Meer dan hun op de hoogte stellen van de werkzaamheden, welke ook kort zijn, kun je niet doen. Vervelend voor haar, maar jij moet toch ook kunnen verbouwen.
Ze kan je dat niet verbieden in de muur.
Het zal haar wel hoog zitten maar er zijn grenzen. Je geeft het netjes aan en op tijd.
Het gebeurt overdag, een normale tijd. Ze kan idd makkelijk even wandelen of wat anders.
Hoe lang is die man nou echt bezig met slijpen 2 uurtjes misschien.
Ik zou er niet teveel jouw probleem van maken. Je hebt gedaan wat kon.
Goed dat je je grenzen hebt aangegeven. Als je buren verbouwen is dat geen pretje, maar wat je zegt, het moet toch gebeuren.
Ik denk dat het beste wat je kan doen is aangeven wat er wanneer gebeurt. Bijvoorbeeld: zaterdag tussen 13 en 15 wordt het gootje ingeslepen. Dan kunnen zij uit huis gaan als het teveel overlast is voor ze.
Ik zou voor de rest van de overlast inderdaad vragen of ze het eens willen opnemen en je laten luisteren.
@kali @Kauai @Lichtknopje @Broodrooster
Heel erg bedankt van jullie berichtjes, ik voel mij veel beter / minder schuldig nu. Wat een fantastisch medium, het forum. Zeker nu tijdens de lockdown (ik woon in BE) dat ik hier mān ei kwijt kan, en zoveel steun krijg. Heb nu ook de werkman geinformeerd die vandaag het werk kwam voorbereiden. Nu maar hopen dat de buurvrouw zaterdag lekker gaat wandelen, zal haar ook deugd doen.
Vanuit iemand die thuis vaak in de sloop/boor/bouw geluiden zit: een heads-up is al zo fijn. Er moeten nou eenmaal dingen gebeuren. Zolang jij er omheen kunt plannen heb je ook controle en is het een stuk minder frustrerend. Voor redelijke mensen iig
Mijn bovenbuurman werkt nu thuis en doet zijn teams (?) meetings via zān box geloof ik. Hoor nu al weken lang meerdere keren per dag zoān keihard gedempt/zoemend geluid van iemand die praat door een box. Irritant⦠Doe gewoon zachtjes of via je computer speaker, waarom moet die meeting op volume festival?
Sinds ongeveer mei ben ik binnen hetzelfde complex een aantal deuren verder gaan wonen en mijn oude studio kreeg een nieuwe bewoner. Ik heb hem destijds ontmoet tijdens de sleuteloverdracht en het leek me een vrij normale man. Hij nodigde me een aantal keer uit voor een kop koffie en om even wat te kletsen, dit heb ik toen een keer of 2/3 gedaan. In het begin ging het vooral over koetjes en kalfjes en hoe hij hier terecht was gekomen en hoe het hem beviel en zocht ik er verder niks achter. Toen hij me de derde keer uitnodigde en ik bij hem langskwam toen bleek hij helemaal strak te staan van de drugs, ik voelde me dus helemaal niet op mij gemak. Hij vertelde ook over dat hij zelf drugs aan het maken was en daarvoor spullen kocht en dealde. Wat wel verklaarde waarom er steeds zoveel ongure types door het complex liepen.
Vanaf de eerste keer dat ik langskwam begon hij al mij gedurende de hele dag Ć©n nacht te appen en te bellen over de meest gekke dingen. Hij legde briefjes voor mijn deur en hing tasjes met cadeautjes aan mijn deur. Op een dag heeft hij zelfs zakjes met coke door mijn brievenbus gegooid (want ik zag er zo depressief uit??). Ik gaf aan dat ik me daar niet prettig bij voelde en toen gaf hij aan dat dat manieren waren om me te zien of te spreken. Ik besloot dat het maar beter was om hem te negeren en er geen energie meer aan te besteden. Het viel me ook op dat steeds als ik de deur uitging of bijv. naar de supermarkt moest hij elke keer toevallig ook weg moest en of ik geen lift van hem wou, nou ja ik woon om de hoek van de stad dus ik wimpelde het elke keer af. En als ik sāavonds laat nog naar huis liep was hij daar toevallig ook steeds. Dit gaf me al een ongemakkelijk gevoel en ik durfde bijna niet meer alleen door het trappenhuis te lopen als ik wist dat mijn andere buren niet thuis waren. Vanaf dat moment begon hij ook steeds meer vreemde taal uit te slaan als ik hem wel onverhoopt tegenkwam, dingen als āja omdat jij niet wil dan bel ik mijn vaste fuckbuddy welā, āik heb speciaal voor jou gedoucht dus kom je zo langs?ā. Terwijl ik hem nooit ook maar het idee heb gegeven dat ik hem zou zien zitten. Ook was hij sānachts aan het rondhangen bij mijn voordeur (waar hij helemaal niet langskomt normaal). Maar ergens dacht ik ook wel van: ach misschien zie je dingen die er niet zijn en moet je je er niet teveel van aantrekken, hij stopt vanzelf als hij merkt dat ik geen interesse heb.
