Burenergernissen (Deel 1)

@Banananana maar wat ik niet snap is, waarom je zelf die buren niet gewoon welkom gaat heten? Zij hebben het waarschijnlijk druk met de verhuizing en een goede burenrelatie komt van beide kanten. En om nou petty te gaan doen omdat jij wil dat zij naar jou komen, is gewoon kinderachtig. Als je beetje chill met je buren wil zijn, ga naar hen toe, heet ze welkom en klaar. Scheelt een hoop drama om niks.

12 likes

Sorry petty doen? Ik doe dus niks. Ik heb het alleen hier gezet. Zij hebben heeeeelemaal niks nada noppes gemerkt van mijn ergernis. Hoe vaak moet ik dit nog zeggen.

Ben hier nu wel een beetje overheen hoor, wat een onzingezeik.

En voor iedereen die het intersseert: ik ben allang naar ze toegegaan om hallo te zeggen en heb niks gezegd over de kinderwagen. Misschien moeilijk te geloven aangezien ik zo intolerant ben maar het is toch echt zo.

3 likes

Je kunt 100 redenen bedenken voor bepaalde dingen die voor jou heel handig zijn maar stel iedereen uit jouw gebouw zou dit gedaan hebben, dan ging dat niet want dan kon je niet meer naar buiten of binnen. Ik persoonlijk vind het dus een beetje egoĆÆstisch om dit soort dingen te doen omdat het voor jou/jullie handiger is.

3 likes

Mijn buren zijn (niet overdreven) al 15 jaar bezig met hun verbouwing en nu zitten ze weer even in een werkperiode blijkt. Snap dat als je overdag werkt dat het dan 's avonds moet maar ik wil rust na het avondeten haha. Hopelijk gaan ze niet tot mega laat door vanavond

Dat is vind ik een beetje een onrealistische gedachte tbh. En de vergelijking met een garagebox niet echt treffend want dan ben je andere niet tot last met de items waar je geen plek voor hebt in je huis.

Ik woon gelukkig niet meer op een plek waar ik ruimtes deel met mensen want ik zou alles irritant vinden en zou er ook werk van maken dat dat weg gehaald word.

3 likes

Ja ach ik snap alle tegenargumenten maar bijv @Karl_Lagerfeld jij zegt als iedereen dat doet dan… nou dan gaan we met elkaar in gesprek over hoe en wat. Als alle buren goede redenen hebben om een paar keer per week een paar uur daar iets te stallen omdat ā€˜t handig is dan kom je er vast wel uit.

Ik heb zelf ooit gezeik gehad met buren waar niet mee te redeneren viel, die je bedreigde je naar beneden te gooien terwijl je met je baby bovenaan de trap stond etc en je echt bang was, dus daarom vind ik zelf dit soort dingen gewoon echt te klein om daar ergernis over te hebben. Dus sta ik er luchtiger in, als die oude buurvrouw nou dr rollater in de gang wil laten staan, dat gezin de kinderwagen even, die jonge yup z’n racefiets (niet allemaal tegelijk). Wat boeit dat nou. Ik ben blij dat ik tussen gewone mensen woont die je niet bedreigen.
Maar uiteraard is dit het burenergernissen topic en worden er ergernissen gepost, heel begrijpelijk en ik heb zelf ook wel ergernissen nu van mn stampende bovenburen of luide studenten, maar ik tolereer veel omdat ik blij ben tussen normale mensen te wonen.

Ja ik ben iemand die me heel snel irriteert aan minuscule dingen :joy: dus ja knap als je er zo in kan staan. Maar heb verder ook nooit zoiets heftigs meegemaakt met buren dus misschien dat ik die kleine irritaties daarom niet kan relativeren

1 like

Ja, Ik begrijp echt wel veel ergernissen hier hoor, en vind dit ook een leuk topic om mee te lezen :slight_smile: maar denk indd dat mijn grens aardig opgerekt is toen door die kutburen. Ik en mn man zeggen het ook steeds als we wat overlast hebben van iemand: ā€œAch ja, tenminste geen Van Houtens!ā€ (fictieve naam)

1 like

Wij hebben ons ook proberen voor te stellen aan de buren maar die deden de deur niet open. Ook prima als je geen contact wil, maar ga dan niet als een freaking aso op de muren lopen bonken wanneer mijn kinderen in de woonkamer rondlopen. Zoals mr. Visser altijd zegt je kunt geen absolute stilte wensen van je buren

1 like

In mijn ervaring kun je nooit iets over kinderen of ouders zeggen zonder de volle laag te krijgen (niet alleen hier maar overal in de maatschappij).

