Letterlijk voor het eerst in mijn leven dat ik een ‘buren’ ergernis heb. Ik woon heel erg afgelgen en in the middle of nowhere maar sinds een paar weken wonen er nieuwe mensen in de omgeving (en die wonen echt een ruim 500 meter verderop) met honden die de hele dag en nacht in een kennel buiten zitten. Die honden beginnen rond 5 uur in de ochtend te blaffen en dat gaat door tot ongeveer 8 uur. Dat galmt echt zo belachelijk hard door dat het net is of het naast me is. Ik slaap met het raam open en als ik deze dicht doe hoor ik t niet echt meer dus een echte belemmering kan ik t niet noemen, ookal vind ik t wel irritant.
Wat ik me vooral afvraag is hoe kunnen die mensen zelf dat ok vinden, tenzij ze zo vroeg weggaan voor werk en t niet doorhebben, en hoeveel last hebben de mensen ervan die nog dichterbij wonen? Dat wil zeggen de 4/5 huizen die zich in de straal bevinden lol.
Oh dat is echt mijn nachtmerrie, als ik dan helemaal afgelegen ergens ga wonen en dan alsnog last van mijn buren hebben
Huh, hoe is die man zelf uit zn auto gekomen?
Edit: kan natuurlijk ook dat die citroen naast de vw is gaan staan (wat ik dus echt niet zou vertrouwen als iemand zo parkeert…heb je straks schade)
Die linker heeft droge grond dus stond er al voor de regen begon. Dus ja, dit is een mysterie.
Ohja, slim! Dan moet hij wel via de passagierskant eruit zijn gegaan
(Ik weet dat het voor de buren zelf ook kut is en ik ga zeker niet bij ze langs om hierover te klagen)
Maar jeeetje wat een krijsbaby hebben zij zeg, niet normaal. Hoor het wel vaker maar gisteravond was echt heel luid. Gelukkig was het met oordopjes wel te doen
Boven ons is gisteren een verbouwing gestart die 3 maanden gaat duren. Ik snap dat dat soort dingen door moeten gaan maar het is wel echt intens kut met thuiswerken
In de kleine kans dat je mijn buurvrouw bent hoef je je niet te schamen haha, ik ben me er ook van bewust dat ouders het ook niet kunnen helpen. Maar ik weet ook niet eens hoe mijn buren eruit zien
@Willem Hahaha ik zou daar ook zoooo geen zin in hebben om onverwachts bij iemand te komen eten, vooral als ze het zo raar vragen. Zul je ook zien dat het van die mensen zijn die denken dat kip vegetarisch is
heel eerlijk: ik vind je toon echt een beetje gemeen en onnodig haha ik lees alleen dat ze misschien een beetje moeite hebben met contact leggen, een manier zoals jij voor ogen ziet, en dan doen ze het op hun eigen manier die misschien voor jou bi-zar overkomt (zo lees ik dat uit je toon een beetje) en dan is het nog niet goed
lief dat ze vega hebben gekookt
en met dat spraakbericht ook, waarom meteen zo’n reactie? miss zag die man jullie echt niet op dat moment of besefte hij het een paar seconden later, wat ik zelf regelmatig heb lol
het enige wat ik wel ook irri zou vinden is dat geeltje op de auto en de piet reactie
ik had het ook niet over het eerste stukje met eten, maar dat ze bij de 2e keer wel vega hebben gekookt, blijkbaar toch rekening gehouden met jouw wens. ik zou daar wel bij stil hebben gestaan ipv geïrriteerd. dat helpt ook voor jezelf zegmaar
je hoeft er ook niet om te popelen hoor, dat is je goed recht, maar ik kon me gewoon niet vinden in je indd best wel ‘bitchy’ gedachtes over alle dingetjes die ze deden. maar ik snap het als het een opeenstapeling van ergernissen is.
ja ik kan me dat wel voorstellen dat mensen dat hebben! ik zie het anders denk ik haha, ik zie er dan eerder de moeite/vriendelijkheid vanuit die mensen in (dat ze daaraan hebben gedacht) ipv eerst irritatie
Kleine update mbt mijn overbuurvrouw: de politie wordt nu door ons en de buurtgenoten steeds op de hoogste gesteld als ze overlast veroorzaakt of rare dingen doet. Dus die zijn op de hoogte, maar volgens mij kunnen zij ook maar beperkt iets doen. Vraag me af hoe veel erger het nog moet worden… wij hebben nu van dat folie op het raam geplakt zodat we haar niet zien iedere keer als we uit het raam kijken (dan gaat ze namelijk op de ramen bonken etc) een buurvrouw vertelde dat dit al meer dan 10 (!) Jaar speelt met die mevrouw
Ik denk dat je kan vragen of ze hulpverlening willen aanvragen of een wet verplichte ggz aanvraag willen doen.
Deze vrouw had al hulpverlening toch?
Wat je hier over haar schrijft lijkt ze geen gevaar voor zichzelf of anderen, alleen heel vervelend. Daar kun je echt heel weinig mee (helaas voor jullie).
Blijven melden lijkt me goed, woont ze in een huur- of een koophuis? Een verhuurder zou eventueel nog kunnen ingrijpen, maar ook dat is heel moeilijk als ze wel gewoon netjes de huur betaalt enzo.
Ik had ooit een maffe buurman waar we veel last van hadden en die is pas uit huis gezet toen hij de houten vloer van zijn woning in brand had gestoken (en daarmee zichzelf en de rest van het gebouw in levensgevaar had gebracht).
Ja klopt, het is vooral vervelend (dingen stukmaken etc) en beperkt gevaarlijk voor zichzelf (schaar in stoppenkast prikken was het laatste) en ze krijgt idd volgens mij al hulp, ze is ook af en toe opgenomen. Als buur vind ik het rot maar voor die mevrouw vind ik dit vooral ook geen fijn leven.
Wij rijden of lopen nu regelmatig nog een extra rondje door de wijk als we zien dat ze buiten is, want de kinderen vinden haar dood eng en ze zegt echt rare dingen
Mijn buren kijken de livestream vval. Fijn dat ze keihard meezingen.
Ze zingen veel vaker en vaak tot last, maar dat is niet heftig met mee stampen.
moet kunnen op een zaterdagavond toch?
Als je het al weken hoort en ook door de week is het zeer vervelend. Nu met vval wat harder.
En om het er maar weer in te gooien, er moeten ook mensen werken morgen
De buren 2 appartementen boven ons dansen de horlepiep en schreeuwen met liedjes mee alsof hun leven er vanaf hangt… we kunnen letterlijk verstaan wat ze zeggen/schreeuwen en zingen… ik vraag me af hoe de buren tussen ons in niet gek worden…
Vind het eigenlijk wel bizar dat mensen die zoveel overlast veroorzaken gewoon in een normale buurt moeten blijven wonen.
Lijkt me echt beter voor iedereen om die mensen af te zonderen ergens waar ze niet zoveel overlast veroorzaken. Lees dat echt vaak dat er allerlei gekkies buren terroriseren maar zolang het niet te gevaarlijk is moet het allemaal maar kunnen.
Vind dat de prioriteit echt aan de buurt gegeven moet worden en niet aan 1 gestoord individu.