Een week geleden toen kwam ik mijn buurvrouw tegen en die vroeg of ik het ook wist van de buurman. Ik vroeg haar waar ze op doelde en toen zei ze dat hij haar dus had aangevallen en ze zich niet meer op haar gemak voelde in haar eigen huis (zijn woont naast hem) en dat ze dit heeft aangegeven bij de huurbaas. Toen vertelde ik haar van mijn eigen ervaringen, ik was best wel āblijā om te horen dat het dus niet aan mij lag dat hij zo overkwam en mijn buurvrouw gaf aan dat ik dit echt moest vertellen aan de huurbaas. Dat heb ik toen gedaan en ik zou later deze week een afspraak met hem hebben.
Maar woensdag liep het helemaal uit de hand. Toen ik me aan het omkleden was voor mijn werk belde hij aan bij mij maar ik deed bewust niet open (moest ook binnen 5 minuten weg). En toen heeft hij mijn deur geforceerd zodat hij naar binnen kon komen. Ik schrok me kapot toen hij ineens in mijn woonkamer stond en begon tegen hem te schreeuwen dat hij weg moest gaan, wat hij dus niet deed. Op een gegeven moment duwde ik hem naar buiten maar kon net niet op tijd de deur sluiten dus toen duwde hij de deur weer open. Gelukkig was er iemand die de trap in opdracht van de huurbaas moest verven en zodra hij dat doorhad is hij weggegaan met veel geschreeuw.
Ik was compleet in shock en stond echt te trillen op mij benen.
Meteen heb ik daarna mijn huurbaas gebeld en zei dat ik hem zo snel mogelijk wilde spreken. Daarna mij tas gepakt en ben gewoon mijn eigen(!) huis uit gevlucht, de stad in gegaan en op een bankje gaan zitten. Ik belde mijn buurvrouw en die zei dat ik wel zolang bij een andere buurman mocht blijven.
De rest van de dag durfde ik niet meer mijn eigen huis in en heb ik bij die andere buurman in huis gezeten die me heeft opgevangen. Maar ook toen ging hij door met appen en bellen, berichtjes als āik heb je nog wel cadeautjes gegeven dus waarom ontwijk je meā en āik ben veel te snel om je gaan gegeven en dat was foutā. En in kreeg ook spraakmemoās met vage geluiden erop. Toen ik uiteindelijk weer naar huis durfde had hij ook nog een doos met allemaal troep voor mijn deur gezet, vieze vaat en gebruikte toiletpapier overgoten met energiedrank (like wtf?).
Ik heb hem zojuist geblokkeerd en heb al het bewijsmateriaal doorgestuurd naar mijn huurbaas zodat hij hiervan een rapport kan opstellen voor een aangifte. Mijn huurbaas wil hem ook zo snel mogelijk hier weg hebben want hij heeft dus al meerdere klachten gehad hierover en is na mijn gesprek met die buurman gaan praten. En gelukkig had ik als getuige de jongen die in opdracht de trap in het trappenhuis aan het verven was, dit heeft hij ook doorgegeven aan de huurbaas. Meteen hierna kreeg ik weer berichtjes van hem met dingen als āje kan niet eens je eigen problemen oplossen, als je in een ander huis woont kunt je ook niet je huurbaas je problemen laten fixen voor jeā. En dingen als āals ik moet gaan dan gaan jullie met zijn allen meeā. Mijn huurbaas heeft ook hem nadrukkelijk verzocht om te stoppen om mij te stalken, en hij moet hier ook weg (helaas zitten we nog met de maand opzegtermijn) en als hij niet stopt met mij te stalken dat er dan nog meer stappen ondernemen worden. Waarop ik te horen krijg van de buurman: ik zie wel of ik stop met je lastigvallen, eigenlijk wil ik ā¬300 van je maar het mag ook iets minder dan stop ik met je stalken en laat ik je met rust. En hij dreigde me mijn ruiten in te slaan. Ook zegt hij tegen andere mensen dat ik mezelf iets aan wil doen, en dat ik mezelf snij en mijn gezicht open krab als schreeuw om aandacht (dat is gewoon de psoriasis die ik nu weer heb mede door de deze situatie). Waarschijnlijk doet hij dit gewoon om de aandacht van zijn eigen vreemde gedrag te verklaren ofzo?
