Dit lijkt me zo’n lastig gesprek. Hopelijk reageert ie er goed op, succes!
Ik woon in een hofje met nieuwbouwhuizen en niemand heeft opvallende dingen voor zijn huis gezet. Maar nu wonen er sinds twee weken van die rare hippies en die hebben gewoon een enorm houten beeld van twee monniken naast hun deur gezet en van die teiltjes met planten. Woon niet eens dichtbij ze maar die lelijke dingen irriteren me allemaal
Het was sowieso rond 7 uur echt kneiterdruk op straat vond ik (omgeving de Dam). Allemaal studenten in groepen aan het hangen buiten, zag een grote hoeveelheid kratten bier voorbij komen, leek net alsof het een feestdag was.
Haha ja ik zeg nu heel cool dat ik hem ga aanspreken maar vind het wel lastig hoor. Maar als mijn buurman van 2 tot 3 ‘s nachts harde muziek zou draaien waar ik wakker van word had ik ook iets gezegd dus ik vind dat ik hier best wat over mag/kan zeggen.
Ik denk dat ik het gewoon algemeen houd want hij weet dan heus wel waar ik het over heb. Denk gewoon iets van “ik ben een paar keer ‘s nachts wakker geworden door geluidsoverlast. Ik wilde het even melden want misschien heb je niet door dat het vrij gehorig is hier. Kan je er misschien op letten om na 12 uur wat stiller te zijn, thanks”
Zoiets denk ik? En dan sta ik er zo bij:
Twee huizen boven mij wonen nieuwe mensen. Ze lachen en schreeuwen zo hard dat ik het kan horen en er wakker van lig.
Dit heb ik ook gehad! Ik heb toen idd ook nonchalant gezegd dat ik hen best goed kan horen. Toen vroeg hij wat ik dan hoorde Ik heb maar gezegd dat ik kon horen dat ze elkaar heel leuk vinden. Toen snapte hij het wel
Hij deed er verder helemaal niet moeilijk over en heb er daarna geen last meer van gehad. Succes!
Mijn buren zijn sinds 8 uur vanochtend al in de muur naast mijn bed aan het zagen/ schuren/ vijlen / geluid aan het maken en de klusser is aan het fluiten
Ik ben nu al 2 uur aan het wakker worden / weer in slaap aan het vallen maar ik ga maar helemaal vertieft op staan aangezien ze nu beginnen met boren
Omg wat kut, hadden ze dat niet even kunnen laten weten? En waarom op zaterdag? Ik zou ook pissig zijn zeg.
Ze zijn al ruim 2 weken doordeweeks non stop aan het boren etc. Dan ben ik sowieso vroeg wakker maar is het alleen tijdens werk vervelend.
Dit vond ik wel echt kut op mijn uitslaap ochtend. Ik heb niet echt een idee wie er naast mij woont (appartementen in het centrum) en ze zijn ook aso’s die de afgelopen maanden feestjes hebben gegeven. Dus ik denk niet dat het in ze op is gekomen om even de directe buren te waarschuwen.
Ik hoop dat het na vandaag klaar is of dat ik vanmiddag even een tukkie kan doen
Sowieso is het netjes om je buren te informeren als je iets in huis gaat doen wat geluidsoverlast kan veroorzaken, maar die “Waarom op zaterdag”-opmerking snap ik niet echt? Zaterdag is toch best een logische dag om te klussen?
Ik vind zaterdag 8 uur sochtends beginnen minder logisch dan doordeweeks 8 uur sochtends beginnen (zoals ze al 2 weken doen)
In het weekend zou ik het normaal vinden als iemand pas vanaf 9-10 uur met klussen begint.
Een paar huizen verderop woont een echte hobbyklusser. De hele tuin ligt vol met hout en zo. En elk weekend, vooral als het mooi weer is zoals nu, is die man aan het schuren. Urenlang. Ik begrijp echt niet wat er allemaal geschuurd kan worden. Elke weekenddag vrees ik weer voor lawaai en elk weekend is het inderdaad weer raak.
Ik begrijp goed dat er geklust moet worden maar zoveel buren moeten nu elk weekend in zijn lawaai zitten.
Ik weet alleen niet goed of ik er wat van kan zeggen. Het is gruwelijk irritant want ik denk dat hij per dag 5 uur lawaai maakt, maar het is wel overdag en je kan iemand natuurlijk niet verbieden om te klussen… Wat vinden jullie?
Ja op zich wel, maar om dan 8 uur 's ochtends met een muur die grenst aan een slaapkamer bezig te gaan… Ik snap het vanuit die mensen die klussen wel maar ik kan me de frustratie ook heel goed voorstellen.
Ik zou zelf in het weekend niet eerder dan 9/10 uur beginnen.
Sommige mensen zijn zo hard in hun doen en laten! Zo irri, lopen, schreeuwen
Nee, snap ik! Qua tijd is het wel crimineel vroeg in het weekend. Ik dacht dat het om de dag ging die zo werd benoemd
Nee was bij mij echt de ergernis van 2 weken in herrie zitten en dan in het weekend sochtends vroeg beginnen. Het klinkt alsof ze nu klaar zijn dus ik ga zo even een half uurtje slapen
@Karen_Walker wat super irritant! Dat geluid is ook zo vervelend. Begint hij vroeg?
Een paar weken terug zat ik buiten op mijn balkon en knoopte een gesprekje aan met mijn buurman die ook buiten stond. Grootste fout van m’n leven. Hij heeft allemaal trauma’s waar hij me uitgebreid over ging vertellen, en ik kan dan op zo’n moment ook niet zeggen: joe ik ga naar binnen. Net zag ik hem weer en begon hij weer een heel gesprek, of eigenlijk monoloog, over al zijn problemen. Ik durf nu gewoon niet meer normaal op mijn balkon te zitten omdat er een kans is dat hij ook buiten is.
Een tijdje terug heb ik mijn buurvrouw aangesproken omdat ze zich overal mee bemoeide en ik het gevoel had dat ze ons constant in de gaten hield. Ze snapte niet wat in bedoelde en voelde zich nogal aangevallen.
Vanmorgen was ik met iemand in de tuin aan het praten over een bepaald onderwerp. Nu kwam ze net naar me toe en begon door te vragen over dat onderwerp. Aaaaah. Snapt ze nu niet dat ik nou precies dat irritant vind?
Ik durf nu amper in de tuin te praten want ik weet nu dus zeker dat ze mee luistert.
Kon je dit niet aangeven, van nog even terugkomend op het gesprek van laatst… dit is nu eigenlijk precies wat ik bedoelde
Wel goed dat je haar hebt aangesproken de vorige keer!
De vorige keer begon ze een aanval te krijgen met ontzettend veel huilen en boosheid. Ik durfde nu niet meer.