Ik vind zaterdag 8 uur sochtends beginnen minder logisch dan doordeweeks 8 uur sochtends beginnen (zoals ze al 2 weken doen)
In het weekend zou ik het normaal vinden als iemand pas vanaf 9-10 uur met klussen begint.
Een paar huizen verderop woont een echte hobbyklusser. De hele tuin ligt vol met hout en zo. En elk weekend, vooral als het mooi weer is zoals nu, is die man aan het schuren. Urenlang. Ik begrijp echt niet wat er allemaal geschuurd kan worden. Elke weekenddag vrees ik weer voor lawaai en elk weekend is het inderdaad weer raak.
Ik begrijp goed dat er geklust moet worden maar zoveel buren moeten nu elk weekend in zijn lawaai zitten.
Ik weet alleen niet goed of ik er wat van kan zeggen. Het is gruwelijk irritant want ik denk dat hij per dag 5 uur lawaai maakt, maar het is wel overdag en je kan iemand natuurlijk niet verbieden om te klussen… Wat vinden jullie?
Ja op zich wel, maar om dan 8 uur 's ochtends met een muur die grenst aan een slaapkamer bezig te gaan… Ik snap het vanuit die mensen die klussen wel maar ik kan me de frustratie ook heel goed voorstellen.
Ik zou zelf in het weekend niet eerder dan 9/10 uur beginnen.
Sommige mensen zijn zo hard in hun doen en laten! Zo irri, lopen, schreeuwen
Nee, snap ik! Qua tijd is het wel crimineel vroeg in het weekend. Ik dacht dat het om de dag ging die zo werd benoemd
Nee was bij mij echt de ergernis van 2 weken in herrie zitten en dan in het weekend sochtends vroeg beginnen. Het klinkt alsof ze nu klaar zijn dus ik ga zo even een half uurtje slapen
@Karen_Walker wat super irritant! Dat geluid is ook zo vervelend. Begint hij vroeg?
Een paar weken terug zat ik buiten op mijn balkon en knoopte een gesprekje aan met mijn buurman die ook buiten stond. Grootste fout van m’n leven. Hij heeft allemaal trauma’s waar hij me uitgebreid over ging vertellen, en ik kan dan op zo’n moment ook niet zeggen: joe ik ga naar binnen. Net zag ik hem weer en begon hij weer een heel gesprek, of eigenlijk monoloog, over al zijn problemen. Ik durf nu gewoon niet meer normaal op mijn balkon te zitten omdat er een kans is dat hij ook buiten is.
Een tijdje terug heb ik mijn buurvrouw aangesproken omdat ze zich overal mee bemoeide en ik het gevoel had dat ze ons constant in de gaten hield. Ze snapte niet wat in bedoelde en voelde zich nogal aangevallen.
Vanmorgen was ik met iemand in de tuin aan het praten over een bepaald onderwerp. Nu kwam ze net naar me toe en begon door te vragen over dat onderwerp. Aaaaah. Snapt ze nu niet dat ik nou precies dat irritant vind?
Ik durf nu amper in de tuin te praten want ik weet nu dus zeker dat ze mee luistert.
Kon je dit niet aangeven, van nog even terugkomend op het gesprek van laatst… dit is nu eigenlijk precies wat ik bedoelde
Wel goed dat je haar hebt aangesproken de vorige keer!
De vorige keer begon ze een aanval te krijgen met ontzettend veel huilen en boosheid. Ik durfde nu niet meer.
Dat vind ik wel iets lastig want als ik in de tuin zit/sta dan hoor ik de gesprekken van mijn buren ook zonder dat ik daar moeite moet voor doen. Ik ga hen er dan wel later niet over aanspreken
Dat snap ik ook heel goed. Ik hoor ook alles wat ze zeggen. Maar ik ga dat niet naderhand in een gesprek gebruiken.
“Goh, wat hoorde ik… krijg je je incontinentiemateriaal niet meer vergoed? Vervelend zeg”.
Neh. Niet mijn ding. Ik had gehoopt dat m’n buurvrouw ook zo zou zijn. Maar helaas.
Ze is ook nog eens een huismoeder en ze is is altijd thuis. In de tuin. Met haar telefoon op geluid. De hele dag is het ping ping ping. En dan hebben ze ook nog eens 4 kinderen met het daarbij behorende lawaai (dat accepteer ik, het zijn kinderen en zij kunnen daar niets aan doen, ze moeten gewoon lekker spelen).
@Kryptonite dit is toch gewoon een soort geheimhoudingsplicht onder buren? Zo van ‘wat wij hier bespreken blijft in deze ruimte/straat/wijk’ en je gaat toch niet op iets reageren wat je niet zelf van diegene hebt gehoord?
Dat heb ik op de middelbare school wel afgeleerd, haha
Dat verschilt heel erg. De ene keer om half 9, en dan weer om 11 uur. Vind half 9 best vroeg maar 11 uur is natuurlijk eigenlijk prima. Alleen dat geluid maakt me zo gek soms
Snap ik! En is ook lastig om iets van te zeggen als het op een normale tijd gebeurd. Hopelijk is hij snel uitgeklust!
Mijn buren hebben me ongeveer de hele nacht wakker gehouden met hun feestje Ten eerste corona??? En ten tweede facking aso. Ze deden wel zachter toen ik het vroeg maar alsnog te luid. Nu ben ik moe en chagrijnig. Ik haat het hebben van bovenburen
Ja gelukkig wel maar ze gingen echt super lang door… Het is gewoon zo gehorig hier, dat is zo vervelend.
Mijn bovenburen boren letterlijk elk weekend. Op een gegeven moment is het toch wel klaar??? Ze gaan ook over een aantal maanden alweer verhuizen. Zou dan echt niet meer elk lijstje of dingetje ophangen. Kan je straks 100 gaten dichtmaken
Onze overburen zijn echt niet leuk.
Er werd een pakketje geleverd maar we zijn niet thuis, dus had via de deurbelcamera gevraagd of de bezorger deze bij de buren naast ons wilde droppen, maar die waren ook niet thuis. Had hij aangebeld bij de overburen, zie ik dat ze vanuit het raampje boven naar beneden keken en gewoon niet opendoen. Maja het zijn ook echt van die mensen die zich nog te goed voelen om je gedag te zeggen als je ze tegenkomt dus wat verwachtte ik nou 🥲
Maar je hoeft toch niet te verwachten dat je buren het aannemen? Ik doe ook heel vaak niet open als ik niks verwacht.