Hier een ervaringsdeskundige (buren zijn aan het verbouwen). Zoals iedereen al zegt: vooral goed communiceren wanneer de meeste geluidsoverlast te verwachten is. Onze buren zijn in januari gestart met een verbouwing die t/m maart duurt. We zijn van tevoren op de hoogte gebracht (november of december al) dat de verbouwing op de planning stond en ook een telefoonnummer gekregen van de aannemer. Ik had het alleen nog fijner gevonden als ze nog iets meer details hadden gegeven over wanneer we wat kunnen verwachten qua geluidsoverlast. Drie maanden is namelijk een nogal lang tijdsbestek en er zijn dagen geweest dat er zoveel lawaai was van drilboren e.d. dat ik mezelf niet kon horen nadenken en dagen dat er amper overlast is. Als ik van tevoren had geweten op welke dagen er veel overlast te verwachten was had ik misschien nog kunnen regelen dat ik bijv. toch op kantoor mocht werken, maar dat kan alleen voor uitzonderlijke gevallen en niet voor drie maanden lang natuurlijk.
Soms wordt hier ook in het weekend gewerkt en dat vind ik ook wel echt vervelend, maar vooral omdat we daarvan niet op de hoogte zijn en dan kijk je uit naar een rustig weekend na een week vol lawaai en dan zit je op zaterdag wƩƩr in de herrie. Het is nu met al dat thuiswerken gewoon veel lastiger als je buren verbouwen, normaal gesproken had ik er amper wat van gemerkt aangezien ik dan doordeweeks gewoon op mān werk geweest was. Maar goed ik snap ook wel dat er gewoon verbouwd moet worden. Dus ik zou je buren ook goed op de hoogte stellen van wanneer er geklust wordt (doordeweeks, avond, weekend).