Dan kunnen jouw buren ook zeggen dat ze zich echt niet gaan inhouden en om 2 uur 's nachts lekker de muziek hard aanzetten. Maakt hun helemaal niks uit wie het hoort.
Deze buren proberen nu al twee dagen te boren en het werkt duidelijk niet. Maar ik zit mooi in de herrie nu. Grrrr. Ben deze mensen nu al zat. Wat de f doe je als je serieus 3 uur per dag boort?
Misschien gordijnen ophangen? Wij zijn hier laatst ook de hele dag bezig geweest met een rails ophangen. Moest in alle kamers nog gebeuren en het plafond is bizar hard. We kwamen er met onze boor super slecht doorheen.
Ze hebben 4 ramen om te doen. Dat is niet 2 dagen boren en 3 uur per dag. Het is ook een huurwoning dus verbouwen zit er ook niet echt in.
Het kan echt tegenvallen weet ik uit ervaring. Wij hebben ook een huurwoning en hier hing helemaal niks. Als je een slechte boor hebt dan moet je steeds wachten omdat de boor ook heet wordt. Je gaat zo door je boortjes heen. We zaten na een tijdje ook op staal te boren (denk dat het gewapend beton was). Als dat het geval is kun je ze misschien de tip geven dat de Praxis goede boren verhuurd voor een klein prijsje haha, uiteindelijk hebben wij dat maar gedaan en toen schoot het redelijk op.
Helaas zit ik in isolatie en kan ik dus niet jouw tip delen. M’n man zit de hele dag in meeting en kan dus ook niet even lopen. Hopelijk zijn ze na twee dagen zelf slim genoeg om dat te bedenken.
Een buurvrouw heeft een busje van werk waar ze dan nu af en toe oude mensen of kinderen oid mee vervoert. Nu is dat een stuk minder dus vaak staat die bus gewoon een week voor ons keukenraam en ze zet hem nooit voor haar eigen huis.
Er is ook een soort hofje waar je kan parkeren (voor niemand zijn huis), maar ze kiest ervoor om hem paralel neer te zetten en voor ons huis is net wat meer plek dan voor haar huis. (en dat hofje zou helemaal makkelijk zijn).
Dus ik hoorde dat iemand anders (echt een dagdeel ofzo) een busje voor hun huis had gezet, en dat ze daar toen een briefje op had geplakt met dat diegene daar beter niet kon parkeren want dat was een onhandige plek. Diegene kan blijkbaar prima paralel parkeren tussen twee auto’s in dus die doet dat gewoon. Maar zij dacht ik gun jou deze tip!!! of zou ze het een beetje irritant vinden
Ik zei dus van haal dat briefje weg en plak hem op haar bus, maar dat was te laat
Is het een grote bus? Volgens mij zijn daar bepaalde regels over. Opeens hadden twee mensen bij ons in de straat een werkbusje staan en die zijn zo groot dat ze daar niet mogen staan. Ik weet even de exacte regels niet meer, maar misschien kun je het opzoeken.
Doet mij denken aan dat onze bovenbuurman ging slopen in zijn huis en een container gehuurd had. Vroegen de onderburen of die container dan niet voor hun huis kon staan want dat vonden ze vervelend… Ehm ja de rest van de straat niet dan plus dat er veel meer zooi op straat en stoep komt als dat puin verder gebracht moet worden. Echt types waren dat met hun schreeuw kind en standaard gooien van deuren ipv gewoon dicht doen.
Ja ik las idd dat er regels zijn voor voertuigen hoger dan 2,6 meter en langer dan 6 meter of iets in die richting, maar zo groot is de bus ook weer niet gelukkig! Dus het mag ook gewoon.
Nu met Corona heeft hij soms weken op die plek gestaan omdat hij niet gebruikt wordt. Dan hoor ik soms gejank buiten en dan kijk ik soms even snel naar het speelpleintje, maar dan zie ik dus steeds die bus
Maar nu heb ik ook meer door dat sommige (veel!!) kinderen gewoon krijsen terwijl er niks is gelukkig. Eerst dacht ik vaak omg er gaat iemand dood
Ik! Was fantastisch. Bleek dat er al veel vaker gebeld was en nu kregen ze een laatste waarschuwing. Ik heb, geloof ik, om 01:00 gebeld toen ze weer een feestje hadden en hun muziek en gezang weer door de straat schalde
Ja ik ook. Politie gaat er meestal wel snel achteraan hoor, tenzij er urgentere dingen komen die dag/avond.
En de meldingen blijven anoniem, ben zelfs nog een keer teruggebeld door de politie hoe het was afgehandeld
Hahah nee. Ik hoorde ze vragen : oh maar wie heeft gebeld dan? Echt vervelend dat ze niet even eerst naar ons zijn gekomen blabla. En de agent: dat kunnen we niet zeggen en het was niet maar een persoon.
Ze vroegen aan de telefoon wel of ik zelf al gegaan was, heb gewoon nee gezegd.
Ja ik al vaker, ze doen altijd serieus en bedanken je voor je melding. Wie er heeft gebeld wordt niet doorgegeven aan de overlastveroorzakers ofzo.
Bel je dan 112 of naar het nummer dat niet voor spoed is?
Ik weet niet of je er iets aan kan doen, maar je kan het natuurlijk altijd melden. Wij hebben in de buurt ook een cirkel zaag meneer. Overigens is onze theorie dat elke buurt zo’n buurt klusser heeft, onze ouderlijke huizen hadden dat beide ook. Neemt niet weg dat het mega asociaal is. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen dat je een heel blok opzadelt met jouw hobby geluiden weekend na weekend.
Mijn buren naast mij hebben de hele nacht geschreeuwd, lawaai gemaakt, ineens muziek aanzetten en ze zijn nog bezig
Het was ook steeds dat ik wakker werd, dan was het weer stil viel ik weer in slaap en dan werd ik weer wakker van ze.
Ik ben echt helemaal kapot en ik heb zo een drukke dag
Het is ook echt sinds ze hier wonen (ik denk 1,5 jaar) echt ellende met ze met elke keer feestjes, gegil, vorige week werd er bij hun om 8 uur sochtends op zaterdag al geboord en dat soort dingen.
Dat is echt niet normaal, vandaag is gewoon een normale werkdag voor bijna iedereen. Weet niet hoe oud je buren zijn, maar dit is echt geen volwassen gedrag. Heb je er al een keer wat van gezegd?
Nee ik heb ze nooit aangesproken want ik heb ook geen idee wie er naast woont. Het huis zit namelijk naast mij maar hun voordeur zit om de hoek van de straat ipv naast mijn voordeur. En het is ook in het centrum dus behalve mijn 3 buren met wie ik de trap deel weet ik niet wie naast mij woont. Dus dat voelt als een drempel om ze aan te spreken.
Ze klinken best jong. Het zijn koop appartementen hiernaast dus een rijke papa die een huis koopt voor studenten? Of gewoon jonge aso’s met een hele goed baan? Of boomers die helemaal los gaan
Ik heb al een paar keer de politie gebeld omdat ze toen besloten dat het normaal was om midden in de nacht een techno party te houden.
Ik dacht dat het op 2 hoog was en de politie belde mij toen dat ze het niet konden vinden en dat het 3 hoog bleek te zijn. Wat alsnog heel vreemd was omdat ik ze door mijn woonkamer muur heen hoor gillen en lachen en door de slaapkamer muur heen.
Mijn boven buurjongen heeft al een keer een briefje in de bus gegooid na een feestje dus ik ga hem nog wel appen om te vragen waar hij toen is geweest. Of als we desnoods samen even langs kunnen gaan