Burenergernissen (Deel 1)

Ik begin me ineens te ergeren aan mijn bovenbuurvrouw. We wonen niet eens in een gehorig appartement maar iedere avond hoor ik haar tv op standje gehoorapparaat staan. Ze stampt ook onwijs door het huis en nu staat ze haar kraan constant aan en uit te zetten (dat je zo’n klak steeds hoort in de leidingen).

Denk dat ik nu ineens alles hoor omdat we eind april gaan verhuizen, maar grrrrr.

De bel van het appartementen complex doet het niet waardoor je als je bijvoorbeeld op nummer 33 drukt hij bij een ander huis aan gaat. Ik denk dat ik de gelukkige ben want er word nu telkens bij mij aangebeld voor andere mensen. Ben al om 7:00 wakker gebeld door de thuiszorg van iemand anders…

1 like

Misschien hebben ze geen briefje gehad? Ik heb ook wel eens een pakket voor de buren gehad dat ze na een week nog niet gehaald hadden en toen bleek het dat ze nooit bericht gehad hadden dat het bij ons lag.

Al denk ik dan… je gaat dan toch bij de webshop navragen waar het blijft als het na een week nog niet bezorgd is.

2 likes

Ik zou dan meteen denken dat ze niet meer helemaal goed is? Als de filter om niet midden in de nacht op straat te schreeuwen niet meer werkt. Heeft ze familie oid bij wie je eens zou kunnen polsen?

Nah ik vermoed dat er wel iets van een psychische aandoening speelt, haar dochter heeft dit ook en dat kan genetisch bepaald zijn, maar goed dat zijn aannames natuurlijk.

Haar familie wilt geen contact meer met haar. Het is allemaal ook heel zielig hoor. Maar goed wij werken beiden fulltime en onregelmatig. Ze staat elke dag bij ons voor de deur ongeveer en belt elke dag en dat zijn puur dingen om aandacht te krijgen. Ik vermoed dat dit wat ze met haar katten doet ook is om aandacht te krijgen van mensen, zodat ze weer wat aanspraak heeft.

Ze accepteert geen hulp van zorgverleners, dat is ook al geprobeerd.

Dan kun je ook niet veel meer… Als je je zorgen zou maken over het welzijn van de dieren kun je altijd nog de lokale dierenbescherming inschakelen.

En meldingen blijven maken bij een wijkagent/maatschappelijk werker oid als die er is? Vaak is een gevaar zijn voor jezelf (en soms anderen) maar een thin line… Vind het ook wel klinken als een sneue situatie en ze klinkt ook wel eenzaam.

2 likes

Een van mijn buren in de flat heeft een gigantische hond die constant op mensen afrent, onaangelijnd dus. Mijn vriend en ik hebben al meerdere keren confrontaties met haar gehad, omdat als je dus schrikt of opzij springt, of wegloopt, ze begint te schreeuwen dat die hond “echt niets doet” en dat je “niet zo raar moet doen” etc!!1

Vandaag liep ze weer iemand uit te schelden die enorm schrok van die aanvallende hond, echt zo aso :s Je schrikt je echt de pleuris als zo’n groot beest blaffend op je af komt rennen en dan word je daarom ook nog afgebekt :joy:

Hond en baasje passen dus goed bij elkaar! :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Aaaargh wat asociaal. Ik roep tegenwoordig dat ik allergisch ben, want als weerwoord krijg je steeds ‘ja maar hij doet niks’ en ik ben dat zo zat! Ik heb geen zin in een hond die tegen me op springt.

6 likes

Ja ik heb dit ook weleens gehad! Dat er geen briefje was en op de Post NL app alleen stond dat het was bezorgd. Ben toen zelf maar bij een aantal buren (boven, onder en direct ernaast) aan gaan bellen maar kan me voorstellen dat zeker als jullie een paar huizen verder wonen ze misschien geen idee hebben dat het bij jullie ligt.

3 likes

We hadden dat laatst ook. Het waren ook niet de meest leuke buren dus vertikte het ook. Kwam ze een week later dus ik vroeg oh waren jullie een paar dagen weg. Bleek de postbode het briefje bij de verkeerde buren in de bus te hebben gedaan. Al weet ik niet of ik het moest geloven want onze post NL bezorger is echt goed.

@PizzaFunghi @Calypso Sorry maar ik snap echt niet waarom je t zou vertikken om een pakketje even langs te brengen. Kleine moeite en er kunnen echt honderdduizend goede redenen zijn waarom diegene het (nog) niet op heeft gehaald bij je, van miscommunicatie bij de post, tot ziek zijn, een ziek familie lid, veel moeten overwerken, etc etc. Zeker nu met COVID.
Wie weet zitten deze mensen al een week onbeholpen op hun pakketje te wachten/te zoeken naar een momentje vrij om er om te gaan. En jij zit je te ergeren aan dat pakket wat in je huis ligt en plek inneemt, wat ook begrijpelijk is :sweat_smile:
Het kan zo simpel zijn

50 likes

Vertikken doe ik niet. Maar ik had het pas ook. Heb er aangebeld en er werd niet open gedaan. Dan is het na 3 keer ook wel klaar voor mij hoor. Bezorger had trouwens wel een briefje in de bus gedaan, ze hadden alleen geen zin gehad om het op te halen(hun eigen woorden)

2 likes

Ik volg Titia Hoogendoorn op insta en zij heeft nu al een paar keer een zakje kots (zo lijkt het althans) in haar achtertuin gegooid gekregen?? Fucking weird :fearful:

Ja al denk ik eerder saus aan de substantie te zien, maar echt heel gek ja!

1 like

Mijn overbuurvrouw heeft mentale problemen, is soms een periode opgenomen en dan weer thuis. Maar als ze thuis is, doet ze dus heel rare dingen. Legt allerlei spullen op straat, loopt continu op haar raam te bonken en te gluren naar iedereen (vinden mijn kinderen doodeng) probeert bij de ah bezorger boodschappen af te pakken etc. Nu zijn er allemaal plantjes uit onze boomspiegel getrokken (tuintje wat we om de boom voor onze deur gemaakt hebben) en ik weet gewoon bijna zeker dat zij het heeft gedaan, maar niet zeker genoeg om tegen haar te zeggen dat ze er mee op moet houden… vind het natuurlijk ook enorm sneu voor haar, maar ondertussen word ik langzaam gek van dat mens

Ik schrik echt van zo’n reactie. Het is een hele vervelende situatie voor de buurt, maar ook voor die buurvrouw… Vind het heel ongepast om iemand met mentale problemen als ‘gek’ te bestempelen.

16 likes

Misschien keer contact opnemen met de wijkagent als ze weer ernstig in de war op straat loopt?

1 like

Ik zie haar nooit buiten (gelukkig want haar gedrag is echt heel onvoorspelbaar vind ik) maar kan de wijkagent misschien zowiezo wel benaderen!

Echt doen hoor, misschien heeft de hulpverlening ook geen zicht op hoe haar problematiek is of is als ze thuis is. Dus je kunt haar hier ook mee helpen.