Jemig iemand heeft een volkszanger ingehuurd
Niet zo vreemd, zijn van de kermis maar het zondag. En nog steeds beperkt aantal mensne toegestaan, dan ga je toch niet zo’n luidruchtig feest geven.
9 van de 10 mensen moeten gewoon werken morgen.
Jemig iemand heeft een volkszanger ingehuurd
Niet zo vreemd, zijn van de kermis maar het zondag. En nog steeds beperkt aantal mensne toegestaan, dan ga je toch niet zo’n luidruchtig feest geven.
9 van de 10 mensen moeten gewoon werken morgen.
Hier hebben de bovenburen ook weer mensen over de vloer, luidruchtig nu al, terwijl ze vast en zeker nog alcohol gaan nuttigen… waarom zondag idd.
Kun je de muziek echt woord voor woord horen? Zo ga je nog eens goed de week in
Ja ik hoorde hem zeggen, en nu gaan we lekker knallen!!! En die bass.
Erge is nog, ik zit er niet direct naast, maar hemelsbreed wel, zit een woning en 1 autobrede weg tussen, dus arme directe buren. Als ik het al goed hoor en de muziek door de tv heen.
We zagen ook een drone in de lucht, boven dat huis zweven, wat flitsen en weer andere kant op. Alsof iemand foto’s maakte of zat te kijken met de drone.
Later rond 23 stil, en zag ik 2 politie auto’s daar vandaan rijden. Dus iemand anders heeft al gebeld.
Ik snap het niet, je gaat dat nu toch niet doen en al helemaal niet zo open en bloot. Als je max 4 mag, en zondag en zoveel herrie.
Hele straat ook hele dag vol met geparkeerde auto’s.
Goed dat de politie is gebeld! Nog steeds snap ik niet dat je van zondag op maandag gaat feesten en voor overlast zorgt en dat je je niet even kan verplaatsen in een ander en kan denken oh misschien zijn we nu te luid op dit tijdstip
Ik deel een soort gaasschutting met de buren aan één kant, waar ik vorig jaar na een klein incidentje voor tijdelijk een lelijk schaduwdoek heb opgehangen voor wat privacy. Nu wilde ik de schutting graag laten begroeien met planten, zodat dat doek weg kan en we niet meer bij elkaar naar binnen hoeven kijken. Maar nu zie ik dat ze na het snoeien van haar planten ook een paar van mijn stekjes heeft afgeknipt? Terwijl ze nu met het goede weer eindelijk lekker gingen doorgroeien
Mijn vriend woont hier al langer en is ervan overtuigd dat ze het expres heeft gedaan, maar ik hoop heel erg dat het per ongeluk is gegaan haha.
Ik vind het ook zo zuur want haar hele tuin ligt vol met tegels behalve aan ‘onze’ zijde, echt zo’n mevrouw-Helderdertuin vind ik het, en ik heb zo’n behoefte aan meer groen hier.
(Het ‘incident’ was dan ook dat er wat zand van ons bij haar was beland - echt hoogstens een handvol - en dat ging ze toen door de schutting weer teruggooien :’) Ik heb zo geen zin om bij haar langs te gaan en te vragen of ze even kan opletten.)
M’n bovenburen sporten (bijna) elke ochtend van 7.00 tot 7.45 met veel springen dus dat is superirritant. Ik heb er alleen voorgaande weken niks van gezegd want sportschool dicht en kutweer buiten maar nu mag het wel ophouden. Wil gewoon rustig m’n ontbijtje kunnen eten en m’n vriend slaapt dan af en toe nog als hij late dienst heeft. Moet alleen even moed en zin verzamelen voor het langsgaan
Ik zou haar er wel op aanspreken, wat een asociaal gedrag. Iets van “ik zie dat je bij het snoeien ook een paar van mijn stekjes hebt weggeknipt, wil je er op letten dat dat volgende keer niet meer gebeurt?” Zoals je het vertelt klinkt het niet per ongeluk van haar kant, maar als je er niets van zegt denkt ze misschien dat het je niet opvalt er er mee wegkomt.
Laatst poste ik al ergens over dat ik opving over klussen etc bij mijn buren en dat ik nieuwsgierig was. Het blijkt dat ze gaan scheiden, super treurig natuurlijk. Zij gaat ergens anders wonen maar woont nu nog hier. Maar de afgelopen paar dagen gaan ze steeds gesprekken voeren die onenigheden worden in de tuin. Ik word daar helemaal ongemakkelijk van omdat ik het prive vindt en tóch vet nieuwsgierig ben. Vandaag maar oortjes ingedaan. Wil ze er aan de ene kant ook niet op aanspreken want hun situatie is al kut genoeg, laat staan als de buurvrouw gaat klagen dat ze zachter ruzie moeten maken.
(Het is overigens niet met schelden of deuren slaan oid)
Mn nieuwe buurjongen is zo iemand die om kwart voor elf s avonds nog gitaar zit te spelen op het balkon en het klinkt voor geen ene kut. Godzijdank ben ik hier over twee weken weg
De buurkindjes hebben een zwembad waar ze vanaf een trampoline inspringen. Alleen een trampoline is al kut, laat staan deze combinatie. Janken.
M’n buren zitten op hun balkon wiet te roken en nu stinkt m’n hele woonkamer
Oh dat vind ik ook altijd zo vies en stiekem ook een beetje asociaal. Omdat je weet dat die geur nu bij anderen naar binnen trekt aangezien iedereen zijn deuren en ramen open heeft met het mooie weer
Je gaat toch wel even klagen over dat je er zoveel last van hebt en vragen of het zachter kan he?
