Nou beetje combinatie van buren ergernissen en leed dat een relatie heet
onze buren zijn al weken aan het verbouwen (en dan niet echt een beetje timmeren maar hele aanbouw inclusief elke dag drillen) en wij hebben een baby van nu 4 maanden waarbij we drie keer per dag nieuwe stress hebben waar we die te slapen gaan leggen want huizen zijn heel gehorig en hij kan gewoon echt niet in zijn bedje slapen ivm de klus geluiden.
Mijn vriend en ik zijn not amused met de buren want vaak worden afspraken niet nagekomen (dan zeggen ze dat ze vandaag niet gaan klussen en dan gaan ze alsnog uren zitten boren). Gisteren had de buurman tegen mijn vriend gezegd dat het om half 9 voor even een mega herrie ging worden, nou prima. Bleek vanochtend dat het half 8 was ipv half 9, mijn vriend helemaal boos máár mijn vriend spreekt gebrekkig Nederlands dus zou best kunnen dat hij het verkeerd heeft verstaan. Maar als ik dat zeg schiet hij in de verdediging. Vanochtend waren we toch om 7 uur al op, dus ik heb gewoon de kinderwagen gepakt en ben gaan wandelen, probleem opgelost
Maar m’n vriend was al met de buurman boos aan het appen (terwijl z’n Nederlands dus niet zo goed is dus hij komt al eerder lomp uit de hoek). Ik zei vanochtend tegen m’n vriend dat hij het moest laten gaan want we moeten nog jaren met deze buren doen.
Toen net zat ik met een vriendin in de tuin, komt opeens de buurman van achter zijn zeil (wat opgehangen is ivm de verbouwing) opeens om de hoek en zegt tegen mij: zullen we even praten want er gaan van alles mis hè. Dus ik zeg: ow? En m’n buurman: ja miscommunicatie blabla, waarop ik zei: ja kan goed maar ik was er niet bij dus ik ga me er niet mee bemoeien. Nou hij flipt helemaal uit dat hij zich niet laat uitmaken voor leugenaar etcetera, hij begint nog te schreeuwen. Ondertussen zat ik gewoon koffie te drinken met mijn visite.
Ik vind het zo raar. Ik vind dat mijn vriend tot 10 moet tellen maar ik vind het ook zo vreemd dat die buurman zo even komt tieren in mijn tuin terwijl ik visite heb. Nu kan ik dadelijk of morgen gaan damage controlen terwijl ik daar 0 zin in heb maar ik kan ook geen ruzie hebben met de buren want we wonen onder een 2 onder 1 kap woning