Burenergernissen (Deel 1)

Wow wat asociaal! Je bent toch geen pakketpunt zeg komop.

4 likes

Neem aan dat je de pakketjes ook hebt geweigerd?

1 like

Nee want ik de sukkel vind dat dan weer lullig voor de bezorger. Meestal is ze ook te beroerd om ze op te komen halen maar daarin ga ik nu wel eens dapper in wezen en ze niet langsbrengen.

Oh wauw ik zou ze inderdaad mooi aan huis laten totdat ze ze zelf komt halen hoor. En dan ook direct melden dat dit niet de bedoeling is. Wat asociaal om dat niet even normaal te vragen !?

3 likes

En snap de meerwaarde ook niet. Door mijn werk zit ik vaak aan de telefoon dus zet ook als ik zelf niets verwacht de bel uit. Maar zit me al weer veel te kwaad te maken. Wil best af en toe pakketjes aannemen maar niet op deze manier.

3 likes

Zou haar even aanspreken op het briefje en vragen of het de volgende keer in overleg kan. Mijn moeder was op gegeven moment echt het pakketpunt voor de hele buurt en toen is ze pakketjes gaan weigeren. Lullig voor de bezorger, maar heel de hal stond vol met dingen die na een week een keer gehaald werden. Zo hadden we ook een keer een Hello Fresh box gehad
 die in de koelkast moest
 ja doei, niet gedaan, was de buurman weer boos. Tja, moet je maar gewoon thuis zijn

14 likes

Hier staat soms een Hello Fresh box bij de buren gewoon de hele dag van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat voor de deur. Toen het koud buiten was ging dat nog wel maar ben benieuwd hoe dat straks gaat als het warmer buiten wordt?

10 likes

Mijn onderbuurvrouw heeft dus ook hellofresh maar ze is heel vaak niet thuis. Nu staat er ook zo’n doos voor haar deur. Echt facking irritant, ik neem het niet meer aan. Vind het wel lullig voor de bezorgers maar er komt zo wat iedere dag iets voor haar terwijl ze er 9/10 keer niet is.

6 likes

Zelfde ergernis hier. Heb echt een gekke buurvrouw waar ik een hekel aan heb (en die ik al meermaals heb aangesproken op haar rare gedrag), die heeft gewoon het adres van ons opgegeven voor haar pakketje zonder te vragen?

Heb het uit principe niet aangenomen. Blijf lekker zelf thuis of zorg zelf dat je op tijd je nest uit bent (heb meermaals klachten van aannemers enzo gehad dat zij gewoon in bed lag terwijl ze aan het werk waren in haar slaapkamer enzo, of dat ze gewoon niet open deed voor haar afspraak omdat ze lag te slapen - vandaar deze opmerking :sweat_smile:).

5 likes

Wij hebben bovenburen die regelmatig spullen via marktplaats verkopen en dat dan al klaar leggen op de trap voor de mensen die het op komen halen. Laatst belde er dus iemand bij ons aan ‘Ja ik kom voor de boeken’. Dus ik zeg ‘OkĂ© dan moet je bij de bel hierboven aanbellen’. Zegt diegene: ‘Ja ze hadden gezegd dat het op de trap ligt en ik wel bij de buren aan kon bellen!’ Ik wist van niks en vond dat ook zo raar. Als je het van tevoren even overlegd prima (kennen de buren verder ook niet veel beter dan groeten en sporadisch kort praatje in het trappenhuis), maar ik heb er echt geen zin in dat er onverwachts allerlei mensen bij me aanbellen voor marktplaats deals. Dacht ook en wat nou als die mensen straks niet betaald blijken te hebben ofzo? Sowieso gebeurt het best vaak dat er per ongeluk bij ons aangebeld wordt doordat zij alleen een bordje hebben met zijn naam erop en zij onder haar voornaam (bijv Marieke) spullen verkoopt op marktplaats en mijn naam ook met de M begint en op ons naambordje dus M. Achternaam staat en dat vind ik ook altijd irritant.

5 likes

Kan je ze niet voor haar deur zetten?

1 like

Hier ligt een pakketje al twee weken. Briefje in de bus gedaan en aangebeld. Twijfel om het gewoon in de tuin te gooien of terug te sturen.

1 like

Oh man mijn buren draaien nu echt elke dag keihard muziek en het begint ook gewoon om 10:00 uur 's ochtends al. Hoor het ook overal in huis.

Ja dat ga ik denk ik maar doen. Er komt vaak zo’n ‘oh ik heb geen briefje gehad’ excuus. Maar heb ook voor andere buurvrouw aangenomen en die is het al wel komen halen. Grappige is, ze is heel dik met de buurvrouw links van mij. Daar heb ik ook een pakket van liggen en die komt het ook al niet halen. Terwijl ze hier nu live voor mn raam staan te ouwehoeren.

@Radio ongelooflijk!! Ook al zo brutaal
 En inderdaad zet zelf je wekker.

Wil nu ook mijn bel weer uitzetten maarja dan hoor ik hen ook niet. Dus zo maar voor de deur zetten it is. En dan is het klaar.

Vreselijkâ˜č

2 likes

Oh pakketjes en buren :joy:. Bij mijn werk hadden we een keer een pakket gehad waar de naam van de apotheek op stond. Nou krijgen we veel pakketten dus dat is niet raar. Maar er zaten dus lakens in. En niemand bij ons wist wat het was en voor wie. Wij ergens in de apotheek maar apart gezet.
Komt 6 weken later 1 van de bovenburen voor het pakket. Ja ze had het maar naar ons laten sturen want ze was zelf met vakantie.

1 like

Dan mis je echt een verbinding of 35 in de hersenpan

1 like

& @vaski mijn vriend is bezorger voor Hello Fresh en hij heeft soms in zijn bezorginstructies dat hij het voor de deur moet zetten dus dat kan ook het geval zijn bij die buren dan

Maar bij mij moet iemand de voordeur wel open doen! Dus er wordt altijd aangebeld

Oh dat is dan wel irritant ja.

1 like