Burenergernissen (Deel 1)

Oh wow. Ben juist blij dat ik alle kieren en gaten had gedicht nadat ik ratten in huis had maar nu lees ik dit weer. :confounded: Mag toch hopen dat het echt amper voorkomt dat er ratten uit de wc komen kruipen?

Verder echt nasty, hopelijk blijven de ratten iig bij je buren en laten ze er uieindelijk wel wat aan doen. Ook echt onveilig qua ziektes…
Is het huur? Ongevraagde suggestie: Misschien de huisbaas inlichten dat er ratten zijn, dat hij/zij dan iets gaat regelen voor iedereen…?

In de wijk in Rottterdam waar ik woonde zaten er rattenkleppen, alleen veel straten in oude buurten zijn verzakt waardoor vaak ook de rioolbuizen breken en die beesten toch een weg naar binnen vonden

Ik ben echt heel gevoelig voor geluid en echt een zeurkous wat dat betreft, maar ik vind een paar keer per week een half uurtje eigenlijk wel kunnen! Ik zou inderdaad met haar een tijdstip bespreken dat jij het minst kut vindt en idd die springvrije work-out aanraden, maar ik vind niet dat je kunt verwachten/verlangen of ze buiten gaat sporten.

17 likes

Ik moet zeggen dat ik het ook netjes vond dat ze zelf al kwam met een voorstel on het dan op een ander moment in te plannen. Ze lijkt wel mee te willen denken.

Maar weet je zeker dat het dat soort work outs zijn? Dadelijk is dat niet en is het redelijk onschuldig wat ze doet. Ze probeerde toch ook al rekening te houden door het op een bepaald tijdstip af te spreken? Het werkt een beetje twee kanten op toch? Zij past zich aan naar een beter tijdstip en andersom is het even een half uurtje koptelefoon op. Geven en nemen.

Ja het is een half uur, dat zou me echt veel minder storen dan een kind wat de hele dag loopt te rennen! Gewoon oordopjes met muziek in + je weet dat het na een half uurtje klaar is dus dat helpt ook met het verdragen.

5 likes

Ja het zijn wel echt dat soort work outs en ook touwtje springen tussendoor :joy: Maar goed, als het alleen geluid zou zijn was het niet zo’n probleem en kan ik prima mijn koptelefoon op doen. Het is vooral het getril en gedreun van de vloer, ramen en meubels wat je gewoon de hele tijd voelt. Maar goed verder eens dat ze blijkbaar mee wilt denken dus ga het nog eens aangeven.

1 like

Balen zeg! Misschien kun je dan toch een specifieke tijd afspreken die jij kan combineren met bv een wandelingetje?

1 like

Touwtje springen in een appartement vind ik echt superaso. Dat je zelf niet kan bedenken dat je onderburen daar mega last van hebben.

14 likes

Zelfs niet nadat ze dat 4 x hebben komen melden.

3 likes

Ik mag echt van geluk spreken met mijn buren (omdat er nooit overlast is) dus ik vind het nu al heel erg kut dat ik om 22:45 in mijn bed lig en de bovenbuurman met een boormachine bezig is? Echt maar heel kort een aantal seconden per keer maar ik vind het hƩƩl raar. Hoor het ook steeds vaker dat er iemand door het appartement loopt (stampt?) als het bij mij doodstil is als ik in bed lig. Ben bang dat ik echt verpest ben dat ik het nu blijf horen. Een paar jaar terug werd ik standaard elke ochtend om 6:00 gewekt door zijn wekker, dat is op een gegeven moment gestopt omdat ik elke keer op het plafond beukte :grimacing:

Even een hele fijne update wat betreft mijn stalkende buurman: donderdagavond om 8 uur moet hij de sleutel inleveren en moet hij eruit. Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht dat ik bijna moet huilen, en ook wel kan juichen.

De politie en de huurbaas zeiden wel dat ik in mijn hoofd moet houden dat hij het stalken weer op gaat pakken als hij hier weg is. Maat het feit dat hij niet meer in hetzelfde complex woont als ik dat neemt mijn angstige gevoel al ietsje weg. Heb meteen een belletje gedaan naar een vriendin om het goede nieuws te vertellen.

167 likes

Wat een opluchting! Dan voel je je in je eigen huis toch al weer veilig(er).

Wat een goed nieuws! Hopelijk stopt het stalken dan ook! Komt deze uithuiszetting voornamelijk door jouw aangifte of kan hij het als zodanig interpreteren?

1 like

Wat super fijn! Kan mij voorstellen dat het opluchting geeft dat hij niet meer in het zelfde pand woont.

Het bestuur van mijn VvE wil alleen maar dwarsliggen.
We hebben een barst in het tussenschot van het balkon, wat van glas is. Of ja, het was ƩƩn barst, inmiddels ligt dat ding bijna uit elkaar. Ik woon op de 5e verdieping dus veilig is dat niet.
Het bestuur komt niet verder dan ā€œjullie hebben er een ******-bende van gemaakt, wij gaan niks betalenā€.
De glasverzekering valt dus onder de VvE en daar willen ze geen aanspraak op doen. Nu zijn we aan het wachten tot de plaat uit elkaar knapt (en het waait, dus kans is best groot dat dat vandaag gebeurt) en dan zien we wel hoe verder, want ze bellen mij ook niet terug :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

Ik snap het niet, ook al ben je overtuigd van het feit dat het iemands anders zijn schuld is dan maak je toch nog steeds melding bij de glasverzekering? Zodat die (al dan niet) diegenes aansprakelijkheidsverzekering kan aanspreken?

Ik kreeg even error van deze twee berichten onder elkaar. :joy:

7 likes

Mijn buurman stond vandaag ineens voor de deur en vroeg of we samen onze huizen wilden versieren met kerstverlichting. Dat deed de vorige bewoner blijkbaar ook en dat vond hij zo gezellig, hij had nog wel een paar zakken lichtjes thuis. Nou prima. Sms’t ā€˜ie een paar uur later enthousiast dat we komend weekend aan de slag kunnen maar dat wij voor die tijd dus nog wel zelf ook even een paar lichtkettingen moeten kopen :grimacing: Blijkbaar waren zijn lichtjes alleen voor zijn huis? Hier zit ik eerlijk gezegd niet echt op te wachten, het was al meer een beetje voor de goede buurtschap. Ben ik echt een gier (en slechte buurvrouw) als ik me er nu nog onderuit lul?

Je kunt best benoemen dat je dacht dat die lichtjes voor beide tuinen waren, dan snapt hij in ieder geval waarom je niet meedoet. Gewoon iets zeggen van ā€˜Sorry realiseer me net dat we een misverstand hebben volgens mij…’

4 likes

Ja haha dat ging heel snel vanmiddag, hij heeft vrij veel tijd dus zit er bovenop

1 like