Burenergernissen (Deel 1)

Dit zijn mensen die met heel veel lawaai proberen te verbloemen dat ze ongelijk hebben, vooral weinig van aantrekken.

16 likes

Klinkt bijna alsof die ene plek er naast die altijd vrij is misschien wel van hem is. Dat hij zich al die tijd in het nummer heeft vergist?

4 likes

Haha jeetjeeee hij heeft echt no life zeg als hij hier zo tekeer op gaat haha, nu zou ik er dus echt lekker hard van genieten dat het toch jullie plek schijnt te zijn!

5 likes

Het klinkt alsof @Alicante gewoon gelijk heeft hier, maar ik kan me de frustratie wel voorstellen. Wij hebben veel overlast van foutparkeerders, en je hebt echt geen enkele mogelijkheid om die auto dan van jouw plek te krijgen, want je hebt geen flauw idee van wie hij is of waar de bestuurder nu is, en dan zit je met je eigen auto, ram je die dan op andermans parkeerplaats, ga je buiten betaald parkeren, blokkeer je de hele weg in de garage buiten een vak? Je betaalt je scheel aan zo’n parkeerplaats en mensen willen daar maar allemaal een beetje onbetaald misbruik van maken en zadelen zo jou met de problemen op.

@Alicante wij hebben meerdere gebouwen aan onze garage, dus ook meerdere keren ā€˜nummer 12’, ik heb de eerste keer ook vrolijk op de verkeerde plek gestaan (en vond het al zo raar dat die helemaal niet in de buurt van de lift van mijn gebouw was :p), kan het nog zoiets zijn?

4 likes

Ik kan me in jouw geval ook wel voorstellen dat het irritant is. Zelf vond ik het vooral stom dat ik gewoon aardig reageerde, hij niet luisterde naar wat ik zei en er meteen vanuit ging dat wij onze auto maar gewoon ergens neer zetten.

Het gaat hier om een parkeergarage met 40 plaatsen, waar alleen bewoners in kunnen. Het is in een dorp, in een normale woonwijk. De parkeergarage is er omdat er op deze manier veel groen om de huizen heen zit.

Helaas stond zijn auto er net niet, dus nog geen briefje kunnen achterlaten. Wordt vervolgd :upside_down_face:

1 like

Staat jullie auto nu wel op de plek waarvan jullie denken dat het jullie plek is? Of toch ernaast? Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Hebben jullie een plattegrond gekregen tijdens koop van het huis welke plek van jullie is? Kopietje onder z’n ruit doen.

1 like

Hij staat nu op de plek waarvan hij zei dat die altijd vrij was. Het is verleidelijk om lekker passief-agressief te gaan doen, maar probeer het toch maar zo volwassen mogelijk op te lossen. Moet ie wel meewerken natuurlijk haha

Het is een huurhuis, maar het staat in het contract en nog eens extra bevestigd per mail. Helaas geen plattegrond.

3 likes

@Alicante indien er nog eens discussie ontstaat zou ik jouw bewijs meenemen dat het jullie parkeerplaats is. Laat hem dat ook maar eens bewijzen dan!

Wij zijn, verdeeld over 5 jaar, een aantal keren in strijd met de gemeente. Achter ons huis loopt groen paadje met een groenstrook van 10m diep wat voornamelijk gebruikt wordt als poepveldje voor honden en heeft een rare vorm. Nu hebben we 4x een aanvraag gedaan (met de hele straat) om dat stuk bij te kopen. De aanvraag werd 3x afgewezen maar de laatste keer niet! Nu kopen we allemaal een stuk bij… En mijn buren zijn begonnen met het volledig betegelen van hun stuk :sob:

1 like

Staan er geen huisnummers bij die plekken?

Nee, dat zou te logisch zijn :sweat_smile:

Oh, wat vervelend en vooral omdat er ook geen nummers staan. Een vriendin van mij had ook zoiets in haar appartementencomplex. Alleen toegankelijk voor bewoners en stond er blijkbaar toch een auto op haar parkeerplaats/nummer. Bleek dat sommige andere bewoners toch bezoekers er ook lieten parkeren. Heeft ze gewoon haar auto er dwars voor gezet en een briefje erbij gedaan met ā€œdit is mijn parkeerplaats, je kunt me bellen op dit nummer als je weg wil maar wel voor 00.00 daarna slaap ikā€

5 likes

Lijkt me qua inbraakgevaar ook niet handig.