Ik zou het ook fucking irritant vinden als je buren zo doen

9 likes

Zou het een mogelijkheid zijn om eerst nog een keer met ze te gaan praten dat jullie echt vinden dat ze teveel overlast veroorzaken? Maar dan dus op een rustig moment overdag ipv tijdens de overlast. Als een soort laatste waarschuwing en eventueel dan ook zeggen dat jullie het anders bij de huisbaas zullen gaan melden als het niet vermindert. Als het daarna nog een keer gebeurt wel gewoon de huisbaas mailen.

Vind het aan de ene kant nog wel aardig om ze een soort laatste waarschuwing te geven, vindt de huisbaas inlichten toch best een zwaar middel. Aan de andere kant zijn jullie natuurlijk al een aantal keer langs geweest dus zouden ze al wel in de gaten moeten hebben dat ze overlast veroorzaken.

Zorgen ze trouwens voor zoveel overlast met alleen de bewoners of hebben ze nog feestjes met gasten nu in Coronatijd? Want als dat zo is dan zou ik een stuk minder coulant zijn.

Tldr: Zou het niet gek vinden als je de huisbaas mailt, zou zelf misschien eerst op een rustig moment nog langsgaan en een soort laatste waarschuwing geven.

6 likes

Wat super vervelend! Ik heb op huisbaas mailen gestemd maar ik zou inderdaad eerst even langs gaan op een rustig moment.

———-

Mijn aso buren naast mij hebben voor de 2e week weer een feestje :face_with_symbols_over_mouth: Ze zijn nu zo ā€˜slim’ om de muziek niet keihard aan te hebben maar het geskreeuw en gegil is ook super irritant. Het meisje dat keihard gil-lacht is er ook weer :sob: Ik wilde op tijd slapen maar dat gaat hem niet worden zo.

1 like

Heb je uiteindelijk aangebeld?

Ik heb geen leed te delen maar iets liefs: mijn buren hebben gisteren vanaf m’n voordeur tot aan de straat gestrooid, zonder het te vragen. Gewoon gedaan. Echt lief!

30 likes

Wat asociaal zeg. Ik had echt de politie gebeld.

9 likes

Dit klinkt echt precies als mijn oude buren. Mijn vriend ging destijds klagen, maar ze stonden op het balkon. Hij belt aan de straat aan, hoor ik ze op het balkon zeggen: ā€œZijn dat de buren??? Ik ga echt niet open doen hooorrrrrrrrrā€ giegel giegel lach lach.

Meid doe niet zo fucking kinderachtig. Uiteindelijk maar vanaf het balkon naar ze geschreeuwd dat ze op moesten houden. Week later stond iemand anders te schreeuwen dat ze stiller moesten zijn. Het veranderde weinig helaas.

4 likes

Zeer onredelijke ergernis incoming;

Bij mij in de straat is onlangs een piepklein appartement (beganegrond) verkocht. Er is flink aan geklust en ik erger mij er onredelijk veel aan dat de uiteindelijke bewoner NOOIT haar hippe luxaflex open heeft.
IK WIL ZIEN HOE HET ER NU UITZIET BUURVROUW! :rage:

59 likes

Ik stem ā€˜nee’ omdat ik het nog te vroeg vind, eerst even praten zoals @Sundance zegt lijkt me een grotere kans van slagen hebben. Mocht dat niet helpen, dan zou ik zeker mailen!

Het is wel een beetje apart om aan te bellen en te vragen of je binnen mag kijken he? :joy: :innocent: Maar ik zou hetzelfde hebben haha.

1 like

Ik vind het al irritant als ik door de buurt loop en mensen hebben raambekleding en ik hun interieur niet kan zien, haha. Dit zou ik dus helemaal stom vinden.

9 likes

Ik vind het zo jammer dat je niet gewoon bij een random huis kan aanbellen om te vragen of je ff binnen mag kijken. Vind het altijd zo leuk om te zien hoe mensen hun huis inrichten

7 likes