Dit gebeurt echt. Ik heb 1 keer per jaar een oppasadres voor kennissen die dan 2 weken op vakantie gaan en moet me elke keer weer voorbereiden op de mensen in die buurt die dagenlang in hun tuinstoel zitten om alles mee te maken. Is wel ook een buurt waar je dat wellicht kan verwachten, maar toch blijf ik me erover verbazen.
Ja nou ik vind er wel een wezenlijk verschil in zitten of je gewoon lekker gezel van het zonnetje geniet of zoals jouw voorbeeld. Nu zijn ze niet zĂł extreem maar ik zie de associaties zeker wel en daarom erger ik me er aan. Kan inderdaad ook een beetje met opvoeding te maken hebben. De buren zijn wel altijd overal van op de hoogte. Ze vroeg laatst nog: âkomen je schoonouders nooit langs? Heb ze al een tijd niet meer gezienâ. Ze waren diezelfde middag nog langsgeweest. Naaaah echt bemoei je met jezelfâŠ
Ja ik vind persoonlijk ook dat het niet te veroordelen valt. De mensen die, even kort door de bocht âde hele dag in hun tuin zitten te observerenâ doen dat ook omdat ze wat willen beleven. Het is wat mij betreft vooral hoeveel je je er aan stoort/aandacht aan geeft. Privacy verdient iedereen, maar je hebt blijkbaar iets te verbergen als je je groen en geel ergert aan de overbuurman die af toe op t balkon de boel staat te bekijken.
Nouja hierboven ging het over de regels dat je geen raam/dakterras mag plaatsen dat inbreuk maakt op de privacy van je buren. Buren die de halve dag met aanhang vlakbij je voorraam hangen en naar binnen gluren, vind ik ook een behoorlijke inbreuk op mijn privacy. Misschien wel erger dan zicht hebben op mijn tuin. Ăn je eigen huis moet je je toch zeker op je gemak kunnen voelen.
Het is niet gebruikelijk aan de voorkant een hoge schutting te plaatsen, maar als dit een gewoonte van mijn buren zou zijn, zou die gedachte zeker voorbij komen
Buurman die met 8 man gaat zitten BBQen in de binnentuin. Waarom, why, que?! Lekker knus naast elkaar want het is koud. Ah vuurkorf nummer 2 gaat nu aan. Okay het is gelukkig niet onder mijn raam (hier heb ik jaren last van gehad met de vorige onderburen zodra er zon was, was het tijd voor de vuurkorf en bbq) maar ik heb iets gemist tijdens de persconferentie geloof ik.
Ja er zijn natuurlijk grenzen, en ik ga er ook vanuit dat de meeste ergernissen hier ook die excessen zijn waarbij het oprecht mensen zijn die overlast geven en oprecht zitten te gluren.
Ik heb ook een paar vrienden die constant verhalen hebben over buren die om elke scheet een appje sturen. âIk hoor je op de trap lopen!!â, âJe trekt de WC voor de 5e keer in 2 uur doorâ dat soort gedoe.
Ik denk dan in 1e instantie, waarom heb je uberhaupt je buren als app contact haha, maar je ontkomt er soms niet aan denk ik.
Ik snap je hoor!! Dat gevoel van geen privacy hebben is vervelend plus dat je altijd op je hoede moet zijn. Ik zou dit moeilijk los kunnen laten en me opvreten. Erg hĂš.
Ik denk dat er vooral gewoon ergernissen worden gepost. Excessen, maar ook dingen die je op dat moment gewoon even niet leuk vindt en kwijt wil. Als iemand post ergens last van te hebben, hoeft dat niet meteen te zeggen dat iemand wil dat de buren zich aanpassen of het nodig vindt de buren aan te spreken. Soms wel, maar niet altijd.
Ik heb bijvoorbeeld hier weleens over een exces gepost, maar zou ook best posts kunnen maken over mijn buurvrouw met haar karaokemachine. Ze zingt echt verschrikkelijk vals en hard. Sinds corona is ze nog fanatieker met haar hobby en zit ik regelmatig te werken met vals gezongen Whitney Houston liedjes op de achtergrond. Word er af en toe gek van hahah. Maar iedereen mag een hobby hebben dus zal haar er niet op aanspreken. Als ik dus een rant hierover zou posten zal het dan ook niet nodig zijn mij erop te wijzen dat zij ook haar leven mag leiden, want dat laat ik haar ook lekker doen. Maar een ergernis is het soms wel.
