Ik denk dat er vooral gewoon ergernissen worden gepost. Excessen, maar ook dingen die je op dat moment gewoon even niet leuk vindt en kwijt wil. Als iemand post ergens last van te hebben, hoeft dat niet meteen te zeggen dat iemand wil dat de buren zich aanpassen of het nodig vindt de buren aan te spreken. Soms wel, maar niet altijd.
Ik heb bijvoorbeeld hier weleens over een exces gepost, maar zou ook best posts kunnen maken over mijn buurvrouw met haar karaokemachine. Ze zingt echt verschrikkelijk vals en hard. Sinds corona is ze nog fanatieker met haar hobby en zit ik regelmatig te werken met vals gezongen Whitney Houston liedjes op de achtergrond. Word er af en toe gek van hahah. Maar iedereen mag een hobby hebben dus zal haar er niet op aanspreken. Als ik dus een rant hierover zou posten zal het dan ook niet nodig zijn mij erop te wijzen dat zij ook haar leven mag leiden, want dat laat ik haar ook lekker doen. Maar een ergernis is het soms wel.
Haha en dat appen met de buren snap ik ook niet zo. Ik heb zelf appcontact met 1 buurvrouw, maar dat is alleen omdat wij een front vormen tegen de agressieve en creep van een buurman die hier ook nog woont. Zou het verschrikkelijk vinden om over elk klein wissewasje een appje te krijgen met daarbij de verwachting dat je je wel even gaan aanpassen aan hun.