Burenergernissen (Deel 1)

ja totale horror, daarom wonen we hier ook nog steeds. Niet te doen.

8 likes

Dat doen mijn buurman ook wel eens, en dan altijd het liedje Sail :sob: dan speelt hij ook alleen dat liedje af op volume 100 en daarna doet hij de muziek weer uit, zo irritant.

Wel echt fijn dat hij bijna gaat verhuizen, nu hopen dat je er een normaal type voor terugkrijgt.

1 like

Jezus ik ben nu gewoon al 2 x bij mn buren wezen vragen of ze niet steeds snachts met hun buitendeur kunnen smijten omdat ze elk uur gaat roken snachts.
Welke gek gaat er nou elk uur roken in de nacht en zelfs met -15 vorige week??

helemaal klaar met dit gezeik, echt.

10 likes

Huh dat is echt heel vreemd! Ook inderdaad midden in de nacht. Wat zeiden ze toen je er wat over zei?

1 like

dan maak je de boodschap wel lekker duidelijk. Nadeel, je kan hun geluiden waarschijnlijk nog beter horen

2 likes

Nou de stiefvader deed open. Het is sowieso heel raar, mn buurvrouw is een vrouw van 70+ en haar dochter van rond de 40 woont bij haar in huis en doet niets anders dan roken, roken, roken. Wie gaat er nou elk uur roken in de nacht? Dan ben je echt next level verslaafd. Hoor haar ook altijd keihard hoesten.
Hij zei dat ie het zou doorgeven.
Ik belde aan om 10.30 en toen deed ie open in een tshirt en een boxxershort, helemaal slaperig. :roll_eyes:
Echt super weird vind ik het. Doe normaal.
Ik moet zelf gewoon om 6 uur uit bed en begin dan mn dag maar zij leven echt andersom ofzo. :face_with_monocle::face_with_raised_eyebrow:

Ik heb zelf ook gerookt maar ging er echt niet voor mn bed uit.

1 like

Wow dit klinkt als hele bijzondere mensen!

Ik ben nu bijna gestopt met roken maar zelfs in mijn die hard rook tijd sliep ik gewoon de nacht door :rofl:

1 like

Pfff mijn party buren naast mij zijn weer bezig :sob: Al een uur lang keiharde muziek + een dreunende bass en gegil gelach en gepraat over de muziek heen. Hiervoor was het al vanaf een uur of 4 gegil en gelach. Dit gaat een lange avond worden zo. Ik had mij zo verheugd op een chille avond.

Doet me ineens denken aan mijn eerste huisje. Ik had enorm lawaaierige onderburen. Echt elke avond schreeuwen, muziek en gestamp tot 4 uur s’ nachts. Elke week wel politie bij de deur. Het was echt verschrikkelijk. Op een avond was ik er zo zat van dat ik met m’n dumbbells op de vloer ging slaan. Kwam dat mens er gelijk aan met de vraag waarom ik zijn lawaai maakte. Echt, zo onnozel. Nou even mee in gesprek geweest, had geen zak geholpen. Na een paar maanden waren ze uit huis gezet, alle meubels stonden bij de voordeur, nooit meer wat van gehoord. Man, mijn vlag ging uit hoor!

22 likes

Hoe gaat het met je huizenzoektocht? :sweat_smile: Je was druk op zoek, dacht ik?

2 likes

Jaa klopt! Ik hou echt van amsterdam, de locatie waar ik woon en mijn huis maar door die nieuwe buren naast mij is mijn woongenot een stuk minder :sob: Zelfs stampertje boven mij trek ik beter dan die aso’s hiernaast.

Ik was laatst bij een huis gaan kijken, klopte qua ruimte en locatie maar dat was helaas een bouwval. Nu voor een stuk of 8 huizen op de wachtlijst waarvan ik hoop een beetje hoog/ nummer 1 te eindigen.

1 like

Wat vervelend:( Het schrikt me op WoningNet ook altijd af als er staat ā€˜gehorige woning’ en ā€˜bovenburen’. Je moet echt maar geluk hebben met wat je treft.

Jammer dat het huis waar je bent gaan kijken zo tegenviel… Maar op de wachtlijst voor maarliefst acht huizen klinkt wel veelbelovend!

1 like

Ja als ik dat nu zie dan reageer ik niet eens meer. Ik ben in Amsterdam geboren en getogen dus leef geluiden van mensen ben ik gewend/ is niet heel erg.
Maar er is wel een verschil tussen leef geluiden en buren die continue mensen over de vloer hebben, keihard muziek aan hebben en luidruchtig zijn. En waarvan je niet eens weet wie ze zijn omdat ze in het pand naast je wonen dus ook niet ff makkelijk gaat klagen.

Jaaa ik hoop echt snel een nieuw plekje te hebben met ruimte voor een kantoor en een nieuwe omgeving.

4 likes

Jaa en ik heb helemaal geen energie voor dit gedoe en gezeik en ik wil niet aldoor aan moeten bellen omdat ik er last van heb. Ben er zo zat van en heb helemaal geen zin in ruzie. Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal doen, bah. :weary:

1 like

Dit is ook 1 grote frustratie zeg. pff

1 like

Jaa snap ik! Het is ook een soort van goed fatsoen waar je van uit gaat dat iedereen die heeft. Maar blijkbaar is dat voor sommige mensen heel lastig.

3 likes

Precies dat idd!

We hebben nieuwe achterburen en die hebben een dakterras helemaal prima alleen is hun ā€œschuttingā€ nu gedeelte los en lopen ze constant te gluren in onze tuin en missen wij onze privacy…

Het is alleen huur en we hebben geen idee wie de eigenaar is maar wil eigenlijk wel dat ze het gaan fiksen. Is het gek om aan de huurders de contact gegevens te vragen van hun baas of is het logischer om aan hun zelf te vragen om het te repareren?

Lopen ze echt te gluren of is er nu een inkijkje dat jullie niet gewend zijn? In het eerste geval zou ik ze vragen of ze even heel snel normaal willen doen.

2 likes

Even denken hoe ik dit goed uitleg, tegen de balustrade op hun dakterras is een doek gespannen voor onze privacy. Nu is dat doek half geschuurd door alle weersomstandigheden maar is niks meer gedaan. Nu gaan ze precies daar in de opening zitten en lekker naar beneden gluren…

Het is terras zit op de uitbouw van de 1e verdieping dus ze kijken kijken er sowieso vrij makkelijk in. Ik snap best dat ze even in alle tuinen gluren als nieuwe buren maar toch;)

2 likes