Goed punt wel! Maar het is een afgesloten parkeergarage’tje, waar je vanaf buiten ook niet echt naar binnen kan kijken, dus dat zal hier wel meevallen.

Oke maar hoe kan je dan aan je buurman bewijzen dat het jouw plek is? Misschien mis ik iets hoor, maar als de parkeerplekken niet aan een huisnummer verbonden zijn dan snap ik ook dat die man daar al jaren parkeert.

edit: ik lees je eerste bericht nog eens en ik begrijp dat de parkeerplekken een nummer hebben die zijn toegewezen aan de appartementen. Misschien aan de beheerder vragen welk parkeervlak bij zijn appartement hoort en dat bewijs naar hem laten opsturen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

De parkeerplekken hebben volgens mij wel nummers, maar niet dezelfde als de huisnummer.
Dus bv plek 3 hoort niet perse bij huisnummer 3, maar bv plek 15 hoort bij huisnummer 3.

6 likes

Haha omg dat parkeergedoe doet me denken aan mijn situatie. Ik woon ook ergens waar de parkeerplaats privĆ©terrein is (nog wel bereikbaar voor andere mensen uit de buurt, omdat er geen slagboom oid is, maar er staat wel een bord met verboden toegang privĆ©terrein blabla). De kopers hebben allemaal een eigen parkeerplaats toegewezen gekregen en de huurders moeten het maar uitzoeken (even heel cru). Alle kopers (waaronder wij) hebben ook gewoon een huisnummerbordje bij hun parkeerplaats geplaatst, dus niemand kan zeggen ā€˜dat ie het niet wist’. Nu heb ik al meerdere keren meegemaakt dat bezoek van mensen hier op onze plek gaat staan en ik erger me er echt kapot aan. Sowieso mag er helemaal niemand die niet op het terrein woont staan, maar het is al helemaal irritant als ze dan ook nog eens op een plek gaan staan waar gewoon een fucking nummerbord bij staat. Er is genoeg parkeergelegenheid buiten dit terrein om, bok lekker op naar zo’n plek. En het vervelende is dat ik elke keer mis wie er op onze plek gaat staan :skull: De eerste keer vond ik het niet zo erg en ben ik gewoon ergens anders gaan staan, maar de keren erop vond ik het toch wel vervelend. Ook omdat de parkeerplaats altijd helemaal vol staat. En waarom ook elke keer onze plek :joy: Sorry haha wist niet dat het me zo hoog zat, maar de verhalen hier rakelden frustratie op.

3 likes

Ik hoop dat de huidige bewoners eens een keer de rijdende rechter bellen, dat lijkt me een enige aflevering šŸ„²šŸ˜…

Verder super blij dat jij er weg bent, ben ook wel eens ingeparkeerd door een vage buurman die vond dat ik op ā€˜zijn’ plek stond op het openbare (!) parkeerterrein voor huis. Zo machteloos voel je je dan :sob:

5 likes

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is heel netjes opgelost. Heel saai :sweat_smile:

Ik had een briefje onder zijn ruitenwisser gedaan met dat ik het heb gecheckt en het nummer bij ons hoorde en of hij wilde langskomen om een oplossing te bedenken, met daaronder mijn adres en telefoonnummer. Hij appte me net dat hij het nooit officieel van zijn verhuurder had gehoord, maar dat de vorige bewoners hadden gezegd dat dit nummer bij de woning hoorde en hij daar dus al de hele tijd parkeerde. Maar hij gaat hem nu op een andere plek zetten die ook altijd leeg is.

Ik heb trouwens wel echt genoten van alle parkeerdrama hier vandaag! @Drawster dat van jou spant toch echt de kroon. Fijn dat je daar weg bent!!

20 likes

Ik zou een volgende keer echt met maximaal gewicht op de motorkap leunen in de hoop dat er een alarm afgaat. Dan komen ze wel, mits ze daar op bezoek zijn natuurlijk.

5 likes

Ik zou zo’n bordje met ā€˜wegsleepregeling’ er neer zetten haha. Dan denken mensen misschien wel 2x na voordat ze ā€˜m er neer zetten

5 likes