Burenergernissen (Deel 1)

ja dat lijkt me wel een belangrijk detail haha dat je elkaar enigszins kent

2 likes

De geweldig snuggere bewoners van twee huizen verder hebben water over hun hele stoep, oprit en een stuk van de weg gegooid, dus dat is nu een complete ijsbaan geworden. Ben inmiddels al twee keer bijna op mijn gezicht gegaan en mijn bejaarde buren kunnen/durven helemaal niet naar buiten meer omdat het ook bij hun oprit en stoep is.

We hebben al geprobeerd met strooizout het te laten smelten, maar dat werkt alleen echt goed als er op gelopen wordt en op zo’n dikke ijslaag werkt het sowieso maar heeeeeel langzaam

4 likes

Wat??? Hadden ze warm water over de stoep gegooid om de sneeuw te smelten? En compleet te vergeten dat dat met -6 alsnog meteen bevriest en niet verdampt? Wauw.

2 likes

Zand eroverheen strooien

Ik heb geeeen idee. Zijn sowieso een beetje aparte lui. Het type waar je geen ruzie mee moet maken zeg maar, maar die wel anderen het leven (vaak bewust) zuur maken.

@Madam-Mikmak dat hebben we net erop gedaan, maar is denk ik niet genoeg dus ga morgen nog een laag gooien als ik de zak zand kan vinden.

Misschien totaal niet netjes om te zeggen; maar een van de enige leuke dingen aan het hele corona gebeuren is dat de sportschool naast ons dicht is. Wat een rust :heart:
Ik hoor eindelijk geen gewichten meer vallen.

Ik voel me echt 80 dat ik hier zo van geniet.

45 likes

Man en ik zitten al een half uur te janken op de bank. Onze kutbuurman is met zijn auto in de berg sneeuw gereden die op het parkeervak ligt. Hij is nu al een half uur bezig met buurvrouw en een kinderschep die je normaal gebruikt op het strand die auto aan het uitgraven. Buurvrouw achter het stuur zonder een rijbewijs die bijna de motor opblaast. We zitten echt te gieren op de bank hahaha. Bij elke dot gas graaft de auto zich alleen maar dieper in. Echt geweldig dit :joy:.

59 likes

Dat de appie bezorger gisteren net kwam toen mijn bejaarde buurvrouw ook in het trappenhuis liep en ze het niet kon nalaten om uit te roepen: “Nouuuu wat een luxe zeg, toe maar!!! Ik haal mijn boodschappen gewoon lekker zelf!”

Nou en ik niet Gerda, hou gewoon je klep.

73 likes

Haha jezus wat een troela

1 like

Gerda kan gewoon niet tegen de nieuwe digitale wereld waar je dingen online kan bestellen.

5 likes

In het appartement hiernaast zitten internationale studenten, al jaren eigenlijk, elk studiejaar weer anderen. Nu hebben wij een hoekje in de keuken waar het wat iets verder de muur in gaat zeg maar, daar staat de wasmachine, en daar grenst het met een soort dunnere muur aan die buren. Dat is op een of andere manier niet helemaal goed geïsoleerd want daar komen soms etensgeuren oid van hun huis doorheen. Nou prima, zullen zij ook wel hebben, is allemaal oude meuk hier. Maar nu zitten er een aantal studenten in die heel vaak blowen in de keuken (paar keer per week) en dan komt die geur erdoorheen. Nu vond ik dat niet een enorme ramp want ik vind die geur niet zo vervelend, maar sinds het kouder is geworden komt er ook een hele vieze stank doorheen. Ze roken en blowen dus in die keuken, maar het lijkt er ook op alsof ze nooit schoonmaken? Ik ruik dezelfde geur ook een beetje in de gang bij hun voordeur maar er komt nu ook elke keer een walm als ik langs mn wasmachine loop. Echt een héle vieze muffige geur die ik ook niet kan plaatsen, ik dacht eerst zelfs dat er misschien een rooie muis of rat ofzo achter mn wasmachine lag maar het komt gewoon van hun huis :nauseated_face: :nauseated_face: ik hoop dat het snel wat warmer weer wordt en ze weer gaan luchten (of pls maak je huis eens schoon).

1 like

Iewl! Zijn je buren wel nog allemaal in leven?

13 likes

Oei, zouden ze misschien hun asbak binnen laten staan? Dat je dat ruikt? Heb je een nummer van ze? Misschien subtiel appen dat je geen problemen hebt met blowen maar of ze iets beter kunnen ventileren omdat de lucht zo lang blijft hangen?

1 like

Je hebt luxe paarden en werkpaarden, Gerda :relieved:

11 likes

Normaal erger ik me dus zoooo aan de parkeerkunsten van mijn buren, zovaak staan mensen op de streep of staan ze zo dichtbij mijn auto. Maar nu alle vakken ondergesneeuwd zijn kan iedereen ineens wel recht en met voldoende afstand parkeren :thumbsup:

8 likes

Ik heb een burenergernis die helemaal nergens op slaat, maar doordat er brand geweest is bij mijn bovenburen door ietwat onhandige actie van de bewoners, hadden wij vanochtend onze 3e lekkage in 2 weken en nog meer schade. Zo klaar mee, had gewoon normaal gedaan, hadden we nu geen shit gehad.

Ik weet dat dit echt een ergernis is die nergens op slaat, maar ik moest hem even van me af schrijven, haha

2 likes

Haha kom in België wonen daar heeft iedereen zn rolluiken enzo dicht. Zo ongezellig en saai??? Mn vriend (belg) vind dat logisch en raar dat je in NL dan minder privacy hebt. Maar een paar plantjes en stukje matglas is toch veel gezelliger. Dan zie je als buitenstaander dat er iemand leeft haha.

1 like

Misschien gamet je bovenbuurvrouw? Herken dit wel van mijn vriend namelijk haha

29 likes

Ik haat mijn buren zo zo erg hè. Ik woon in een bovenwoning uit 1910. Toen we hier kwamen wonen was het altijd rustig om ons heen, maar sinds 2 jaar hebben we zoveel last van de buren hieronder en hiernaast. Ze doen niet altijd iets verkeerd ofzo, maar ze hebben altijd mensen over de vloer incl. geschreeuw en gelach en dat hoor je dus supergoed omdat het slecht geïsoleerd is. En meestal wisselen ze af. Op zo-do hiernaast en vrijdag en zaterdag hieronder sowieso, en soms vaker waardoor er aan beide kanten lawaai is. We hebben er al vaker iets van gezegd, maar dan krijg je gewoon: tja, is nou eenmaal gehorig hè :woman_shrugging:
Extra frustrerend dat wij dit gekocht hebben en dat zij gehuurd zitten en hun huurbazen hier ook niks aandoen. Het maakt me soms zo verdrietig en wanhopig, maar we kunnen op dit moment niet weg hier (financieel gezien).

Ik wil gewoon rust in mijn eigen huis :pensive:

6 likes

Oh nee, dat vind ik juist een hele terechte ergernis :frowning: Kan me voorstellen dat het ook niet helemaal veilig voelt nu? Hopelijk letten ze voortaan wat beter op

Wij kregen in ons vorige appartement lekkages omdat de buren op ons dak liepen om hun eigen dak te fixen, vond ik ook heel vervelend