Burenergernissen (Deel 1)

Ik wil ook nooit meer onder iemand wonen maar gok dat ik hier nog wel een paar jaar woon. Ik hoor het kind van mijn bovenburen ook altijd rondrennen en dat dreunt zo lekker naar beneden door de slechte vloer.

1 like

Wil je niet bang maken maar ik hoor het kindje van mijn onderburen ook rennen etc. :sweat_smile: :sweat_smile: minstens net zo erg als onze bovenburen

1 like

34 likes

Ja same @Leverworst vergis je niet, ik woon op de bovenste verdieping maar de peuter die onder mij woont klinkt nog steeds als een olifant die door het huis rent. Geluid komt gewoon via de muren omhoog. Zou maar voor een vrijstaande woning gaan :stuck_out_tongue:

2 likes

Jaren 60 flat (wel gerenoveerd en geisoleerd paar jaar geleden, maar dat verandert natuurlijk niks aan de binnenmuren en -constructie). Dus denk dat je hypothese wel standhoudt.

1 like

We hebben wel een hutje op de hei met veel geiten plan voor de toekomst. Ik woon nu in een nieuwbouw appartement en hoor de onderburen gelukkig nooit. Maar eerst samenwonen in Amsterdam staat op de planning
 Dan vrees ik dat we niet onder een wat oudere woning uitkomen.

3 likes

Ik vond het vroeger nooit leuk om op een boerderij zo in the middle of nowhere te wonen en nu verlang ik daar echt weer naar :joy: Heb geprobeerd te leven met buren maar er is niks aan (nu heb ik het ook niet heel erg getroffen in beide huizen)

4 likes

Wij wonen in woning uit 03/04 en wij horen nooit buren (zij horen zelfs de hond amper blaffen -niet dat hij vaak blaft maar voor het idee-, goeie isolatie) maar ik wil nog steeds liever vrijstaand wonen, dat is alleen niet te betalen of zo ver van de bewoonde wereld dat ik niks meer kan helaas :joy:

Hiervoor woonde we in een na-oorlogs appartement, toen hoorde ik de buren gewoon poepen ook aan de overkant van de galerij. Blij daar weg te zijn.

Hier verder dus geen ergernissen over buren trouwens.

4 likes

Ik zit in een vijftien jaar oude tussenwoning en het is echt perfect. Nu hebben we niet echt kinderen om ons heen maar ik hoor ook amper woongeluiden.

4 likes

Ik zou ook echt zo graag op een plek willen wonen waar je geen naaste buren hebt haha. Had gevraagd of het zachter kon maar het staat nu alleen nog maar harder en heb zo ook nog ene online sollicitatiegesprek.

2 likes

Wij hebben een nieuwbouwhuis sinds mei en ik verbaas me over de geluiden die ik hoor. Niet alleen in ons eigen huis (je hoort alles als iemand boven is) maar ook van de buren. En die hebben 4 kinderen. :sob: van 7 jaar en ouder dus die kun je echt wel zeggen dat ze wat zachter moeten doen.

Toen we hier net kwamen wonen vroeg ze me of ik het kon zeggen als ik ze hoorde want ze was benieuwd of de huizen gehorig waren en ze wilde niet dat we last van ze hadden.

Dus op een zaterdagmiddag hoorde ik gestamp en gedreun en heb ik haar een appje gestuurd. Na een uur kreeg ik een berichtje terug met de vraag “oh, nu nog steeds?” Dus ik antwoord dat ik dat niet wist want ik was aan het koken en de oven, airfryer en afzuiging stonden aan. Kreeg ik als antwoord “dan moet je die maar aan zetten als je last hebt van het geluid”.
Op dat moment kreeg ik een dikke ader in m’n nek met bijpassende rode vlekken en behoorlijke moordneigingen. :joy: Je vraagt zelf of ik het wil melden en dan krijg je zo’n reactie. Sindsdien zijn we ook niet echt meer goed met elkaar en ga ik haar liever uit de weg.

32 likes

Wat is dat ook altijd met die kinderachtige reacties he? Vraag je of het zachter mag en doen ze het harder. Mijn oude buurman deed het altijd 5 minuten zachter en dan werd het gewoon weer harder. :woozy_face:

4 likes

Ja het is zo triest en het is ook echt niet alsof ik er elke keer wat van zeg (En al zou ik dat wel doen, zij zorgen voor overlast. ), gister heb ik er ook heel de dag last van gehad maar niks van gezegd. Maar ben bezig met mijn scriptie en het klinkt gewoon alsof ik in de club sta.

Echt zo kinderachtig zijn sommige mensen.

Even van de andere kant: het alarm van de auto van mijn vriend ging vaak uit het niets ‘s nachts af. Waarschijnlijk de sensor die te scherp afgesteld stond en wat vliegjes ofzo. Wij wonen aan de andere kant van de flat, waardoor we het niet hoorden. Gelukkig had er iemand een briefje onder de ruitenwisser gestopt voordat er krassen op de auto kwamen :sweat_smile:.

1 like

Omg ben jij de buurvrouw van die forummer die steeds wakker werd om 5 uur omdat er in de parkeergarage een alarm af ging? :joy: Weet haar naam niet meer

27 likes

Hahaha nou dit speelde in de zomer en de auto stond buiten, niet in een garage. Heb me iig zeer schuldig gevoeld.

1 like

Is ook mijn ideale woonsituatie!!! Heerlijk, alleen niet te betalen in de Randstad.

Oh dit hadden wij ook!! Maar wonen in een klein straatje en auto staat voor de deur.

Zelfs uiteindelijk excuus briefjes met oordopjes bij buren in de bus gedaan.

De garage kon het probleem niet vinden en hebben uiteindelijk maar die toeter laten uitschakelen. Als nu het autoalarm gaat knipperen alleen de lichten.

Ja hallo. Ik had hier gister een berichtje geplaatst over de bovenburen en de baby. Nou kwam ik vanmiddag de buurman in kwestie tegen. Ik scheet in m’n broek maar heb (stotterend, lol) rustig gevraagd of ze zich ervan bewust zijn dat de geluiden van het kind mij wakker maken. Nu klinkt het al meteen heel snotneuzerig maar dat viel echt mee. Heb uitgelegd dat ik er alle begrip voor heb dat het nou eenmaal een kindje is en dat dit bij ‘kindgeluiden’ ofzo hoort, maar dat ik er wel wakker van word. Dat ik het na 7enen minder een probleem vind dan daarvoor. En hij was eigenlijk heel begripvol en aardig en zei dat hoewel hij betwijfelt of hij er Ă©cht iets aan kan veranderen, hij er wel rekening mee zou houden en het gespeel eerder naar de woonkamer verplaatsen (dus niet meer boven mijn kamer :—)

Kortom: ik blij (vooral opgelucht en trots (+ like always afvragend waarom ik dit niet gewoon maanden eerder ff kon doen), hij ~bewust~. :relaxed:

Bedankt voor het meedenken allen!

65 likes

@DonnieDarko was dit
Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

1 like