Burenergernissen (Deel 1)

Hehe ok ik snap wel dat je dat met alle goede bedoelingen zou zeggen, maar ik zou me wel wat lullig en opgelaten voelen als ik dan met chocolaatjes en al weer naar m’n eigen huis terug loop. Maar dat zegt misschien gewoon alleen maar iets over mij.

38 likes

Heel herkenbaar, haha. Ik zou me ook echt rot voelen. Hoewel ik echt 100% zeker weet dat ik ook zoiets zou zeggen zoals “Lief maar dat had niet gehoeven hoor” maar dan neemt de vreetzak in mij het toch wel aan na 3 seconden😂

4 likes

Nee sorry, dat zou ik gewoon niet doen. Dat zit me gewoon niet goed. Als ik in zo’n situatie zou zitten zou ik het niet eerlijk vinden om het aan te nemen. Mijn buur verdient het gewoon meer dan.
Het is niet alsof ik in haar gezicht tegen haar ga snauwen dat ik “die chocola niet mot”. Ze hoeft ook niet meters met een enorme Willy Wonka reep en rode letters op haar voorhoofd door een drukke straat te lopen.

Edit: Ik weet dat ik door mijn autisme er misschien ook anders in sta dan anderen. Alles wat ik niet verdien hoef ik gewoon niet en neem ik niet aan

4 likes

Ik lees nu je laatste alinea, dan snap ik je beter.

Maar ik zou de chcocolaatjes wel aannemen als ik jou was, het is juist beleefd en netjes om dat wel te doen wanneer iemand dat speciaal aanbiedt.

Haha lekker hypothetisch

7 likes

Als je buren niet wakker worden van hun wekker maar jij wel :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

22 likes

Herkenbaar!! Ik hoor mijn buren ook nooit praten, maar die trilling van hun wekker hoor ik wel :flushed:

2 likes

Ja irritant geluid he?

Ik woon in een appartementencomplex en ik denk dat ik minstens één keer per week een uitgebreid ontbijt of lunch van m’n buurman ruik. Heel vaak is dat bacon in de ochtend maar vandaag rook het echt als het kaas-uistokbroodje dat ik vroeger altijd op de middelbare school at… Nostalgie maar weet niet of ik het nou lekker of vies vond ruiken :thinking:

2 likes

Haha hierboven gaat het over windgongen…
Ik heb heel veel last van mijn buren omdat zij altijd schreeuwen, keihard facetimen, zij echt niet kan opvoeden, ze honden hebben die constant aanslaan en ze nooit eens een dagje weg gaan.
Ze zitten de hele zomer in de tuin te roken waardoor wij de hele zomer binnen hebben gezeten om geen last te hebben van het geschreeuw en de rook… toen zij op vakantie waren hebben we echt zitten huilen in de tuin om te genieten van de heerlijke stilte en het zachte gekeuvel van de andere buren.

Toen zei m’n broertje voor de grap: hang heel veel windgongen op. En dat heb ik gedaan.
Het geluid van wraak. Weet niet eens of zij het irritant vinden maar kan me bijna niet voorstellen van niet.

66 likes

Ik denk dat menig persoon het geluid van windgongen zal prefereren boven chronisch geschreeuw.

4 likes

en hondengeblaf en babygehuil/schreeuw in constante afwisseling

mijn windgongen zijn zo zennnnn

1 like

Hahaha eigenlijk wil ik dit ook doen maar dan moet ik me zelf ook ergeren aan dat ding. Maar ik kan in de zomer niet eens op mijn balkon zitten omdat de buren de hele dag door luide muziek draaien en roken.

Ik hoop voor je dat ze zich er vet aan ergeren, sommige mensen verdienen het echt om door dat ongemak te gaan.

1 like

nou ik kan je vertellen, het helpt voor geen meter. zou eerder een windkanon op hun richten ofzo

Vanochtend vroeg vond een van mijn buren het nodig om tegen een andere buur (zij buiten, die ander binnen) te skreeuwen dat ze al voor de tweede keer op pad was met haar hondje omdat hij DIARREE HEEFT, WATERDUN!!! Weer lekker wakker geworden dus :+1:

15 likes

Stampertje is ipv boven mijn hoofd aan het stampen in het trappen huis aan het stampen. Hij is in een uur tijd al 8x de trap afgestampt naar buiten, met de voordeur gesmeten en dan weer terug. Ik ben nu wel even blij met de avond klok die zo in gaat :sweat_smile: Of nog beter dat hij gewoon stopt want tijdens het typen gaat hij nu weer naar beneden :roll_eyes:

Tggggg nu hebben de nieuwe buren hun kinderwagen opgevouwen in het trappenhuis gelegd, niet eens op hun verdieping. Ik vind dat echt aso. Er liggen/hangen veel spullen van mijn onderbuurvrouw op de gang maar wij hebben allebei mega kleine huizen zonder opslag. Zij hebben gewoon twee verdiepingen, het is niet ons probleem dat je met een klein kind op de derde verdieping gaat wonen. Sleep dat ding maar gewoon mee. Misschien denk ik er anders over als ze nou eens kennis kwamen maken maar nu vind ik ze alleen maar irritanter en irritanter. En nee ik ga nog geen moeite doen om kennis te maken, zij zijn hier komen wonen.

9 likes

Ik wil graag een burenergernissentopic zonder omg reacties.

@Itsu ja dit had ik ook allemaal wel bedacht maar neemt niet weg dat ik me er aan erger.

3 likes

Nou vind ik wel? Dan moet je daar maar gewoon niet gaan wonen met je kind toch… je kunt er toch niet zomaar vanuit gaan dat het oke is om dat in een openbare ruimte te plaatsen. Helemaal zonder even wat communicatie met je medebewoners. Wat @Banananana nog het meest irriteert van alles volgens mij

19 likes

Huis stond te koop voor vijf ton. Aan het budget heeft het niet gelegen

6 likes

Als andere mensen ook van alles in het trappenhuis hebben staan, vind ik het niet gek dat je dan uit praktisch oogpunt er wat bij zet. Dan zou ik ook aannemen dat dat oké is.

2 likes