Burenergernissen (Deel 1)

Ik hoor mijn buurman gewoon snurken door de fucking muren heen. De huizen zijn al zo gehorig. Zelfs mijn oordopjes houden het geluid niet tegen, dus mocht iemand dé tip voor oordoppen hebben: hit me up.

3 likes

Beetje duur, maar ik heb op maat gemaakte oordopjes (- otoplastieken, kun je bij elke audicien laten doen) ivm een snurkende partner en dat werkt top! Wel je wekker horen, niet het gesnurk of omgevingsgeluiden, magic :sparkles:

3 likes

Ik slaap altijd met een ventilator aan. Je kan ook white noise apps downloaden voor je telefoon. In combinatie met oordopjes hoor je dan echt niks meer.

2 likes

Als het zelfs tegen een snurkende partner werkt dan moeten ze het geld wel waard zijn! Ik ga er eens naar kijken, heb nu mijn oordoppen in die ik normaal in het vliegtuig draag (want ik slaap het liefst tijdens een vlucht) maar die werken toch niet zo goed (en zitten niet zo lekker voor een hele nacht.

@papierhier Ook nog een goede optie! Ik heb af en toe een podcast op met regen/onweer maar dat heeft nog niet het gewenste effect :sweat:

3 likes

Mijn fijne buren naast mij die twee weken achter elkaar een feestje hadden met kei en keiharde muziek hebben dat nu ingeruild voor een feestje zonder muziek. Dikke prima zou je zeggen alleen is er dus 1 vrouw bij die keihard lacht en praat :sob: Het is hier echt niet super gehorig want de rest van de mensen kan ik niet verstaan/horen maar deze vrouw gilt of zo :woman_shrugging:t5:

1 like

Ohhhh bij onze buren wonen studenten en één van die meiden gilt ook zo hard. De rest hoor je amper, maar zij komt er de hele tijd bovenuit.

1 like

Ja echt hoe dan?! Als een vriendin van mij zo zou gillen dan zou ik daar wat van zeggen :sweat_smile: Als je er naast zit is het namelijk nog veel harder.

2 likes

Samen met je huisbaas een gesprek met ze aangaan?

Wij wonen in een jaren 30 huis dat vroeger één grote woning was maar nu gesplitst is in drie ruime woningen. Daarom is de muur die er tussen zit niet mega dik is en ik hoor dus soms dat de buren visite hebben. Dat is wel vervelend maar nog niet zo’n ramp. Maar onze keukens staan tegen diezelfde muur aan beide kanten, dat maakt dat ik ook soms etensgeuren ruik uit hun keuken. Ook dat is allemaal nog niet zó erg, behalve als ze besluit om 9:00 een stoofpotje op te zetten :nauseated_face:. Maar nu roken ze sinds kort ineens binnen onder de afzuigkap (althans dat vermoed ik want in de zomer hadden we nergens last van), en ruikt mijn keuken dus 24/7 naar rook. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de afvoer van de afzuigkappen op elkaar aangesloten zijn of zo, dus dat verander je vast ook niet zo snel. Maar dit is zoooo kut want 1. Het is gewoon goor want je huis ruikt niet fris maar 2. Ik loop continu te hoesten omdat ik echt helemaal niet tegen sigarettenrook kan. Ben continu knetterbenauwd. We wonen hier nu drie maanden en de buren zijn aardige mensen, maar vind het zo stom om daar nu al aan de deur te gaan dat we last hebben :weary:. Het moet wel want dit is niet te doen zo, maar weet ook niet zo goed hoe ik het dan moet brengen zonder kut over te komen.

Huur je jouw woning? Want dan zou ik het gewoon bij de huurbaas aankaarten. Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat je hun geuren ruikt…

2 likes

@sjem nee dit is een koophuis! :blush:

@Milkyway dankje voor je tips! Onze afzuigkap maakt teveel herrie om de hele dag aan te staan dus dat kan bijna niet. We hebben een ventilatierooster in de achterdeur zitten, maar geen raam dat open kan helaas.

Ik ben er net aan de deur geweest, zijn inderdaad hele leuke mensen maar vind klagen altijd vervelend. Het vreemde is nu dat zij dus niet binnen roken, dat hebben ze me ook al wel eerder gezegd maar ik dacht: het is koud, misschien zijn ze er op teruggekomen. Ze roken buiten onder hun overkapping die afgedicht is met zeil. Ik heb dus oprecht geen idee hoe die lucht bij ons terechtkomt :sob:. Misschien waait het recht onze afvoer/‘schoorsteen’ in en dus komt het zo via de afzuigkap onze keuken in (dan sluit de afzuigkap dus niet goed af). Maarja dat lijkt me sterk gezien de afstand:

Oranje zijn onze keukens en groen is de overkapping. Ik weet het echt even niet meer :sweat_smile:.

Ja ik vermoed van wel! Maar dan nog zitten er twee muren tussen, hun buitenmuur en onze gedeelde muur. Zou het zo ver komen denk je?

Het lijkt mij ook sterk maar het moet toch ergens vandaan komen haha. Dus wie weet! Zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden.

1 like

En aan de andere kant? Roken die buren?

In mijn ouderlijk huis in mijn slaapkamer kon je altijd de frituur pan ruiken van de buren. Die stonden dan in de schuur te frituren. Zat ook best ruimte tussen en ik had mijn raam dicht.

Waar jouw keuken zit en einde perceel 638.

Argh de buren krijgen blijkbaar een nieuwe badkamer. Die zit precies naast mijn slaapkamer dus vanmorgen om half 8 viel ik bijna uit bed van een boorhamer, schrok me serieus half dood en sindsdien is het de hele tijd al bezig. Mijn vogel krijst ook constant omdat hij niet weet wat er gebeurt en waarschijnlijk half doof wordt.
Daar gaat mijn uitslaap en thuiswerk dag. Echt laat gewoon wat weten man. Zeker nu… Ze laten wel iets weten als de tuinman 's middags om 4 uur komt en amper lawaai maakt, maar een boorhamer met volume 100 en waar mijn hele muur van trilt niet.

Edit:

Dit dus en dan nog dubbel zo hard…Het houdt dus ook gewoon niet op. Zit al met oordopjes in omdat ik er hoofdpijn van krijg, kan geen tv kijken of muziek luisteren en heb mijn vogel ook al ergens anders gezet maar we worden alsnog allebei doof gewoon. Beestje is ook compleet in paniek gewoon. Leuk joh

Heb echt zin om ook eens even flink wat te gaan breken en boren

Ik heb nog een paar moeten denken aan deze situatie. Echt heel vervelend en lastig. Zij zien jou als de boeman terwijl je niet buitensporig hard geluid maakt, ja wat moet je dan…
Heb je nog actie ondernomen?

Ik zou gewoon nu al bellen.
En je blijft anoniem als je dat wilt

1 like

Nu bellen is acceptabel. En anoniem is en blijft anoniem als je dat aangeeft. Politie maakt er dan iets van als “meerdere klachten uit de buurt” of iets dergelijks.

Ik heb laatst 4 uur op politie moeten wachten dus ik zou wel op tijd bellen als je nachtrust wilt. En anoniem is echt anoniem.

Ik vind het ook altijd onwijs kut om te bellen. Ik heb helaas al vaker voor overlast moeten bellen en ik kreeg 1x een hele lieve vrouw aan de telefoon die mij gerust stelde en zei dat het een van de taken van de politie is. En je hebt gewoon recht op je nachtrust & woonrust. Succes nog even en hopelijk is het zo snel opgelost!

3 likes