Ik ben hier zo erg van geschrokken en durf nu al helemaal niet meer sāavonds in het trappenhuis te zijn omdat ik bang ben dat hij me iets gaat aandoen. Heb geen flauw idee tot waar deze man toe in staat is. Durf mijn telefoon niet meer op te nemen bang dat hij met andere nummers me wil bereiken, zit er over na te denken om een ander nummer te nemen en gebruik nu mijn ābel telefoonā ook niet. Net belde er bijvoorbeeld iemand aan bij de buren hiernaast en ik schrok zo erg dat ik nu weer met trillende handen en bonkend hart op de bank zit. Ik durf zelfs niet meer de deur open te doen als de pakketbezorger aanbelt. Durf überhaupt niet eens meer thuis te zijn, maar ja waar moet ik heen? En wat als hij uiteindelijk hier weg is en hij vindt andere manieren om in contact te komen met mij?
Vandaag heb ik de hele dag bij een vriendin gezeten omdat hij weer de hele dag thuis was, gelukkig staat zijn nu samen met mijn huurbaas stand-by om meteen in te grijpen mocht er iets gebeuren.
Het is een heel lang verhaal geworden en wist niet zo goed waar dit te posten maar ik moest het even van me afschrijven.
Liever dit bericht niet citeren!
Damn dat klinkt zo eng, logisch dat je bang bent. Kan je een paar nachten ergens logeren ofzo zodat je wat kan bijkomen en rusten? Gelukkig staan er mensen standby moest het nodig zijn (hopelijk van niet natuurlijk).
Wat heftig! Gelukkig staan er nu mensen stand-by, hopelijk geeft dat een fijn gevoel. Wil je de politie niet inschakelen?
Jeetje wat ontzettend heftig! Kan je niet, los van de huurbaas, aangifte doen bij de politie? Huisvredebreuk, stalking, verstoring openbare orde of schending privacy en huisrecht?
Nou dit is geen ergernis meer te noemen, wat een heftig verhaal heel begrijpelijk ook dat je je niet veilig voelt. Ik zou ook een melding maken bij de politie hiervan! Zelfs als je geen aangifte wilt doen. Bv bij de wijkagent zodat zij misschien je ook kunnen snel bij kunnen staan zodra het weer mis gaat
Jemig wat eng! Je hebt goed gehandeld door direct je huisbaas te bellen denk ik, hopelijk lukt het je huisbaas om hem daar zo snel mogelijk weg te krijgen. Kan de politie hier niet nu al iets in betekenen? Edit: o ik zie dat iedereen hierboven al hetzelfde zegt. Sterkte iig! Hopelijk heb je een rustige avond en nacht
Wow jezus ik val van de ene in de andere verbazing, wat ontzettend heftig @macaron
Wat met ook verbaasde is dat je zegt dat jullie zitten met de opzegtermijn. Maar is er in een dergelijke situatie wel sprake van een opzegtermijn? Deze man is gevaarlijk. Ik zou aangifte doen van huisvredebreuk, stalking, bedreiging, denk ik. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer veilig kan voelen in je huis. Ik zou als ik jou was kijken of ik een paar dagen bij familie/vrienden terecht kan.
@macaron wat heftig zeg!! Hij lijkt echt een psycho, missc wel onder invloed van drugs. Ik zou je wel adviseren om aangifte te doen bij de politie. Je huurbaas is je huurbaas, maar kan wettelijk natuurlijk niet zoveel als de politie. Niet alleen voor stalking, maar ook de ongure types die er langs komen.
Jeetje macaroni wat een verhaal. Kun je zelf geen aangifte doen, los van de huisbaas? Ik zou ook echt bang zijn thuis te zijn, hopelijk heb je een plek om te logeren!
Wow wat heftig zeg! Is je voordeur weer goed gemaakt? En heb je zelf de politie al ingeschakeld? Want lijkt mij dat die hier wel snel werk van kunnen maken.
Wat een heftig verhaal. Hopelijk kan hij snel uitgezet worden, ik snap je angsten helemaal.
Ze ker een melding maken bij de politie/wijkagent. Als het een keer escaleert en je belt hebben ze meteen gezien op je adres wat de situatie is. Echt veel sterkte want een enge situatie
Jeeeetje wat een heftig verhaal! Zeker zelf ook aangifte doen hoor! Het kan maar bekend zijn⦠sterkte, hopelijk kun je bij vrienden of familie terecht vanavond.