Nou beetje combinatie van buren ergernissen en leed dat een relatie heet onze buren zijn al weken aan het verbouwen (en dan niet echt een beetje timmeren maar hele aanbouw inclusief elke dag drillen) en wij hebben een baby van nu 4 maanden waarbij we drie keer per dag nieuwe stress hebben waar we die te slapen gaan leggen want huizen zijn heel gehorig en hij kan gewoon echt niet in zijn bedje slapen ivm de klus geluiden.
Mijn vriend en ik zijn not amused met de buren want vaak worden afspraken niet nagekomen (dan zeggen ze dat ze vandaag niet gaan klussen en dan gaan ze alsnog uren zitten boren). Gisteren had de buurman tegen mijn vriend gezegd dat het om half 9 voor even een mega herrie ging worden, nou prima. Bleek vanochtend dat het half 8 was ipv half 9, mijn vriend helemaal boos máár mijn vriend spreekt gebrekkig Nederlands dus zou best kunnen dat hij het verkeerd heeft verstaan. Maar als ik dat zeg schiet hij in de verdediging. Vanochtend waren we toch om 7 uur al op, dus ik heb gewoon de kinderwagen gepakt en ben gaan wandelen, probleem opgelost Maar m’n vriend was al met de buurman boos aan het appen (terwijl z’n Nederlands dus niet zo goed is dus hij komt al eerder lomp uit de hoek). Ik zei vanochtend tegen m’n vriend dat hij het moest laten gaan want we moeten nog jaren met deze buren doen.
Toen net zat ik met een vriendin in de tuin, komt opeens de buurman van achter zijn zeil (wat opgehangen is ivm de verbouwing) opeens om de hoek en zegt tegen mij: zullen we even praten want er gaan van alles mis hè. Dus ik zeg: ow? En m’n buurman: ja miscommunicatie blabla, waarop ik zei: ja kan goed maar ik was er niet bij dus ik ga me er niet mee bemoeien. Nou hij flipt helemaal uit dat hij zich niet laat uitmaken voor leugenaar etcetera, hij begint nog te schreeuwen. Ondertussen zat ik gewoon koffie te drinken met mijn visite.
Ik vind het zo raar. Ik vind dat mijn vriend tot 10 moet tellen maar ik vind het ook zo vreemd dat die buurman zo even komt tieren in mijn tuin terwijl ik visite heb. Nu kan ik dadelijk of morgen gaan damage controlen terwijl ik daar 0 zin in heb maar ik kan ook geen ruzie hebben met de buren want we wonen onder een 2 onder 1 kap woning
Irri, mss vanavond even langs gaan met je vriend? Hij klinkt nog wel voor rede vatbaar vind ik!
Het kan absoluut niet dat de buurman tegen je gaat schreeuwen. Los daarvan denk ik dat je ook anders had kunnen reageren ipv ik was er niet bij dus ik bemoei me er niet mee. De buurman zocht een opening en jij gooide de deur dicht. Als je partner z’n Nederlands niet perfect is is het wellicht juist fijn als jij even kan helpen. Het is het probleem van jou én je partner toch, niet alleen van hem?
Nee klopt inderdaad wat je zegt maar de buurman appt altijd naar mijn vriend ipv naar mij terwijl hij weet dat mijn vriend gebrekkig Nederlands praat, zelfs als ik iets vraag antwoord hij naar mijn vriend (hij noemt me ook altijd heel irritant “meid”). Dan vind ik het wel vreemd als ik nu opeens wel benaderd word. Plus ik had er ook geen zin in aangezien ik met een vriendin in mijn eigen tuin zat. Ik zou namelijk ook niet naar zijn tuin gaan als hij met bezoek daar zit en helemaal de pan uit flippen.
Mijn vriend had vanavond aangebeld bij de buren maar niemand was thuis, hij gaat het morgen nog eens proberen om te zeggen dat het om een miscommunicatie gaat maar hij gaat ook aanhalen dat echt niet oké is om tegen mij te schreeuwen.
Ah ok ja ik snap je. En goed dat je vriend dat gaat zeggen want dat kan ook écht niet.
De buren hebben een luidruchtig feestje (met echt behoorlijk veel mensen) in de tuin en schijnbaar vroegen ze of we ook langs kwamen. Alsof ik corona ga oplopen de week voor mn vaccin
Ik ben verhuisd naar een woning met een plek in de gezamenlijke parkeergarage. Eindelijk gisteren de afstandsbediening ontvangen van de poort en wij dus vrolijk parkeren op ‘onze’ plek. Gingen we later even weg en komen we later thuis, rijdt er net een man weg van ‘onze’ plek dus mijn man draait hem daar in. Stapt die man uit, loopt boos naar ons toe. Zegt ie: ja we hebben allemaal een vaste plek hier hè en nu sta je op de mijne. Ik zo: “Ooh gek, ik heb net nog gecheckt en er stond dit nummer. Misschien is er een fout gemaakt.” Hij meteen helemaal boos dat dat dan onze fout moest zijn. Pfff doe eens rustig zeg, het is maar een parkeerplaats. Zegt ie ook nog: ja die hiernaast is altijd vrij dus daar kun je hem ook neerzetten. Kan hij zelf dan blijkbaar niet?
Heb nu gecheckt maar dit nummer hoort toch echt bij ons, dus ga maar een briefje op z’n auto doen of hij even langs komt. Boeit mij geen zak welke plek we hebben, maar weinig zin om op een andere plek te gaan staan en dan met de volgende buur daar gedoe mee te hebben.
Andere ergernis: gillende kinderen in zwembadjes.
Gelukkig valt dit allemaal nog te overzien vergeleken met onze vorige buren!