Burenergernissen (Deel 1)

Waarom vinden mijn bovenburen het okay dat de koters met ballen gooien (dreunt zo lekker door). Maar goed ze rennen ook met schoenen en hakken aan door het huis heen🄲. Ik wil ze bijna sloffen geven. Vandaag heb ik weer zo’n dag dat ik hun lawaai 0 trek maar ugh ik moet hier toch echt eens iets van gaan zeggen.

Moeilijk is dat he, om iets te gaan zeggen? Ik heb hele leuke onderburen, maar ze hebben soms zulke harde muziek aan. Echt dreunend. Ik moet ze gewoon eens vragen of ze het zachter willen zetten maar vind het echt lastig, zeker omdat ik ze echt graag mag.

2 likes

Ik vind het vreselijk. Maar ga maar een riedeltje in mijn hoofd oefenen, want geen idee misschien schrikken zij er ook wel van als ik aangeef dat ik last van ze heb.

Lijkt mij inderdaad lastig als je goed contact hebt! Dan toch het idee dat dat daarna niet meer zo is wanneer je vraagt of de muziek zachter mag.

Ik denk dat ik iets ga zeggen in de trant van dat ik hun muziek heel hard hoor maar dat ze zich daar misschien helemaal niet van bewust zijn en of ze het in het vervolg zachter willen zetten. Zoiets. Probeer iig rustig het gesprek aan te gaan want wil nog wel met de buurvrouw kunnen borrelen, haha.

Mijn vader woonde (huurhuis) ook boven een sportschool met precies dezelfde overlast, het vallen van gewichten. Wat een enorm rot geluid/gedreun is dat! Alle buren hadden er ook last van en uiteindelijk is dit toen een rechtszaak geworden. De basic fit die er zat moest toen weg en is ook weg gelukkig!

1 like

Mijn onderbuurman heeft sinds 15:00 vanmiddag alweer de muziek keihard aan en nu 2 vrienden thuis die ook lopen te schreeuwen. De bas dreunt zo hard door dat ik bijna in een paniekaanval schiet kutzooi

Wat irritant zeg, is hij nog bezig, wil je er iets van zeggen of anders de politie bellen?
En ademhalingsoefeningen doen om rustiger te worden?

1 like

Ja hij is nog bezig. Dit gebeurt vaker, heb er ook al vaak wat van gezegd want meestal gaat het door tot 7u 's ochtends. Ga er zo weer heen en als hij niet luistert bel ik toch maar een keer de politie.

Ben nu wel wat rustiger gelukkig. Maar zo vervelend dit. Echt een asovent is het.

1 like

Oh nee, ik heb nooit last van mijn buurman maar nu heeft hij voor het eerst een feestje waarbij er mensen zijn die roken denk ik want sinds 11 uur (het is nu 1) gaan ze regelmatig naar buiten en dat geluid van praten en lachen echoed zo hard tussen die balkons. Ik word er gewoon wakker van.

Ik heb laatst al 2x de politie gebeld omdat de buren hiernaast keihard muziek aan hadden/ een feestje hadden midden in de nacht. Nu is het voor de 3e x in een paar dagen tijd dat ze bezoek hebben en degene die op bezoek is praat en lacht en gilt zo hard. Alsof ze hier in mijn kamer staat. De rest van het bezoek hoor ik niet eens.
Het is hier normaal echt niet gehorig maar deze vrouw skreeuwt niet normaal. Ik wil slapen :sob:

Vorige 2 keren is de politie langs geweest en heeft toen het feest gestopt. Ik ben gister avond na veel moeite wel in slaap gevallen maar ik werd elke keer weer wakker als er weer werd geskreeuwt

Ik denk dat het 1 heel luid persoon is want voor de rest hoorde ik geen tot amper geluid af en toe wat geroezemoes. Maar deze vrouw kan ik gewoon verstaan wat ze zegt inclusief haar hysterische lach

Ja dat sowieso! Als zij daar schijt aan willen hebben is dat nog dat ik denk ok jij bent de aso. Maar dat ik er ook nog eens last van heb dat is dubbel aso.

