Jij hebt meer geduld dan ik zie ik haha. Ik zou na een keer mijn wasmand offeren al klaar zijn.
Hoi schone was, dit is vieze vloer, succes!
Jij hebt meer geduld dan ik zie ik haha. Ik zou na een keer mijn wasmand offeren al klaar zijn.
Hoi schone was, dit is vieze vloer, succes!
Ja handdoeken enzo gooi ik wel eens op de droger, maar met ondergoed en sokken gaat dat echt niet lukken. Tsja, vind het zo zonde, heeft die droger net gedraaid, wordt alles direct weer smerig.
Maarja nu ligt al mijn schone was wel over mijn bed verspreid omdat ik geen lege wasmand meer had!
Ja had ik ook al aangedacht, maar ik heb van die dure brabantia zakken en had niet zo’n zin er een van op te offeren. Volgende keer dat ik haar zie zal ik wel vragen of ze haar mand er voortaan bij zet, want dit is me nu iets te vaak gebeurd. Zo’n stom iets om je aan te storen!
Ik vind het vooral apart dat ze dit niet even lekker zelf in ziet als ze dus elke keer haar kleding in iemands anders wasmand aantreft
De buren zijn al sinds januari aan het verbouwen, van maandag tm zaterdag. En nu werd ik vanochtend dus om half 10 wakker omdat er geboord werd. Half 10 is natuurlijk niet extreem vroeg maar aangezien de klok een uur terug is voelt het als half 9 en sowieso kut om op de enige dag in de week dat er geen bouwgeluiden zijn hierdoor gewekt te worden.
Kan je het niet op de droger leggen? Ik zou haar even een appje sturen oid want dit lijkt me heel hinderlijk inderdaad.
Update over dit. Ik kom net thuis van een weekendje bij m’n moeder en had drie merci doosjes en een briefje in mijn brievenbus van mijn onderbuurman. Hij had dus over mij geklaagd, maar is er recentelijk achtergekomen dat het om een ander huis gaat.
Snap niet waarom ie niet eerst op onderzoek zelf uitgaat en met de buren in gesprek is gegaan, maar oke ik ben drie doosjes chocola rijker.
Ah netjes dat hij het goedmaakt met chocola ook! Hoop wel dat de woningbouw dat dan ook weet, niet dat er nu onterecht allemaal aantekeningen over jou blijven staan bij hun (als dat zo werkt)?
Ja, ik zat al te twijfelen om ze te contacteren! Misschien dat ik dat maar wel doe inderdaad. Ik heb ook last gehad van m’n bovenburen en dat staat wel in hun dossier.
Ik baal zo enorm van mijn buurvrouw!
Mijn vriend en ik wonen hier sinds november, en dit jaar wil ik dus een moestuintje doen op ons (kleine) terras. Het terras van de buurvrouw is direct tegen de onze aan, met de “toog” doorlopend van haar kant naar de onze. Ze heeft een kat, maar tijdens de eerste kennismaking gaf ze al aan dat zij niet wil dat haar kat bij ons komt, en beloofde ze het in de gaten te houden en tijdig in te grijpen. Niet dus, hè? Ik moet die kat dagelijks bij de deur wegjagen, en vaak liggen mijn planten ook om. Gisteren heb ik planten gezaaid, en vanochtend zag ik dat de kaartjes overal lagen, en er overal gegraven was/kattenpootjes te zien waren. Maak dan geen belofte als je die niet na kan komen!
Tijdens de kennismaking heb ik ook duidelijk aangegeven dat ik het geen enkel probleem vind als de kat de kop om de hoek komt steken, maar ik liever niet heb dat ze hier rondloopt op het terras, ook omdat we een konijn hebben dat buiten mag komen.
Ze ontloopt me nu, en doet zelfs ramen en gordijnen dicht om contact te vermijden. Gisteren heb ik al een briefje in de brievenbus gegooid (heel vriendelijk, met duidelijke uitleg van het probleem, uitleg waarom we het liever niet hebben, uitleg dat er giftige planten staan en ik niet kan garanderen dat ze er niet bij kan (ik doe mijn best, maar er is niet veel ruimte), en de vraag of wij iets kunnen doen om te voorkomen dat ze hier steeds komt, inclusief mijn telefoonnummer voor contact), maar daar wordt dus niets mee gedaan. De kaartjes zijn ook echt door haar aan onze kant gelegd.
Hahaha oh wauw ik dacht even dat je bedoelde dat @Amethista dartpijltjes naar de kat moest gaan gooien
Ik ook haha!
Nouja, het is de kat van de buurvrouw dus uiteindelijk haar verantwoordelijkheid toch? Als de kat steeds de tuin van andere mensen kapot maakt vind ik “tja ik kan ze niet in de gaten houden” wel een makkelijk smoesje.
