Simpel: dat ze haar beloftes nakomt. Ik heb niet om beloftes gevraagd, heb er ook geen groot probleem mee als die kat hier eventueel komt, maar het is vooral haar houding die me stoort. Ze had in plaats van me te kunnen ontlopen (alles potdicht maken, terwijl het 25+ graden is hier) ook het gesprek aan kunnen gaan, en samen met mij kunnen kijken naar een oplossing, hetgeen ik ook heb geopperd. Of zelf een oplossing kunnen vormen.
Tussen ons is er een stuk van pak en beet 30 centimeter waar de kat langs komt, dat eventueel afgezet zou kunnen worden. Ze heeft af en toe planten op haar terras, waarom zet ze dan geen plant neer om een barrière te vormen? Waarom word ik geacht dat te doen, terwijl het haar kat en dus haar verantwoordelijkheid is? Lijkt me een kleine moeite, zeker als je pretendeert dat je niet wil dat de kat hier komt. Ik vind niet dat mijn (en die van vriend en konijn) woongenot hier onder moeten lijden, nog afgezien van de (materiële) schade die ik ondervind.
@papierhier: dat dus. Ik snap dat katten wilde dieren zijn en ze ruimte nodig hebben en ze wellicht lastig op te voeden zijn (I call bs, overigens), maar dat zou niet ten koste moeten gaan van mijn ruimte.