Ik ga straks even aan mijn bovenburen vragen of zij ook zoveel last hebben dan kunnen we misschien samen even actie ondernemen.

1 like

Er zit bij mijn aan de overkant van de straat een crossfit en zelfs met de ramen dicht kun je horen dat ze die gewichten op de grond gooien.

1 like

Nee maar als het een feestje je met 2 gasten mag het wel. Alsnog heel vervelend dat ze je zoveel overlast veroorzaken. ƉƩn luid persoon is ook wel een beetje lastig om over te klagen (tenminste dat zou ik vinden), je gaat toch makkelijker langs om te vragen of de muziek wat zachter kan dan om te vragen of ā€˜die ene persoon’ wat zachter kan praten.

Ik woon in amsterdam centrum dus ik heb geen idee wie hier naast woont (is een ander pand) dus ik heb daardoor niet zo een zin persoonlijk langs te gaan. Het is minder persoonlijk dan je boven of onder buren die je wel eens ziet of dat je uberhaupt weet wie er naast je woont. Nu heb ik geen idee wie het zijn.

Met hard praten ga ik niet de politie bellen met de 2x keiharde muziek daarom wel gelijk gebeld.

Ik heb net mijn boven buurjongen gesproken en die heeft er ook mega last van. Hij gaat zo even een briefje schrijven en in de bus gooien! Dus hopelijk helpt dat

3 likes

Ik zou daar gewoon wat van zeggen hoor. Je kan echt dikke prima gewoon rustig aan die gewichten naar beneden begeleiden, hoe zwaar het ook is. Gooien hoeft niet. Bij ons mogen we ook niet zo hard smijten, omdat de buren dan ook er last van hebben.

Mijn onderburen hebben een kind van een jaar of 11. Zijn erg aardige mensen, maar de laatste maanden ervaar ik flink wat overlast van ze. Harde muziek (soms hoor ik zelfs welk nummer ze luisteren), kind dat gilt (regelmatig word ik vroeg in de ochtend wakker van dat gegil/gejoel). Kind springt ook veel in hun woonkamer, ik hoor nu steeds hele harde dreunen en voel het hier trillen. Ben blij dat ze niet boven me wonen…
Ik weet dat ik hier wel iets mee moet maar vind het echt moeilijk omdat ik ze wel graag mag, maar inmiddels zit ik op een punt dat ik ze eigenlijk continu hoor als ik thuis ben.
Weet niet wat ik met dit berichtje wil. Van me afschrijven denk ik. Ik weet namelijk precies wat ik moet doen: bij ze aanbellen en dit op een vriendelijke manier aankaarten. Maar vind dat toch erg moeilijk. Ik woon in een klein appartementencomplex en heb dus ook in onze kleine VvE met ze te maken. Ik ben een beetje angstig voor een burenruzie. In mijn vorige huis had ik eens aan de buurvrouw gevraagd of ze niet steeds haar vuilniszakken een week in de gemeenschappelijke gang wilde laten staan voor ze ze weggooide. Zij werd daarna super vervelend en ben dus een beetje angstig dat zoiets weer gebeurt.
Ik weet dat mijn ā€œleedā€ in het niets valt bij wat veel anderen ervaren maar ik vind het gewoon echt vervelend dat ze ineens zoveel geluid produceren. Dat was eerst echt niet zo.

1 like

Je hoeft je eigen leed niet meteen te relativeren hoor, soms moet je ook even kunnen klagen!

1 like

He wat klote. Een paar maanden is best lang, gewoon doen wat je zei en dat even aankaarten. Ik zag dat je vorige week ook hier gepost had. Niet je angst uit het verleden het heden laten regeren hoor! Het is echt niet iets geks wat je van ze verwacht.

1 like

Ik zou het toch wel even aankaarten want je hebt er gewoon last van. En inderdaad op een vriendelijke manier van goh het is hier gehorig of vragen hoe ze hun muziek installatie hebben staan. De plaatsing daarvan kan namelijk ook verschil maken in hoeveel je hoort.

1 like