Burenergernissen (Deel 1)

Ik had laatst zonder grappen acht pakketjes van iedereen in m’n gang. Dan heb je vervolgens op de meest gekke tijden dat buren die pakketjes komen halen dus ergens snap ik het wel haha.

18 likes

Ik neem dus ook altijd pakketjes van buren aan, waaronder 1 keer van die overburen en vind dat echt geen probleem. Maar 8 is wel extreem haha. Ik heb er meestal max 2 ofzo

4 likes

Ik vind thuis zijn echt geen reden om open te doen hahah soms gewoon geen zin in en als ik niks verwacht doe ik ook niet open

22 likes

Ik doe altijd open. Maar komt miss ook omdat ik altijd wel een pakketje verwacht :sweat_smile:

1 like

Als er hier wordt aangebeld voor de buren dan doe ik gewoon open en dan leggen de bezorgers het op de trap.

Vorige week werd er laat aangebeld was het cool blue voor de buren dus ik riep door de halofoon zet maar op de trap. Zei de cool blue mevrouw ja je moet naar beneden komen om het aan te nemen. Hahah ja dikke doei ik moet 2 stijle trappen af en 2 stijle trappen op. Toen heb ik ook gezegd sorry ik kan niet naar beneden komen. Dat is mij iets te veel moeite

5 likes

Ik vind pakketjes aannemen voor buren ook echt niet fijn. Dit betekent namelijk dat ik niet even weg kan of naar de wc of onder de douche of vroeg naar bed kan, want de buren kunnen dan aanbellen. Bovendien werk ik ook nog 4 a 5 dagen per week(niet thuis) dus dan ben ik er ook niet.
Ik vind sowieso open doen wanneer ik eindelijk een keer eens thuis ben irritant. Zit ik eens van de zeldzame momenten relaxed een boek te lezen, moet ik weer op staan om open te doen. En daarna kan ik niks meer relaxed doen want er staat een pakje voor een van de buren en die kunnen op iedereen onverwacht moment voor de deur staan.

5 likes

Mijn bel staat gewoon altijd uit (mijn pakketjes laat ik naar een afhaalpunt sturen).

1 like

Ik ga mijn seks-volume niet aanpassen aan de buren hoor (en ik ben geen student). Als ik lekker wil seksen maakt het me helemaal niks uit wie me hoort en als ik mijn buren zou horen zou me dat ook niks uitmaken. Ik ga me tijdens de seks niet inhouden (ook al vinden andere dit mogelijk asociaal) :joy:

4 likes

Ik vind ‘t echt creepy dat jij via die bel gewoon kan meekijken

9 likes

Volgens mij mag dat ook helemaal niet, een (deurbel)camera zo opstellen dat je daarmee het huis van je buren in kan kijken.

5 likes

Leuk dat jij je er niks van aantrekt maar als je buren overlast van je hebben kun je best rekening met ze houden als ze dat vragen

32 likes

Dan kunnen jouw buren ook zeggen dat ze zich echt niet gaan inhouden en om 2 uur 's nachts lekker de muziek hard aanzetten. Maakt hun helemaal niks uit wie het hoort. :woman_shrugging:

27 likes

Deze buren proberen nu al twee dagen te boren en het werkt duidelijk niet. Maar ik zit mooi in de herrie nu. Grrrr. Ben deze mensen nu al zat. Wat de f doe je als je serieus 3 uur per dag boort?

1 like

Misschien gordijnen ophangen? Wij zijn hier laatst ook de hele dag bezig geweest met een rails ophangen. Moest in alle kamers nog gebeuren en het plafond is bizar hard. We kwamen er met onze boor super slecht doorheen.

3 likes

Ze hebben 4 ramen om te doen. Dat is niet 2 dagen boren en 3 uur per dag. Het is ook een huurwoning dus verbouwen zit er ook niet echt in.

1 like

Het kan echt tegenvallen weet ik uit ervaring. Wij hebben ook een huurwoning en hier hing helemaal niks. Als je een slechte boor hebt dan moet je steeds wachten omdat de boor ook heet wordt. Je gaat zo door je boortjes heen. We zaten na een tijdje ook op staal te boren (denk dat het gewapend beton was). Als dat het geval is kun je ze misschien de tip geven dat de Praxis goede boren verhuurd voor een klein prijsje haha, uiteindelijk hebben wij dat maar gedaan en toen schoot het redelijk op.

3 likes

Helaas zit ik in isolatie en kan ik dus niet jouw tip delen. M’n man zit de hele dag in meeting en kan dus ook niet even lopen. Hopelijk zijn ze na twee dagen zelf slim genoeg om dat te bedenken.

1 like

Een buurvrouw heeft een busje van werk waar ze dan nu af en toe oude mensen of kinderen oid mee vervoert. Nu is dat een stuk minder dus vaak staat die bus gewoon een week voor ons keukenraam en ze zet hem nooit voor haar eigen huis.
Er is ook een soort hofje waar je kan parkeren (voor niemand zijn huis), maar ze kiest ervoor om hem paralel neer te zetten en voor ons huis is net wat meer plek dan voor haar huis. (en dat hofje zou helemaal makkelijk zijn).

Dus ik hoorde dat iemand anders (echt een dagdeel ofzo) een busje voor hun huis had gezet, en dat ze daar toen een briefje op had geplakt met dat diegene daar beter niet kon parkeren want dat was een onhandige plek. Diegene kan blijkbaar prima paralel parkeren tussen twee auto’s in dus die doet dat gewoon. Maar zij dacht ik gun jou deze tip!!! of zou ze het een beetje irritant vinden :thinking:

Ik zei dus van haal dat briefje weg en plak hem op haar bus, maar dat was te laat :laughing:

4 likes

Is het een grote bus? Volgens mij zijn daar bepaalde regels over. Opeens hadden twee mensen bij ons in de straat een werkbusje staan en die zijn zo groot dat ze daar niet mogen staan. Ik weet even de exacte regels niet meer, maar misschien kun je het opzoeken.

1 like

Doet mij denken aan dat onze bovenbuurman ging slopen in zijn huis en een container gehuurd had. Vroegen de onderburen of die container dan niet voor hun huis kon staan want dat vonden ze vervelend… Ehm ja de rest van de straat niet dan plus dat er veel meer zooi op straat en stoep komt als dat puin verder gebracht moet worden. Echt types waren dat met hun schreeuw kind en standaard gooien van deuren ipv gewoon dicht doen.