Klopt. Heb zelf (mijn moeder) toevallig een zeer ernstige situatie met nare buren meegemaakt (intimidatie) en moesten zelf enorm veel doen/oppakken, via de rechter uiteindelijk. Met sommige personen lukt praten niet. Hulp van politie, gemeente en woningcorporatie (aan die kant betroffen het huurders) Vve (moeder koophuis) was zeer minimaal. Dus helaas kun je daar ook niet teveel van verwachten! Dat ging echt om zware gebeurtenissen
Hier komen ook de wat “onschuldigere” gevallen langs. Etensgeuren bijv
Wel denk ik dat overlast, en tolerantie daarvan over het algemeen hele subjectieve zaken zijn. De ene familie is groot, veel aanloop/geluid. De ander houdt van rust. De een vindt het prima/geen probleem continu harde muziek te horen. De ander vindt alles na 22u irritant.
In je privacy worden geschonden, continu overlast (hoe “minimaal” ook soms) is op lange termijn wel irritant en kan heel ontwrichtend zijn. Sommige mensen houden nu eenmaal heel weinig rekening met anderen.
Ik las wel een en ander over terrassen/balkons en schuttingen net. Daar heb ik te weinig idee bij hoe storend dat kan zijn. Ben Rotterdam gewend met mensen die op elkaars schoot wonen en waarin dat wel okay verliep. Ook hier geldt weer; elke situatie is net weer anders. Wel eens met jou dat stap 1 altijd is: met elkaar overleggen