Burenergernissen (Deel 1)

Ja ik denk dat het wel echt op dezelfde verdieping Ik heb een podcast opstaan en ik hoor ze nu er door heen gillen. En dat klinkt echt als de muur naast mij.

Mijn bovenbuurjongen van 4 hoog hoorde ze gister ook de hele nacht en die gaat zo even aanbellen dus dat is fijn :smiley: Hopelijk wordt het dan eindelijk weer wat rustiger

8 likes

Ja irritante van geluid is dat je het nooit zo goed kan horen! Van waar het komt en hoe dat verplaatst ook via leidingen etc

4 likes

@Scorpiovibes
Ja dat zou goed kunnen! Vooral omdat de eerste keer de politie op 2 niemand kon vinden en op 3 wel waar licht aan was. En savonds/snachts is het natuurlijk stil dus dan galmt het ook lekker door

1 like

@Echo Hoe is het gesprek met je buurman gegaan? :grimacing:

2 likes

Het heeft nog niet plaatsgevonden!
Ik wil niet aanbellen maar ik ben hem toevallig nog niet tegen gekomen. Normaal kom ik hem wel vaak tegen omdat hij regelmatig met zijn honden loopt of bij het gezamenlijke washok.

Misschien voelt hij het aankomen :joy:

4 likes

Dat snap ik wel! Dan komt het minder zwaar over ofzo.
Hoop dat je er de laatste tijd niet veel last van hebt gehad :sweat_smile:

3 likes

Ja precies, ik wil het meer terloops zeggen.

Toevallig vorige week niks gehoord maar hij was er het hele weekend niet dus denk dat hij bij zijn date was in plaats van zijn date hier (gelukkig!).

4 likes

Beetje om en om de buren ermee belasten haha

Ja ik verbaas mij daar ook altijd over. En ik snap dat je in de stad extra veel leef geluiden hoort met veel mensen op elkaar maar dit is gewoon aso gedrag.

Het is nu gelukkig eindelijk stil. Hopelijk zijn ze in slaap gevallen :joy:

2 likes

Wtf er wordt een paar deuren verder NU door een vrachtwagen met een kraan allemaal shit geleverd. Lijkt op pallets met stenen maar ik hoor het lawaai door m’n oordoppen heen? Dat vind ik echt bizar op dit tijdstip, snap ook niet waarom een bedrijf nu zo laat nog iets aflevert?

Is het asociaal als ik de buren ga vragen of ze een beetje aan de andere kant van hun huis kunnen blijven als ze zo vroeg wakker zijn, door hun kind? Nu chillen ze precies boven mn slaapkamer en lopen de hele tijd heen en weer dus heb ik echt geen kans meer op slapen.

Ik heb een buurman die élke ochtend heel vies staat te rochelen/hoesten op de oprit :sick: En sinds de corona pandemie vind ik het nog smeriger.

6 likes

Ik denk niet dat je dit kunt vragen, dan mogen ze in hun eigen huis niet vrij bewegen? Je kunt miss wel aangeven dat je ze 's ochtends vroeg hoort en of ze een beetje op willen letten.

Of zelf je bed / slaapkamer verplaatsen?

15 likes

M’n bed verplaatsen is geen optie. En het is niet dat ze niet vrij kunnen bewegen in hun eigen huis, ik leg ze niks op. Maar aan de andere kant van het huis staat hun bank en tv. Daar kunnen ze om half zeven 's ochtends net zo goed wakker worden en chillen toch, hoeft niet aan de keukentafel

3 likes

Ah ok. Nou ja ik zou zelf wel denken, dikke doei waar bemoeien m’n buren zich mee terwijl ik bij geluid wel rekening zou proberen te houden.

23 likes

Als iemand mij dat zou vragen zou ik denken: wat vervelend dat ze er zo’n last van hebben, laat ik proberen dat te verminderen. Omdat ik weet hoe irritant het is om wakker te worden van anderen. En het is makkelijk opgelost. Hopelijk denken zij er ook zo over.

4 likes

Ik denk dat je het wel kunt vragen, maar als ze wakker worden door hun kind en er daarna voor jou geluiden bij de keuken/tafel zijn denk ik dat ze gewoon de dag aan het starten zijn en ontbijt aan het maken en eten zijn?
Dat lijkt me lastig aanpassen voor hen.

(Maar dit is wel vanuit het oogpunt geschreven van mijn kinderen die echt al honger hebben als ze wakker zijn)

6 likes

Weet je toevallig of de studenten lid zijn van een vereniging. Misschien een beetje lullig, maar je kan de vereniging proberen te mailen om aan te geven dat je overlast van hun leden hebt. Ik denk dat zij niet negatief in het nieuws willen komen. Misschien kunnen ze het op die manier oplossen?

1 like

Of de wijkagent die hierin kan bemiddelen? Zou vooral ook hun feesten opnemen zodat je poot hebt ergens op te staan.

En argument dat het studenten zijn, geeft hen geen vrijbrief om asociaal te zijn. Ik ben ook jaren student geweest, maar heb nooit overlast veroorzaakt.

4 likes

Helaas kan het echt nog heel wat jaar duren voor die kinderen niet meer zo vroeg wakker worden 🥲

4 likes