Haha en dat appen met de buren snap ik ook niet zo. Ik heb zelf appcontact met 1 buurvrouw, maar dat is alleen omdat wij een front vormen tegen de agressieve en creep van een buurman die hier ook nog woont. Zou het verschrikkelijk vinden om over elk klein wissewasje een appje te krijgen met daarbij de verwachting dat je je wel even gaan aanpassen aan hun.
Ben het met je eens hoor, daar is dit topic ook voor om je ergernis van t moment te delen en het is kut als je dan âNou stel je niet zo aanâ comments krijgt.
Maar uiteindelijk krijg je natuurlijk wel een beetje een beeld van alle ergernissen bij elkaar en dan zie je wel een patroon en snap ik dat er wat dieper word doorgevraagd.
Dit vooral ja. En door de lockdown + thuiswerken zit je helemaal aan je huis gekluisterd, als alles normaal is krijg je er wat minder van mee. Dat maakt de ergernis ook zeker sterker dan anders. Nu gooi ik de jaloezieĂ«n maar gewoon dicht, dan maar wat minder zonlicht. Maarja ât is wel irritant.
Maar hou het wel een beetje in de gaten want voor je het weet heb je overal bamboe 
Hahaha dat gaat âm niet worden hier helaas. Maar we gaan binnenkort wel meer planten en boompjes in de voortuin zetten om de inkijk te verminderen!
Ik snap dat het irritant het is, maar ik denk dat er nooit een perfect moment is voor een verbouwing, zeker niet met die lockdown die maar blijft duren.
Vervelend, maar is hier ooit een goed moment voor? Het is tijdens kantooruren kut, in het weekend kut, nagenoeg altijd kut.
Als je een goede band hebt evt een drankje erna en het resultaat laten zien?
Dat vonden onze buren toen leuk en je kan opscheppen over hoe mooi het is geworden 
Idd goeie communicatie, als het maar enigszins kan de grote klussen laten samenlopen met als ze niet thuis zijn (kan niet altijd natuurlijk)
daarvoor of daarna een kleinigheidje brengen.
Op tv was er iemand die een dagje flexwerker-plek betaald kreeg door haar buurman (ze had een toets ofzo en kon niet thuis leren) ook heeel sympathiek, maar gaat wel vrij ver natuurlijk
Sowieso lijkt het me een goed idee om ze in te lichten over wat er op de planning staat qua verbouwing en grotere klussen met mogelijk meer geluidsoverlast. Mochten ze thuiswerken, kunnen ze hun agenda waar mogelijk aanpassen dat ze dan niet in vergadering zitten of een andere oplossing bedenken. Toch wel fijner dan opeens geconfronteerd te worden met geluidsoverlast en niet te weten of dit voor een week, twee weken, een maand, ⊠is.
Mijn onderbuur had ik ingelicht toen bvb een nieuwe cv ketel bij mij werd geinstalleerd, en dat heeft zij wel gewaardeerd. Van haar wist ik wel dat zij thuiswerkte en veel telefoongesprekken voert. Mijn bovenbuur lichtte niemand in, maar daar ben ik zelf gaan vragen na geluidsoverlast wat er gaande was en waar ik op moest rekenen. Dat vond ik een beetje jammer, maar ook wel te begrijpen.
Snap ik en tegelijk is het je goed recht om het zo goed mogelijk in orde te maken. Je bent ook afhankelijk van planningen van de bouwvakkers dus de flexibiliteit is hierdoor ook beperkt
en al heel fijn dat je zo vooruit denkt!
Succes met de verbouwing
Snap dat je het heel spannend vind maar komt vast goed, ken in mijn omgeving veel mensen met een echt klushuis en de buren hebben er nagenoeg allemaal begrip voor omdat ze tijdig wisten wanneer de sloop en andere herriemakende klussen waren zodat ze hun werk etc erop konden afstemmen.
Maar had je niet in overleg met je werkgever op kantoor kunnen werken die tijd dan? Dit is best een valide reden om niet thuis te hoeven werken toch?