Burenergernissen (Deel 1)

@papierhier @Kauai @Foefjeisthuis Wat een fijne reacties, echt fijn om te lezen.
Ik ga eens kijken of ik komende week eens bij ze kan aanbellen. Wil het iig niet doen op een moment dat ze lawaai maken want ben bang dat ik dan misschien te geïrriteerd ben. Nu nog even moed verzamelen :joy:

3 likes

Dat is een goed plan! Ik heb stampertje boven mij wonen en ik heb toen mijn deur en lamp gefilmd die aan het trillen waren. Ik heb toen na lang twijfelen ook bij hem aangeklopt. Uiteindelijk het filmpje niet laten zien want hij was gelijk heel begripvol. Het is sindsdien ook stukken rustiger af en toe denk ik wel wtf doe je maar dat is dan ff 1 minuut ipv de hele dag en avond door

3 likes

Wat slim dat je dat hebt gefilmd! En heel fijn dat hij zo begripvol was. Denk dat mijn buren ook best begripvol zijn, als ik zie hoe ze verder zijn.
En heel fijn dat je nu niet meer zo’n last hebt!

2 likes

Ja dan kan je dat eventueel laten zien aan ze. Soms hebben mensen niet door hoe geluid door trilt etc.

1 like

Nog nooit zoiets meegemaakt, maar gatver wat naar. Ook dat ze over jou meldingen doet nu om je terug te pakken.

Heb je kans om snel een nieuwe woning te vinden? Als zij niet openstaat voor gesprek en de instanties er niks aan doen, zit je ook vast lijkt me. Is de overlast minder nu de kinderen weg zijn?

3 likes

Tja dat overbieden is vaak ook gewoon een spel.

Iets staat voor 325k op Funda, maar om het echt te krijgen verwachten ze 355k. Op die prijs gaat het wss ook getaxeerd worden, gebaseerd op soortgelijke woningen. Dat kun je dus financieren in je hypotheek. Gewoon een vies makelaarsspelletje. Overbieden is niet altijd cash tegen de plinten smijten.

Is het niet een idee om een advocaat in te schakelen en onder het mom van overlast en het niet optreden aan te geven dat je huurgenot wordt aangetast. En doordat je huurgenot wordt aangetast je een gedeelte huur inhoudt.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/overlast-veroorzaakt-door-een-andere-huurder-levert-30-huurprijsvermindering-op/

Gaat wel heel ver hoor en je moet er ook maar zin in hebben.

Wel heel erg vervelend!

Wraakidee: Zou een hele week voordat je weggaat een karaoke set met een professionele geluidsset huren en dag en nacht indoor optredens verzorgen.

3 likes

Joh het was een grapje, misschien had ik dat er wat duidelijker bij moeten zetten. Dat soort dingen zijn altijd een fantasie. Excuses!

1 like

Voor m’n werk moet ik filmpjes opnemen, maar omdat het kind van de bovenburen zo hard kruipt/loopt, hoor je dat gewoon door m’n filmpjes heen :sob:

Huh maar toch niet iedereen kan zomaar jullie Sonos boxen bedienen? Daarvoor moet je toch ook op jullie WiFi netwerk zitten?

2 likes

Nou dat zou ik echt als eerste doen nu hahah

7 likes

Het kan ook zijn dat ze Bluetooth gebruiken om verbinding te maken. Dan hoef je alleen maar in de buurt te zijn.

3 likes

Hebben wij ook inderdaad. Je kan volgens mij alleen verbinding maken als je een knopje ingedrukt houdt. Maar als je dat één keer gedaan hebt kun je altijd opnieuw verbinding maken geloof ik.

Ooh zei ik van het weekend nog dat stampertje zoveel stiller was… hij komt zowat het plafond door :sob: en ook de hele tijd gestommel en gestamp op de
trap. stiekem hoop ik dat hij aan het verhuizen is :joy:

@Calypso wat bizar van de sonos!

Ja klopt, dit heb ik ook wel eens gehad. Heel irritant want je schrikt je rot haha

Bij ons leidt Sonos ook een eigen leven. Ben weleens wakker geworden omdat ze niet begreep wat ik zei?

Hier heb ik me inderdaad eens in verdiept, toen hebben we uiteindelijk besloten er niet toe over te gaan omdat we de relatie met de huisbaas goed wilden houden. Ik denk dat het nu ook niet heel veel zin heeft om zo’n traject nog helemaal in te gaan, al zou ik het wel rechtvaardig vinden. Ik wil hier gewoon weg.
En wat betreft de posts over wraak: ik heb zeer uitgebreide fantasieën over wraak en ik denk dat dat ook wel menselijk is, maar ik denk niet dat ik dat echt zou doen om de redenen die genoemd worden. Ik heb af en toe ook intens medelijden met dit gezin en de omstandigheden waarin ze leven, en rond Sinterklaas voor het zo escaleerde overwoog ik ook om wat snoep achter te laten in de gezamenlijke opgang, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan want bang voor gedoe.

3 likes

De huizen zijn goed geluidsdicht, want als het brandalarm van de buren af gaat horen we echt wen zachte piep.

Nu horen we aardig wat muziek. Is ook al de 3e dag op rij.

Ja euh dat ze allemaal vakantie hebben, wilt niet zeggen dat anderen dat ook hebben.

Wat een lieve ergernis!

Heb de afgelopen dagen Desparate Housewives gekeken en dacht gelijk dat Brie Vandekamp dat ook vervelend zou vinden haha
image

8 likes

Wij hebben een oudere buurvrouw. Nou is ze nogal bijzonder. En doet gekke dingen. Ze had anderhalf jaar geleden een jonge labrador gekocht uit de broodfok. Dat ging natuurlijk helemaal niet. Ik moest haar hierbij helpen etc. deze heeft ze dus 2 maanden geleden weggedaan. Toen bedacht ze dat ze dan maar katten moest hebben. Het asiel heeft tegen haar gezegd dat ze moest wachten tot eind januari met ze naar buiten laten. Je raadt het al, ze laat ze al 2 weken naar buiten. Eerst begin ze om 23:00/00:00 snachts vanuit haar deuropening met het roepen naar de katten om ze naar binnen te krijgen. Toen werd het om 6:00 in de ochtend. Met de kerstdagen wist ze het te presteren om van 6:30 tot 9:00 (!) continue die beesten te roepen/schreeuwen om naar binnen te krijgen. Maar vannacht spande de kroon hoor. Ik schoot om 3:00 wakker van de buurvrouw die buiten over straat aan het schreeuwen was naar de katten…

1 like