Burenergernissen (Deel 1)

Echt heel raar dat ze niks overlegd hebben, helemaal als ze in de avond door moet werken om het snel af te krijgen.

Onze buren zijn al anderhalve maand bezig met hun aanbouw en zal nog wel een tijdje duren. Ik vlucht elke dag weg met mijn 4 maanden oude baby omdat hij echt niet in slapen door al het gesloop, gedril en geschreeuw van de werkmannen in de tuin. Als ik de buurman app of er vandaag gewerkt wordt krijg ik een of ander vaag antwoord waar ik dus niks meekan. Laatst had hij van te voren ook gezegd dat er die dag niet gewerkt ging worden, dus ik baby in bed gelegd en hij was bijna in slaap gevallen, begon het gedril weer en was m’n baby weer klaarwakker. Ik heb vandaag en woensdag vrij genomen omdat ā€œhet heel veel herrie zou worden deze weekā€ en dan wil ik niet dat m’n kind geen rust kan krijgen. Heb er trouwens wel echt stress van en ik heb er ook de schijt van dat ik m’n huis moet ontvluchten.

Ik vind het trouwens best snel een week bij jullie buren? De fundering moet toch al goed gedroogd zijn voordat je wilt kunnen gaan bouwen?

En??? Zijn ze weg?

1 like

Heb echt medelijden met jou. Overlast van een verbouwing kun je zo weinig tegen doen als buren. Heb je wel een plek waar je heen kan overdag? Familie oud?

Vuurkorven.

Ik snap echt niet dat iemand die stinkdingen fijn vind. En ik snap niet dat de buren niet het fatsoen hebben om die niet te branden in een woonwijk waar iedereen hutjemutje op elkaar woont. Ik zie vanaf de bank minstens 4 rookpluimen uit tuinen komen. Alles stinkt er naar. :face_vomiting:

30 likes

Onderburen die sigaren roken in hun tuin… Met dit mooie weer hebben wij graag alle ramen en de balkondeuren open. Onder ons balkon zit de onderbuurman sigaren te roken in zijn tuin en als we dus onze slaapkamer deur en/of raam open hebben staan ruiken we die geur dus onwijs in huis. Zelfs in de woonkamer, die aan de voorkant van het huis zit. Dus nu alles maar dicht :unamused:

2 likes

Oh ja vreselijk ik heb daar ook zó een hekel aan. Heel je huis gaat er ook naar stinken.

Klinkt inderdaad niet als een degelijke uitbouw maar ieder het zijne inderdaad. Maar als je toch gaat verhuizen binnenkort is het niet jouw probleem als de boel binnen een paar jaar weer opnieuw moet worden gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik hoop dat het komende week een beetje meevalt, en anders kun je altijd nog weigeren dat ze van jouw terrein gebruik maken.

@MadameMignon ik ben nu vaak van 10 uur sochtends tot 5 uur smiddags bij mijn ouders of anders breng ik de baby sochtends vroeg daarheen zodat ik nog een paar uurtjes kan werken en daarna ga ik er ook heen om te lunchen/te blijven hangen. Ben al blij dat ze in de buurt wonen maar ik zou natuurlijk liever mijn zoontje in zijn eigen bedje leggen met rust en regelmaat maar dat zit er helaas nog even niet in. Ik ben altijd blij als het zondag is zodat ik kan genieten van mijn eigen huis (dat is de enige dag dat ze niet klussen).

1 like

Echt hoor. Gewoon spelen, helemaal goed natuurlijk maar dat gekrijs en gegil. Echt nergens voor nodig. Dat hoefden wij niet te proberen vroeger, doe normaal. Ik snap niet dat ouders daar dan niks van zeggen.

5 likes

mijn buurman is de hele dag thuis en ligt met zonnige dagen graag de hele dag in de tuin naar de radio te luisteren, en ik vind het zoooo irritant

als ik nu van mn warme zolder even naar buiten kom om pauze te houden en te chillen voor ik weer verder moet werken, moet ik gedwongen naar skyradio luisteren :weary:
vraag me af wat er zou gebeuren als ik gewoon mn eigen muziek aan zou zetten maar dan iets harder - zou hij dan denken ā€˜he wat een kutherrie’

sowieso die hele muziek in je tuin hype, eigenlijk niet verkeerd dat dat vroeger niet kon
vind het ook superkut op het strand of als je ergens aan het zonnen bent

20 likes

Ja hier doen mijn buren dat ook. Ik vind het zo asociaal dat je anderen dwingt om mee te luisteren naar jouw muziek.
Ik wil gewoon in de tuin kunnen zitten zonder dat ik bij 3 andere buren muziek hoor.

5 likes

Ik vind dit ook erg asociaal. Het valt mee als de muziek prima is, maar mijn oude achterburen draaide dag in dag uit en op elk moment van de dag 100% NL.

Ook bijzonder, onze buren hadden toen een tv in de tuin staan waardoor je daar ook steeds van mee kon genieten. Ga lekker binnen zitten?

6 likes

Dat doet de buurman van mijn ouders ook. Die heeft een hele stellage onder het zonnescherm gebouwd en dan zit ie buiten tv te kijken. Als je perse tv wilt kijken dan zit je toch gewoon binnen. Of je kijkt iets met oortjes in op je telefoon/tablet/ipad ipv je buren lastig vallen

4 likes

Anders vraag je hem toch om het muziek wat zachter te zetten? Veel mensen werken tegenwoordig thuis. Beetje empathie voor elkaar mag zeker wel. Ik heb ook een hekel aan hard draaiende radio.

3 likes

Hahahah ik zeg het ook altijd zo in mijn hoofd of hard op :joy:

4 likes

hij heeft geen werk en ligt letterlijk de hele dag in de zon te chillen op zn loungebank met de muziek aan
het staat niet eens hard maar ik wil gewoon even chillen dan

en ben net verhuisd dus vind het een beetje awkward om het dan te gaan vragen maarrrr ik denk dat het daar wel op neerkomt ja

1 like

Hier ook een buur met muziek, het staat niet eens megahard maar heeft een luide bas wat echt irritant is.
En ik zou liever radio hebben hahhaha mijne luistert naar stomme Nederlandse rap en de andere techno

Je kunt het altijd netjes vragen dat je er last van hebt en of hij het wat zachter kan zetten. Of enkele uren helemaal uit. Lastig!

3 likes

Ook hier heeft een buur 3 tuinen verderop nu de radio aangezet.
Ik kan er oprecht zo kwaad om worden al weet ik dat dat helemaal geen zin heeft.
Maar tief gewoon op met je kutmuziek. Zelfs dinsdagmiddag om 1 uur wordt het al aan je opgedrongen.

4 likes

Ik snap niet waarom mensen geen oordoppen of koptelefoon opdoen. Die dingen zijn tegenwoordig ook draadloos. Heeft niemand last ervan en diegene kan volume zo hard als ie wilt zetten.

Zelf doe ik het ook vaak als ik buiten in de tuin zit/lig/ iets doe.

20 likes