 1 auto hebben doe ik ook maar lekker kinderachtig anders moeten we de auto 3 straten verder zetten.

Ik begrijp echt niet dat mensen zo kunnen zijn, naar aanleiding van al deze rare verhalen over parkeren :woman_shrugging:t2:

3 likes

Buurman een auto+werkbus, buurvrouw een auto, buurjongen auto+werkbus en buurmeisje een auto. En de andere buurjongen wordt volgend jaar 18 dus dan zal het totaal wel 7 of 8 worden. Hij werkt bij hetzelfde bedrijf als de oudere buurjongen en zal ook wel een werkbus krijgen.

Vind het ook echt te asociaal. En als er een vrije plek is gaan ze ook direct hun autos verzetten.

Oh dat heb ik ook eens gehad!!! Iemand had poep onder mijn deurkruk gesmeerd (mijn vader nam mijn auto mee dus hij was de sjaak :joy:)

1 like

Hier was het op de voorruit. Dus niet meteen vieze handen haha

Die ene buurman (de dader) woonde er net.

Buurjongen van wie de auto was vroeg aan ons of wij wat hadden gezien want stond voor ons huis en wij zouden als enige last er van kunnen hebben. En we zagen die vent wel in het donker wat doen.
Dikke ruzie volgde er.

whaaaat de fuck?

1 like

Ik zit ook echt zo :flushed: de berichtjes hier te lezen.

12 likes

Haha ik ook! Ik geloof dat ik op dit moment mijn buurtjes maar even extra waardeer (ondanks dat ik ze wel irritant vind maar volgens mij mag ik in m’n handjes knijpen). Wat een gekkies / asocialen wonen er een jullie buurt :sweat_smile:. Krassen op auto’s, poep op een auto smeren…WTF

3 likes

Enige gekke buur die wij hebben is een man die met pensioen is.
En elk. Fucking. Blaadje. Van. Zijn. Twee. Bosjes elke fucking week weer knipt.
En elk takje dat op de grond valt per direct moet worden opgepakt en in een emmer te worden gestopt voor het de groene bak in gaat.
Die heeft teveel tijd over per dag.
Ouwe gek, wel mooi vermaak elke keer weer.

8 likes

Doen onze buren ook! Ze hebben alleen tegels, kunstgras en kiezel. In de kiezel staat 1 boom en de blaadjes van die boom moeten iedere dag opgeraapt worden met een emmertje. Denk dat mijn tuin hun nachtmerrie is.

3 likes

Mijn buren hebben alleen tegels.
Maar ze hebben speciaal een bladblazer gekocht voor de overwaaiende blaadjes uit mijn tuin…

5 likes

Heftig :sweat_smile: Ik wil graag blaadjes in mijn tuin hebben zodat ik die border in kan harken (goed isolatiematetiaal voor de winter). Ik denk dat ze dat ook niet kunnen aanzien :rofl:

1 like