Beter is het om ze naar de buurvrouw te gooien
Simpel: dat ze haar beloftes nakomt. Ik heb niet om beloftes gevraagd, heb er ook geen groot probleem mee als die kat hier eventueel komt, maar het is vooral haar houding die me stoort. Ze had in plaats van me te kunnen ontlopen (alles potdicht maken, terwijl het 25+ graden is hier) ook het gesprek aan kunnen gaan, en samen met mij kunnen kijken naar een oplossing, hetgeen ik ook heb geopperd. Of zelf een oplossing kunnen vormen.
Tussen ons is er een stuk van pak en beet 30 centimeter waar de kat langs komt, dat eventueel afgezet zou kunnen worden. Ze heeft af en toe planten op haar terras, waarom zet ze dan geen plant neer om een barrière te vormen? Waarom word ik geacht dat te doen, terwijl het haar kat en dus haar verantwoordelijkheid is? Lijkt me een kleine moeite, zeker als je pretendeert dat je niet wil dat de kat hier komt. Ik vind niet dat mijn (en die van vriend en konijn) woongenot hier onder moeten lijden, nog afgezien van de (materiële) schade die ik ondervind.
@papierhier: dat dus. Ik snap dat katten wilde dieren zijn en ze ruimte nodig hebben en ze wellicht lastig op te voeden zijn (I call bs, overigens), maar dat zou niet ten koste moeten gaan van mijn ruimte.
Update: krijg net een appje dat ze met de verhuurders aan het bespreken is over een permanente oplossing.
Vind het maar vaag waarom het niet met mij/ons kon, aangezien ik het nog heb aangeboden, maar soit.
(edit voor de duidelijkheid: zeer zeker heel erg blij met de oplossing, maar de houding van de buurvrouw vind ik dus vreemd. dit doet niet af aan het feit dat ik blij ben met de oplossing!)
Fijn dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Het lijkt alleen wel een beetje alsof het voor jou nu weer niet goed is aangezien je niet betrokken wordt, terwijl
ik het juist netjes vind dat de buurvrouw dit zelf met de verhuurder probeert te regelen, zodat het verder niet jouw probleem wordt. En hierboven geef je zelf ook nog aan dat je wil dat je buurvrouw het oplost aangezien het haar verantwoordelijkheid is. Maar nu doet ze dat en lijk je eigenlijk nog steeds niet blij.
Ik denk dat je het interpreteert dat ik niet blij ben, want ik heb gewoon wat ik wilde: geen overlast van andermans huisdier in mijn tuin. Kan ik weer naar hartelust moestuinieren, en mijn konijn lekker buiten rondlopen!
Zoals ik al benoemde in mijn eerdere bericht, valt haar houding mij gewoon tegen en is dat het probleem dat ik heb. Eerst spraakzaam en open zijn, ook benoemen dat als er last is, ik dat kan zeggen, en als ik dat doe ineens geen contact opnemen. Alsof ik de boosdoener ben in dit geval. Hetgeen ik niet ben. Ik ben fatsoenlijk geweest en gezegd mee te willen denken aan een oplossing, en heb altijd goed contact onderhouden met haar. Is het dan heel vreemd om het raar te vinden dat het zonder het te laten weten te laten escaleren richting de verhuurder? Dat is wat ik benoem. De oplossing juich ik uiteraard alleen maar toe, en ik ga er ook verder geen overlast van ondervinden.
Tl;dr: blij met de oplossing, maar de houding blijf ik vreemd vinden.
Een stuk gaas is toch niet teveel moeite om de kat binnen te houden?
Hahaha, dat was dus mijn gedachte ook. Het was letterlijk een “permanente praktische oplossing”.
En wat jij zegt dus. Ik heb nog gevraagd voor ideeën om mijn planten minder aantrekkelijk te maken (ik heb giftige planten en wil die kat absoluut niet dood hebben) en ideeën voor bijvoorbeeld een plantenbak tussen ons in, die ik met alle liefde had willen betalen en bijhouden (ze heeft verre van groene vingers zelf). Dat ze mij voorbijgaat en direct laat escaleren, vind ik gewoon jammer. Ik heb niets tegen dat beestje (noch tegen de buurvrouw) en wilde gewoon een makkelijke, mooie oplossing hebben in plaats van een constructie van hout zoals die er nu gaat komen, dat vooral haar zon ook gaat doen afnemen. Dat vind ik zonde, aangezien ze graag in de zon zit (en haar kat ook).
Anyway, genoeg gezeikt. Als zij dit de beste oplossing vindt, dan is dat voor mij ook prima.