Burenergernissen (Deel 1)

Ik ken jouw buurvrouw natuurlijk niet, maar het komt op mij over alsof ze zich schaamt/het vervelend vindt dat jij nu alsnog last hebt gehad van haar kat, en daarom alles zelf probeert te regelen en recht te zetten zodat op het moment dat ze contact met jou opneemt het geregeld is en jij niets meer hoeft te doen. Wel fijn dat er nu in ieder geval een oplossing komt!

5 likes

Mijn gevel wordt verbouwd en de aannemer had achter mijn garage een pallet leeggehaald en daarna dat pallet tegen de muur gezet. Het pallet stond dus niet op de openbare weg, maar op het stukje naast mijn garage net buiten de deuren. Het staat er inmiddels een maand, maar het staat letterlijk niemand in de weg want de enige die er last van kan hebben ben ik zelf.

Staat er vandaag ineens handhaving voor m’n deur dat ik de stapel stenen bij m’n garage op moet ruimen want daar hebben ze een melding van gekregen. Blijkt het dus niet om een stapel stenen maar om mijn pallet te gaan, dat die in mijn garage moet staan en er niet buiten mag staan. Prima, ik dat ding samen met een van die handhavers naar binnen getild. Opgelost.

Nu heb ik dus twee ergernissen:

1. Ik heb een andere buurman iets verderop in de straat die dus wel een letterlijke stapel stenen heeft staan op de plek waar ik m’n pallet had staan, maar die stapel stenen staat er al maanden en is tot nu toe dus nog niet over geklaagd.
  2. Er heeft iemand de moeite genomen om handhaving te bellen dat ik het pallet op moet ruimen, in plaats van gewoon even bij mij aan te bellen en te vragen of dat ding naar binnen gehaald kan worden.

Het pallet stond niemand in de weg, maar goed, als het er niet hoort te staan dan hoor ik 'm op te ruimen. Dat vind ik nog wel prima. Maar helemaal handhaving erom bellen, man man man. Ik schrok me rot.

21 likes

Heeft de handhaving zich dan niet van adres vergist? Of de klager het foute adres doorgegeven?

2 likes

Ugh er zijn ergens buren die al een jaar een beetje aan het klussen zijn. Nu is de tuin aan de beurt. Dus gister om 8.00 hoor ik iemand een voor een die stenen in een kruiwagen gooien om ze te verplaatsen ofzo. En daarna op de grond kletteren verderop. Natuurlijk is dat irritantste deel klaar om 9.00. En nu zijn ze vanochtend om 7.45 weer bezig??? Hoe dan? Dit was toch gisterochtend klaar of wat.

Ooh dat is zoo irritant! Op een of andere manier is de meeste herrie altijd heel vroeg en dan maar een uurtje. Doe dat gewoon lekker van 11 tot 12 ofzo!

3 likes

Wat iemand al zei waren ze gewoon niet op het verkeerde adres? Ik heb ook x handhavers gehad die verkeerd waren. Ze waren best volhardend. Ze gingen er gelijk ook vol in. Pas toen we ze onze achtertuin lieten zien hadden ze doordat ze echt verkeerd zaten.

2 likes

@stervis @Loempia

Ja, zou natuurlijk goed kunnen! Die buren hebben alleen nog steeds die stapel stenen staan, dus de handhavers zijn daar niet in de tussentijd ook nog heen gegaan.

Ik schrok me vooral echt dood dat er ineens handhaving stond. Maar ben inderdaad wel benieuwd hoe ze gereageerd hadden als ik niet toevallig een pallet had staan.

2 likes

Ze doet d’r best maar

6 likes

Wacht
 zijn dit dezelfde mensen die expres begonnen te stampen en op de muren te slaan nadat je had geklaagd? Wanneer wordt het tijd voor een melding bij de woningbouw?

2 likes

Misschien dat ze tegenover haar gasten een beetje stoer probeert te doen? Of dat er iemand in haar groep zit die aan het stoken is? Wel echt mega rot. Onze oude buren gilden ook constant. Elke. Avond. Om gek van te worden.

Ja, bij ons was het ook steeds dezelfde vrouw die je overal bovenuit hoorde. Zij hadden ook dagelijks mensen over de vloer, wat ik niet alleen raar vond omdat het corona tijd was, maar ook omdat je zelf toch wel eens wat rust wil hebben
 maar oke

Gelukkig zijn wij nu verhuisd en hebben we daar geen last meer van. We waren laatst wel bij onze huisgenoot over de vloer die daar nog steeds woont en binnen de eerste 2 minuten hoorde ik ze alweer gillen. Pffffffff hoe dan.

2 likes

Ik heb ook zo een buurvrouw die overal keihard overheen gilt en zo mega hard en overdreven lacht. Soms echt uren achter elkaar. Je bezoek kan niet zoooo grappig zijn :roll_eyes:

7 likes

Haha ja gillende buurvrouwen zijn blijkbaar een nieuwe trend of zo. Ik dacht eerst dat zij hier steeds op bezoek kwam maar ik hoor haar zo vaak dat ik bang ben dat ze er woont :face_with_symbols_over_mouth:

En ik heb echt zoveel meer last van haar gegil dan de feestjes die ze continue geven. Ik hoor haar zelfs boven de muziek uit lachen en gillen

1 like

Ik zit gaan ochtend gymmen op d&b

2 likes

Ik wilde laatst ook opnemen met m’n m’n telefoon maar dat komt gewoon niet over. M’n buurman is “zanger” en het klonk echt of hij in de kamer (steeds hetzelfde liedje) aan het zingen was, dus wilde het naar een vriendin sturen. En je hoorde bekant niks

2 likes

Ze vieren gewoon weer een verjaardag. 15man in huis en geen afstand.

Ik ben gewoon op. Mijn buurvrouw is afgelopen week weer continue haar kat aan het roepen in het holst van de nacht. Gewoon ieder uur ongeveer. Val ik weer in slaap begint ze weer. En zo gaat het door. Ik wilde eerst nog mijn slaapkamer verhuizen naar de voorkant van het huis, maar ze roept nu ook aan die kant om haar katten. Ik wil gewoon snachts het raam opengooien en naar der gillen dat ze der kop moet houden.

1 like

Waarom doe je dat niet? Dat de buurvrouw ook zelf niey kan bedenken dat dit super hinderlijk is. Je hebt meer geduld dan ik want ik had dag 2 al gezegd dat ze dr waffel moest houden.

16 likes

Volgens mij was er iets met de buurvrouw van @Zomerjas. Er was ook hulp ingeschakeld maar ze hield de hulp af. Ze deed dingen juist voor aandacht geloof ik. Dus misschien werkt het averechts. Heb je een wijkagent die op de hoogte is?

3 likes

Ik word heel snel van geluiden wakker en het hielp mij altijd om oordopjes in te doen + een white noise generator of ventilator (is ook white noise) aan te zetten. De combinatie daarvan houdt heel veel geluid tegen. Er zijn verschillende white noise apps met timer voor je telefoon. Misschien dat dat voor je werkt?

2 likes