Klopt, maar had er ook bij gezet dat het niet mijn favoriete buren waren. Voor de andere zou ik het wel doen.
Ik denk dat een gesprek geen zin heeft. De vorige keer heeft mijn man het gedaan en toen begon ze alleen maar over barbies die geen onderbroek aan hadden etc. Ik ga voor nu gewoon geen plantjes meer in dat stukje zetten. Een buurvrouw verderop gaat contact opnemen met de hulpverleners van die vrouw. Maar die gaf aan dat dit helaas al een aantal jaar zo gaat: opname en dan weer thuis tot het weer ontspoort.
Ik snap dat het een grapje is, ik zeg alleen dat ik het ongepast vind.
Hoe luid zijn jullie?
Mijn bovenburen hoorden me wel toen ik nog in een flat woonde en ik was gemiddeld tot iets boven gemiddeld luid.
Haha ik vind het moeilijk om in te beelden hoe luid dat kraken dan is. Denk dat het allemaal reuze meevalt! Zolang je niks van je buren erover hoort, zou ik me niet te druk maken.
Maar ik wil wel bij je buren op visite en dan kun jij krikken. Dan rapporteer ik daarna mijn bevindingen.
Ik hoor mijn bovenburen wel, maar dat is vooral omdat zijn bed zo kraakt (ik hoor het al als hij zich alleen maar omdraait⊠ik snap echt niet dat het hem zelf niet stoort en niet gewoon een nieuw bed of lattenbodem koopt. Een bed hóeft echt niet te kraken als je het mij vraagt). Dus ja, dat ritmische gekraak is onmiskenbaar en heel irritant. En durf er dus ook niet wat van te zeggen want awkward (en hij is al niet heel benaderbaar als buur). Ik mis de tijd dat hij nog gewoon vrijgezel was:)
Ik woon nu in een flat en ik hoor eigenlijk alles van de bovenburen en niks van andere buren. Dus ja, hoor haar seksen en kan bijna precies volgen hoe of wat. Persoonlijk denk ik wel dat mijn bovenbuur luid is.
Toen ik nog in een flat woonde hoorde ik het ook.
Maar waren hele oude flats met dunne muren.
Ik hoorde vooral bed bonken tegen de muur.
Als het bed licht kraakt valt het denk ik wel mee, hangt ook een beetje van de staat van de flat af! Ik woonde in een appartementencomplex uit 2007 en daar hoorde ik helemaal niets, heel af en toe de muziek van de buurvrouw als ze aan het stofzuigen was (want dan moest de muziek boven de stofzuiger uitkomen). En seks hoorde ik alleen als we in bed lagen en de buren hun raam open hadden staan, maar dat kwam dan ook door het âgeschreeuwâ en niet door het bed haha.
Bij ons mag je na 22:00 niet voor overlast zorgen en daar valt met een ladder slepen wel onder voor mij. Wat ik me ook afvraag: voldoet haar vloerisolatie wel? Mss kan daar nog iets op gewonnen worden? Maarja als zij natuurlijk met hakken aan midden in de nacht alles op de grond laat tyfen ga je het sowieso horen. Mss kan ze eens een andere kamer opruimen die niet boven jouw slaapkamer is.
Je kan dit prima aangeven hoor. Onze oude buren hadden een periode dat ze precies om 23:00 uur gingen stofzuigen. Niet super vervelend, maar ik kon er niet door slapen omdat ze ook steeds tegen de muur aan bonkte. We hebben toen toch gevraagd of dat op een ander moment konden doen en dat was natuurlijk prima. Ze hadden zelf niet door dat we het zo goed kunnen horen.
Dit herken ik heel erg van mezelf. Het heeft mij echt zo erg geholpen me niet meer te hyperfocussen op leefgeluiden. Misschien wil je dit niet horen (wilde ik ook jaren niet van mn vriend), maar is bij mij uiteindelijk wel âde trucâ geweest. Is het niet de buurvrouw dan is het straks wel weer iemand of iets anders, enige waar je controle over hebt is hoe je er zelf mee omgaat.
Ondanks dat kan je natuurlijk best even langs gaan om te vragen of ze op een ander moment wilt opruimen.
Maar als die buurvrouw gewoon wat rommelt in haar huis en bijv haar spullen bij elkaar raapt om naar bed te gaan, kan je dat dan wegzetten als overlast? Snap dat je er last van hebt maar vind elke avond zo laat stofzuigen wel iets anders dan iemand die denkt gehoorloos naar bed te gaan bijv. Ik zou gewoon eens aanbellen en aangeven dat je dat altijd hoort, wie weet heeft ze inderdaad een goedkope ondervloer in de slaapkamer of is er een andere makkelijke oplossing. Vind m wel lastig omdat ik uit het bericht nou niet haal dat ze om 12 echt waanzinnig onacceptabele dingen doet zoals stofzuigen?
Het werkt denk ik een beetje twee kanten op, ik ben het met je eens dat je gewoon je ding moet kunnen doen als het niet te veel herrie maakt. Maar stel dat mijn buren er last van hebben dat ik voor het slapen gaan nog aan het rommelen ben zou ik dat wel willen weten, want dan kan ik er om denken. Om 12 uur zullen de meeste mensen ook wel in bed liggen, dus ook al zijn de geluiden niet zo hard kan ik het me wel voorstellen dat je er dan last van hebt. Stel dat dit om 21:30 uur was zou ik er ook niets van zeggen.
Ja eens hoor, maar hierboven werden dingen aangehaald zoals stofzuigen om 11 uur, met hakken door het huis midden in de nacht. Dat vind ik wel een ander soort overlast dan wat ezw beschreef.
Zo zielig
Anders stamp je ff nog harder?! Lijkt alsof ze de bank optillen en laten vallen.
Mijn auto staat gelukkig naast deze droeftoeter. Die man parkeert echt altijd zo debiel.
Auto links is trouwens die âprivĂ©â parkeerplaats van de buurvrouw van mijn ouders die ze zich toegeĂ«igend heeft met een zelfgemaakt bordje. Blijft ook een ergernis, hoopte stiekem dat iemand het bordje op zou blazen met oud en nieuw.
Gewoon een keer snachts âopruimenâ ikv een duurzaamheidsactie in de buurt? Voorkomen dat het afval gaat rondzweven?