Burenergernissen (Deel 1)

Ik heb er ook zo’n schurfthekel aan. Net als op aso campings. “Ja moet je maar in een hutje op de hei gaan zitten”
Het interesseert ze geen zak.

Ben blij dat het tegenwoordig bij ons heel goed gaat. Meestal het idee dat ik de enige ben die in de tuin zit. (Ik leef dan echt buiten… zonder muziek)

7 likes

Mijn buurvrouw komt haar pakketje steeds niet ophalen. Het ligt er al bijna een week en heb een paar dagen terug in de buurtapp gezegd dat er een pakket is voor haar. Ik heb geen zin om zelf langs te gaan want ik vind haar raar en ze zei nooit hoi tegen mijn toen vriend.

Kun je het voor de deur zetten?

2 likes

Gewoon terugsturen over een paar dagen als ze weer niet komt. Je bent geen pakketpunt.

5 likes

Dit zou ik idd ook doen.
Terugsturen lijkt me echt veel moeite voor al die slechte karma die je er voor krijgt?

1 like

Geen ergenis, maar een verbazing.

Ik woon in een hofje met veel bijzondere en vooral oude mensen. Nu is mijn onderbuurman “normaal” en van mijn leeftijd, dus je zou denken dat je dan wel benieuwd bent naar elkaar. Maar nee!!!

Ik zie hem weinig, maar als ik hem zie zegt hij hooguit net heel kortaf hoi en dan moet ik het eerst zeggen. En met andere normale mensen die hier wonen maak ik wel vaak een praatje(je trekt toch naar elkaar toe), maar mijn onderbuurman heeft daar dus geen behoefte aan en het verbaasd me zo??

Vanochtend zag ik hem dus weer(ik kom hem hooguit 1 keer per maand tegen) en hij keek me niet eens aan???

En het is ook niet dat hij anti sociaal is, want hij heeft nu weer heel gezellig allemaal mensen over de vloer en hij is muzikant en er komen vaak vrienden bij hem jammen.

Ik begin me ook af te vragen of hij misschien zo doet omdat ik overlast geef ofzo, maar dat valt ook mee.

3 likes

Ik wil helemaal geen contact met mijn buren. Vraag me nu af of de buren van mij denken: wow wat een chagrijnig wijf, waarom maakt ze nooit een praatje?

Echt geen behoefte aan dankjewel. Wil niet elke keer als ik naar buiten ga bang zijn dat ik met iemand moet kletsen.

33 likes

Ik woon nog niet eens in mijn nieuwe huis en ik erger me nu al aan twee buurmannen… Was net even bij onze verbouwing kijken, vertelt de timmerman (jonge jongen van 20) dat er twee buurmannen langs waren geweest om even te kijken. Eentje zelfs in zijn onderbroek!! Ze waren blijkbaar gewoon binnengekomen, hij had nog een beetje tegen gesputterd maar dat was niet echt gelukt, en hebben toen commentaar staan leveren met z’n tweeën. Dat het zo zonde was dat we de vloer eruit gehaald hadden, dat vonden ze “niet goed” (15 jaar oud whitewash laminaat, vet zonde inderdaad…) echt :angry: ik vind dit NIET chill. Heb wel met m’n man besproken dat we er nog niks van gaan zeggen, om de omgang nog niet te verkloten, maar ze wel in de gaten gaan houden.

9 likes

Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit wel ok zouden vinden.

2 likes

Wauw, het gore lef om in je onderbroek andermans woning te betreden en OOK nog commentaar te gaan leveren. Dan heb je echt een gaatje in je hoofd hoor

4 likes

Buren hebben weer kluslui. Zijn nu luidruchtig aan het praten. Ben benieuwd of ze ons nu wel gaan inlichten wanneer het plaats vind en hoe lang dit allemaal gaat duren.

1 like

En die 2 buurmannen wonen samen?? Moet er ook wel om lachen. Zie het helemaal voor me, een onbekende man in zijn onderbroek die commentaar levert!

3 likes

De deurbel bij de buren doet het niet, je moet daar kloppen (haha) en nu neem ik best vaak pakketjes voor ze aan op momenten dat allebei de auto’s er gewoon staan en ze dus niet doorhebben dat er iemand voor de deur staat… Twijfel of ik de volgende keer niet gewoon tegen de bezorger zeg dat ze wss wel thuis zijn en je een keer op het raam moet kloppen, maar dat voelt ook weer zo stom.

3 likes

Gewoon doen!

4 likes

Hahaha nee het zijn twee losse buurmannen.

3 likes

Het is bloedheet en broeierig hebben de buren een huis verderop hun houtkachel ding aangezet. Natuurlijk waait de wind mijn kant op en stinkt mijn hele slaapkamer er weer naar. Gatver.

4 likes

Nee, ik denk ook niet perse dat het aan mij ligt, maar ik vind het zo vreemd dat hij meestal niet eens hoi zegt?? Ben je niet benieuwd welke leuke vrouw boven je woont? :stuck_out_tongue:

En met “abnormale” mensen bedoel ik veel geestelijke problematiek, verslaving, begeleid wonen, 18 jarige jongens in trainingspak die de hele dag wiet roken of mensen die ergens anders uit huis zijn geplaatst. Ik heb met hun ook geen behoefte aan een praatje.

1 like

Jullie zijn buren maar verder heb je toch in principe niks met elkaar te maken? Als hij geen zin heeft in contact moet je dat gewoon accepteren. Het is niet een vriend ofzo.

14 likes

Nee, maar ik blijf verbaasd dat hoi er vaak al niet vanaf kan :stuck_out_tongue:

5 likes

Nee je mag dus de hele dag bellen als je overlast hebt :partying_face: voor het beste effect moet je bellen en dan zorgen dat ze het in de telefooncentrale op de achtergrond kunnen horen

12 likes